Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-02, 17:47
  #1
Medlem
Sassafras21s avatar
Hejsan, som rubriken. Jag har uppdaterat och installerat mina drivrutiner till grafikkortet. Men de verkar ändå inte vara installerade. Kan t.ex. inte köra i full upplösning. Min skärm säger att den klarar 2560 x 1400 men den blinkar svart när jag har det inställt.

Kan det vara så att min grafikkort är för bra för min skärm? För har kunnat köra på de inställningarna tidigare med ett äldre grafikkort. Men hur som helst mitt huvudproblem är drivrutinerna.

Den här bilden kommer fram efter jag har installerat dem. http://imgur.com/03nzmVB
Citera
2016-02-02, 18:05
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner inget mer om grafikkortet. Men testa med någon version äldre än den som finns på tillverkarens webbsida.
Citera
2016-02-02, 18:17
  #3
Medlem
Gå till tillverkarens hemsida och ladda ned nya eller andra drivrutiner. Drivrutinerna som kommer med grafikkortet bruka vara gamla. Meddelandet i bilden verka säga att det finns nyare.

Avinstallera och ta bort kvar lämnade mappar om det finns innan du försöker installera/uppdatera den igen. Annars kan något buggar mm bli kvar. Så gör man oavsett om det är drivrutiner, program, spel mm i Windows som buggar eller misstänker orsakar fel.
Citera
2016-02-03, 08:46
  #4
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Hejsan, som rubriken. Jag har uppdaterat och installerat mina drivrutiner till grafikkortet. Men de verkar ändå inte vara installerade. Kan t.ex. inte köra i full upplösning. Min skärm säger att den klarar 2560 x 1400 men den blinkar svart när jag har det inställt.

Kan det vara så att min grafikkort är för bra för min skärm? För har kunnat köra på de inställningarna tidigare med ett äldre grafikkort. Men hur som helst mitt huvudproblem är drivrutinerna.

Den här bilden kommer fram efter jag har installerat dem. http://imgur.com/03nzmVB

Är din skärmkabel en sk. dual-link kabel??
Citat:
DVI-D och DVI-I finns i både single-link- och dual-link-utförande. En vanlig miss*uppfattning är att skillnaden skulle ligga i huruvida kabeln är dubbelriktad eller inte. Vad det egentligen handlar om är den maximala upplösningen. Med single-link är den maximala upp*lösningen 1920x1200 pixlar vid 60 Hz uppdateringsfrekvens. Med dual-link går det att skicka en bild på 2560x1600 pixlar vid samma uppdateringsfrekvens.
källa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback