2016-01-31, 21:40
Jag har lite problem med min Motorola mobiltelefon (en Android). Trots att jag kopplar in hörlurar så spelas ljuden upp i högtalaren på telefonen. Ibland kan dock hörlurarna fungera tillfälligt om vrider runt kontakten i uttaget, men efter bara några sekunder så bryts ljudet och ljudet spelas upp i högtalaren igen. Vad kan vara felet? Är det hörlurarna eller uttaget på mobilen det är fel på? Om det nu är fel på uttaget, hur åtgärdar jag detta? Vill fan inte behöva köpa en ny mobil p.g.a. detta.
Citera
2016-01-31, 21:52
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Jag har lite problem med min Motorola mobiltelefon (en Android). Trots att jag kopplar in hörlurar så spelas ljuden upp i högtalaren på telefonen. Ibland kan dock hörlurarna fungera tillfälligt om vrider runt kontakten i uttaget, men efter bara några sekunder så bryts ljudet och ljudet spelas upp i högtalaren igen. Vad kan vara felet? Är det hörlurarna eller uttaget på mobilen det är fel på? Om det nu är fel på uttaget, hur åtgärdar jag detta? Vill fan inte behöva köpa en ny mobil p.g.a. detta.
Testa med ett par andra hörlurar. Då får du svar direkt på om det är lurarna eller luren det är fel på.
Citera
2016-01-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite

Lätt hänt att det kommer damm i hålet som blockerar hörlurarna att få kontakt med telefonen. Pillra försiktigt med nåt hårt tex en nål och se om du får ut damm efter ett tag.
Citera
2016-02-01, 18:52
Det verkar ha löst sig. Jag tog dammsugaren och gjorde rent uttaget, så nu verkar det fungera igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in