Det där försvinnandet måste ha varit samma som jag läste om för ett antal år sedan. Har inte blivit mycket omskrivet. Åtminstone i svensk media.
Både Sjöström och hans amerikanske kollega lär med största sannolikhet ha störtat någonstans i närheten av Seattle.
Samma år som dessa båda män försvann i luftrummet ovanför Seattle 2001 så var det en jordbävning där. Denna skedde dock redan den 27 februari så denna kan ju inte haft något att göra med deras försvinnande.
Jag har hört att man hittade vrakdelar från planet, men jag har ingen källa på detta. Det var dåligt väder vid tidpunkten och en teori är att planet fick isbildning på vingarna.
Jag har hört att man hittade vrakdelar från planet, men jag har ingen källa på detta. Det var dåligt väder vid tidpunkten och en teori är att planet fick isbildning på vingarna.
Jag har också läst detta någonstans men minns inte var så jag har heller ingen källa på den här uppgiften.
Den gruppen där detta svenska par ingick i blev beskjutna och överfallna i Virongabergen 20 km från gränsen till Uganda. Ett annat svenskt par från Göteborg undgick att bli kidnappade. De låg bakom skydd i 12 timmar innan de vågade bege sig till Uganda.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!