Citat:
Ursprungligen postat av
Zenshy
Bland det sjukaste jag sett. Vad är det för jäkla läkare som ordinerar denna sörja och högdos för att sedan inte ens ha någon uppföljning.
Alimemazin och lergigan (prometazin) är neuroleptikum och antihistaminer. Atarax är också en antihistamin.
Inte nog med att du tar extrema doser, du blandar dessa som har samma effekt, dvs blockerar histaminreceptorer som ger upphov till trötthet.
Du måste avgifta dig själv om inte läkaren går med på det. Ataraxen gör varken från eller till, ta bort direkt!
Sedan plockar du bort antingen lergigan eller prometazin och försöker trappa ur dosen på den kvarstående tills du hamnar på en normal behandlingsdos.
Benzon och imovane skall inte heller blandas och du har högst troligt redan tolerans så att dessa inte funkar på dig längre.
Ta bort imovanen och börja trappa ur benzon. Du kommer att få ett litet helvete men du är just nu en neddrogad zombie och läkarens agerande är verkligen inte etiskt.
Är du säker på att du skall ta allt? Eller har ni testat er fram och så har du fått för dig att du skall ha allt?
Igår tog jag bort hela dosen på Lergigan men behöll resten av medicinerna. Och jag vet inte om det var placebo men jag kände att jag hade lite svårare att somna och var kanske lite piggare idag.
Men jag kommer testa ikväll igen utan Lergigan, det får bli mitt första steg i nedtrappningen.
Jag har nog tolerans på benzo men jag har inte behövt höja dosen på ex. Xanor där jag alltid har tagit 0,5 mg och den känner jag stark effekt på när jag tar den.
Jag vet ärligt talat inte hur mycket läkaren vet. Jag vet att jag har sagt att jag mest tar Lergigan och Atarax till natten, men jag tror inte hon vet vilka doser. På förpackningen står det 1-2 tabletter av vardera sort vid behov, och jag tar tre tabletter Lergigan och 3-4 tabletter Atarax. Så jag överskrider dosen. Men jag får recepten förnyade utan problem.
Jag vet inte om jag verkligen har förstått vilka mängder jag tar, hur illa det faktiskt är.