Citat:
Ursprungligen postat av
Jills
Jag har alltid trott att den här hangover-effekten som man pratar om försvinner med tiden, och dessa mediciner har jag tagit i flera år. Men det är inte så?
Funderar över vilken sort jag ska börja trappa ner. Kanske är hugget som stucket?
Min gissning är att största hangovereffekten är från Atarax och Lergigan. Min nuvarande huvudsömnmedicin, Propavan, tycker jag påminner om dessa (vet ej om de är besläktade men för mig ger de samma effekt) och alla tre gör mig såsig i huvudet dagen efter. Kanske kan benson också påverka, Xanor och Sobril har jag aldrig provat.
Jag har Stilnoct för kvällar då det är omöjligt att somna enbart på grund av trötthet och upplever att jag är lite knepig dagen efter på dem och Imovane också, men inte alls på samma nivå. Det uppträder bara om jag tar dem flera dagar på raken. Efter första natten mår jag toppen och är utsövd.
Jag har själv narkolepsi med hallucinationer och sömnparalyser ofta, när dessa är som värst kan jag bara sova med Stilnoct (tidigare hade jag Imovane av samma anledning). Ändå får jag nästan slåss med läkarna varje gång ett nytt recept ska till. Förstår inte hur du kan få typ alla mediciner.
Jag hade inte velat ha dem (rent logiskt) men jag är ändå avundsjuk (rent ologiskt för att jag vill kunna somna lätt en period till vilket pris som helst). De här medicinerna kan komma att ta dig in i fördärvet med både beroende och ännu värre sömnproblem min vän