Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-03, 06:03
  #13
Medlem
knullklassons avatar
Hur går det då med utbildning och jobb, ja utveckling överhuvudtaget, om man ska leva i nuet?
Citera
2016-02-03, 06:59
  #14
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hur går det då med utbildning och jobb, ja utveckling överhuvudtaget, om man ska leva i nuet?

Bra fråga! Det bör alltid finnas en balans mellan att leva i nuet och att planera samt agera med hänsyn till framtiden. Hur denna balans bör avvägas ter sig olika från person till person. I dagens samhälle är det dock allt för många som lever i tanke snarare än i perception.
Citera
2016-02-03, 14:05
  #15
Medlem
degtobbes avatar
Man kan fan inte blockera det som har hänt, lär dig av det och håll käft
Citera
2016-02-03, 17:13
  #16
Medlem
Gengarzs avatar
Carpie diem moderknullare!

#TypiskInstagramP12Hora
Citera
2016-02-03, 20:11
  #17
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av degtobbe
Man kan fan inte blockera det som har hänt, lär dig av det och håll käft

Du är bara avundsjuk för att du lever i det förflutna. Men det finns hopp för även dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Gengarz
Carpie diem moderknullare!

#TypiskInstagramP12Hora

Håll dig till ämnet gosse, detta är ett seriöst forum!
Citera
2016-02-04, 04:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Allt för många människor går omkring och oroar sig (eller bara funderar) över morondagen eller på annat sätt analyserar och försöker hitta lösningar på problem som inte finns. Lär att leva i nuet och njut av ditt liv, för det är enklare än du tror, om du bara tillåter dig själv.

Gå på det du känner i hjärtat. Det är som en 100% ofarlig drog, när man erkänner nuet som något vackert.

Tänker du högt eller finns det en fråga i det här. Jag riktar örat mot dig och undrar om det finns en fråga begravd här eller om du ska radera din egen post.

Om det finns en fråga så säg den rakt ut.
Om du bara tänker högt ska du skriva i 4chan.
Citera
2016-02-04, 04:42
  #19
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Tänker du högt eller finns det en fråga i det här. Jag riktar örat mot dig och undrar om det finns en fråga begravd här eller om du ska radera din egen post.

Om det finns en fråga så säg den rakt ut.
Om du bara tänker högt ska du skriva i 4chan.

Det finns ingen konkret fråga i mitt inlägg. Diskussionsunderlaget handlar om frågor som:

Lever vi människor (generellt) för lite rent känslomässigt och kan det vara en anledning till varför en del väljer psykoaktiva droger eller andra destruktiva metoder för att fria oss från tankens värld?

Hur kan man göra för att leva mer i nuet?

Vilka positiva förändringar har du upplevt i ditt liv genom att vara mer närvarande?

Är livets verkliga mål att finna lycka och frid där vi befinner oss just nu?
Citera
2016-02-06, 19:26
  #20
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det är inte alltid lätt du. För mycket hinder.
Men det är det som är meningen, hinder & utmaningar kommer och går. Livet går upp & ner, inga konstigheter.
Citera
2016-02-07, 12:27
  #21
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Men det är det som är meningen, hinder & utmaningar kommer och går. Livet går upp & ner, inga konstigheter.
Men vad ska man klara?
Citera
2016-02-07, 13:17
  #22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Allt för många människor går omkring och oroar sig (eller bara funderar) över morondagen eller på annat sätt analyserar och försöker hitta lösningar på problem som inte finns. Lär att leva i nuet och njut av ditt liv, för det är enklare än du tror, om du bara tillåter dig själv.

Citat:
Gå på det du känner i hjärtat. Det är som en 100% ofarlig drog, när man erkänner nuet som något vackert.

Det finns ingen anledning till att förmoda, att emotioner är bättre eller sämre verktyg till att frigöra sig från den "inre dialog" än människans andra existentiella verktyg.
Citera
2016-02-12, 11:44
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Allt för många människor går omkring och oroar sig (eller bara funderar) över morondagen eller på annat sätt analyserar och försöker hitta lösningar på problem som inte finns. Lär att leva i nuet och njut av ditt liv, för det är enklare än du tror, om du bara tillåter dig själv.

Gå på det du känner i hjärtat. Det är som en 100% ofarlig drog, när man erkänner nuet som något vackert.
Det är skit svårt om man som jag typ tvångsmässigt tänker på saker som oroar en. Jag försöker leva i nuet men mina tankar tränger sig på och jag är för rädd för att släppa dom, jag känner mig så maktlös och rädd inför ovissheten i livet att jag försöker greppa tag i något, något som ger mig kontroll. I tankarna kontrollerar jag utfallen i situationen och ger mig en känsla av kontroll.
Citera
2016-02-13, 09:32
  #24
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det finns ingen anledning till att förmoda, att emotioner är bättre eller sämre verktyg till att frigöra sig från den "inre dialog" än människans andra existentiella verktyg.

Jo.

Citat:
Ursprungligen postat av Cplus
Det är skit svårt om man som jag typ tvångsmässigt tänker på saker som oroar en. Jag försöker leva i nuet men mina tankar tränger sig på och jag är för rädd för att släppa dom, jag känner mig så maktlös och rädd inför ovissheten i livet att jag försöker greppa tag i något, något som ger mig kontroll. I tankarna kontrollerar jag utfallen i situationen och ger mig en känsla av kontroll.

Det låter jobbigt. Har du testat att meditera? Du måste försöka släppa taget. Keep hangin' there, I believe in you.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback