2016-01-31, 20:33
Medlem
Hej allihopa.
Jag har varit förkyld i två månader nu, när jag blev förkyld så blev jag liksom jätteförkyld och hade en massa slem och snor. Sedan blev det bättre men det har inte släppt, måste snyta mig ibland och ibland rinner det liksom men när jag snyta mig kommer det knappt ut något. Fick en bihåleinflammation när jag var i vietnam också men har alltid haft förkylnings symptom. Har aldrig feber men känner mig förkyld hela tiden. När jag har sovit så måste jag hosta upp slem som knappt kommer upp heller. Har tagit slem lösande men det hjälper knappt heller. Har nu börjat tröttnat på det här, kan gå till skolan osv, men vill bli frisk någon gång! Har ni några tips? Har gått till läkarn men de säger att jag inte har något virus. Vad ska jag göra??? Är inte allergisk heller så det kan inte va det, snälla hjälp!
Citera
2016-01-31, 20:44
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Kortisonspray mot svullna slemhinnor i näsan kan hjälpa. (receptbelagt)
Så får man chansen att snyta ut skiten iallafall.
Citera
2016-01-31, 20:50
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kreativaemelie123
Hej allihopa.
Jag har varit förkyld i två månader nu, när jag blev förkyld så blev jag liksom jätteförkyld och hade en massa slem och snor. Sedan blev det bättre men det har inte släppt, måste snyta mig ibland och ibland rinner det liksom men när jag snyta mig kommer det knappt ut något. Fick en bihåleinflammation när jag var i vietnam också men har alltid haft förkylnings symptom. Har aldrig feber men känner mig förkyld hela tiden. När jag har sovit så måste jag hosta upp slem som knappt kommer upp heller. Har tagit slem lösande men det hjälper knappt heller. Har nu börjat tröttnat på det här, kan gå till skolan osv, men vill bli frisk någon gång! Har ni några tips? Har gått till läkarn men de säger att jag inte har något virus. Vad ska jag göra??? Är inte allergisk heller så det kan inte va det, snälla hjälp!

ja vet,
förkylningar senaste tiden är helt sjuka (!)
både jag själv o kompisar har råkat ut för flerveckorsförkylningar

säkert all mobilstrålning
Citera
2016-01-31, 21:10
Medlem
Blanda vitlöksklyftor med honung, släng i mandlar eller nötter du tycker om, drick mycket te och vatten samt tugga ingefära - du borde vara frisk inom en vecka.
Citera
2016-01-31, 21:27
Medlem
Har provat kurer men det funkar inte heller
Citera
2016-01-31, 21:29
Medlem
Citat:
Har provat kurer men det funkar inte heller

Bihåleinflammation kanske?
Citera
2016-02-01, 01:21
Medlem
Jag hade det och fick penicillin, men är fortfarande inte bra från förkylningen
Citera
2016-02-01, 03:53
Bannlyst
Ta en kniv, och skär ner 3 klyftor vitlök tillsammans med vatten och svälj ner utan att klaga.

Vad du vill är att få bort klägget i din kropp. Klägget är det där tjocka slemmet som innehåller bakterierna och som sitter på dina slemhinnor.

Vitlök kommer (med lite tur) att lösa upp det! :-) Är du vuxen person så går det att använda vodka, eller annan högoktanig alkohol. Poängen är att vilja rensa kroppen från bakterier.

Både starksprit och vitlök är slemlösande. Ock med det så kan man nästan hosta upp förkylningen.

Citat:
Hej allihopa.
Senast redigerad av Joar53 2016-02-01 kl. 04:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in