2016-02-02, 17:47
Medlem
Sassafras21s avatar
Hejsan, som rubriken. Jag har uppdaterat och installerat mina drivrutiner till grafikkortet. Men de verkar nd inte vara installerade. Kan t.ex. inte kra i full upplsning. Min skrm sger att den klarar 2560 x 1400 men den blinkar svart nr jag har det instllt.

Kan det vara s att min grafikkort r fr bra fr min skrm? Fr har kunnat kra p de instllningarna tidigare med ett ldre grafikkort. Men hur som helst mitt huvudproblem r drivrutinerna.

Den hr bilden kommer fram efter jag har installerat dem. http://imgur.com/03nzmVB
Citera
2016-02-02, 18:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nmner inget mer om grafikkortet. Men testa med ngon version ldre n den som finns p tillverkarens webbsida.
Citera
2016-02-02, 18:17
Medlem
G till tillverkarens hemsida och ladda ned nya eller andra drivrutiner. Drivrutinerna som kommer med grafikkortet bruka vara gamla. Meddelandet i bilden verka sga att det finns nyare.

Avinstallera och ta bort kvar lmnade mappar om det finns innan du frsker installera/uppdatera den igen. Annars kan ngot buggar mm bli kvar. S gr man oavsett om det r drivrutiner, program, spel mm i Windows som buggar eller misstnker orsakar fel.
Citera
2016-02-03, 08:46
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Hejsan, som rubriken. Jag har uppdaterat och installerat mina drivrutiner till grafikkortet. Men de verkar nd inte vara installerade. Kan t.ex. inte kra i full upplsning. Min skrm sger att den klarar 2560 x 1400 men den blinkar svart nr jag har det instllt.

Kan det vara s att min grafikkort r fr bra fr min skrm? Fr har kunnat kra p de instllningarna tidigare med ett ldre grafikkort. Men hur som helst mitt huvudproblem r drivrutinerna.

Den hr bilden kommer fram efter jag har installerat dem. http://imgur.com/03nzmVB

r din skrmkabel en sk. dual-link kabel??
Citat:
DVI-D och DVI-I finns i bde single-link- och dual-link-utfrande. En vanlig miss*uppfattning r att skillnaden skulle ligga i huruvida kabeln r dubbelriktad eller inte. Vad det egentligen handlar om r den maximala upplsningen. Med single-link r den maximala upp*lsningen 1920x1200 pixlar vid 60 Hz uppdateringsfrekvens. Med dual-link gr det att skicka en bild p 2560x1600 pixlar vid samma uppdateringsfrekvens.
klla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in