2016-01-31, 22:43
Medlem
Hej,

Jag har skulder på strax över 200.000 kr och undrar om det är möjligt att fly undan dem (?)
Att exempelvis bege sig till något land utanför EU:s gränser eller ev. göra självmord.

Vad händer?
Citera
2016-01-31, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazgul89
Hej,

Jag har skulder på strax över 200.000 kr och undrar om det är möjligt att fly undan dem (?)
Att exempelvis bege sig till något land utanför EU:s gränser eller ev. göra självmord.

Vad händer?

Skulder på 200k går att betala av på bara några år. Inget att ta livet av sig för. Skaffa eller behåll jobb, få till avbetalningsplan, slösa inte pengar på annat så är du snart skuldfri.

Kolla på valfritt avsnitt av Lyxfällan för mer info, exempel och tips.

Att fly från dina skulder gör bara att de ökar i storlek på grund av olika räntor och avgifter.
Citera
2016-01-31, 22:53
Medlem
Diablo1118s avatar
200k är ingen summa som är omöjlig att betala tillbaka. Att "fly" kostar dessutom mer än 200K om du vill leva någorlunda drägligt.
Självmord är såklart ett alternativ men är inte livet värt mer än 200K?
Citera
2016-01-31, 22:55
Medlem
Xer0s avatar
Gör du självmord så hamnar skulderna i ditt dödsbo vart efter de tillgångar du har säljs av och används för att betala så mycket som kan täckas av det. Resten skrivs av.

Men 200 000 är inte speciellt mycket pengar.
Om du har problem med ett lån på 200 000 har du nog bara lånat på fel sätt.
Citera
2016-01-31, 23:07
Medlem
Ha ha självmord ts? Det löser garanterat penningbekymren i alla fall.

Men seriöst, har faktiskt också funderat på detta.

Inte för jag har några skulder, men skulle det teoretiskt gå att bara dra från Sverige och bosätta sig i något suspekt land där de inte har någon koll eller utlämningsavtal, typ Kambodja?
Citera
2016-01-31, 23:13
Medlem
loliravers avatar
skuldsanering, ansök om det.
Om du begår självmord så gör det via webcam, posta en länk till webcam sidan här på flashback så hejar vi på dig
Citera
2016-02-01, 00:25
Medlem
men vad i helvete vilket jävla samhälle vi lever i

jag har sagt det förr och säger det igen

DET ÄR INTE OLAGLIGT ATT ha SkuLDER alltså inget att fly från heller,

fan vet om det kanske skulle vara skönt med skulder egentligen, du kan slänga alla räkningar du inte vill betala, parkerings böter, osv osv,

är du frisk så var glad för det. sen 200 tusen de ju ingenting, några månadslöner så är den skulden borta
Citera
2016-02-01, 09:04
Medlem

Jag fick ångest av att se CSN skulderna. Närmar mig 30, aldrig jobbat och har höga studieskulder utan någon form av examen då jag gick in i väggen pga depression. Därför jag fick tanken av att fly till typ Kambodja och börja om
Citera
2016-02-01, 09:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazgul89
Jag fick ångest av att se CSN skulderna. Närmar mig 30, aldrig jobbat och har höga studieskulder utan någon form av examen då jag gick in i väggen pga depression. Därför jag fick tanken av att fly till typ Kambodja och börja om
Har du skulder på 200k så kan det inte vara så många poäng som saknas för att du ska få en examen.

Skaffa dig en examen. Sedan ett jobb. Svårare än så är det inte.

Är du dessutom bara 26 år gammal så har du hela livet på dig.

Jag är 40+ och har precis betalat av mina CSN-skulder. Go Me!
Citera
2016-02-01, 10:34
Medlem
Phantom042s avatar
200k i CSN skulder är ju inga problem. Med ett jobb på Ica kan du betala av det på några år.
Kanske skulle du strunta i pluggandet om du inte lyckas ta några poäng?
Skaffa ett hederligt arbete, kom i tid varje dag och spara och investera lite av lönen så blir livet bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in