• 1
  • 2
2016-01-31, 13:34
Medlem
kottedelakottes avatar
En man blev halshuggen i Dunkerque i Frankrike pgv det att han konvertirte från islam till kristendom (prostestantism).

Jag kan inte finna info om det på engelska, men polska PK medier skriver om det, så man kan tänka att det är trovärdig, här t.e.:
http://o2.pl/artykul/uchodzcy-poderz...6175183799425a
http://www.rmf24.pl/raporty/raport-f...mpaign=firefox

De skriver att det har hänt i asylboende i Grand-Synthe nära stad Dunkerque. En grupp av islamister mördade en irakier som välde att vara protestant. De hade döljat kroppen av den man i jorden, polisen kan inte finna den. Den gruppen har berättad om det till kristna prister som har kommit till asylboende, så de prister alarmerade polisen. Polisen kan också inte finna personer som hade begick morden

Antiterroristen hade också anhållit andra muslimer som hade skadad 5 andra kristna. 3 personer var sjutit, och 2 knivhuggen, alla sårade var skickad till sjukhuset.
Citera
2016-01-31, 13:40
Medlem
Balkan-Kings avatar
Utrolig svært at forstå vad TS skriver. Har ISIS hugget ned kristne i Frankrige og gravet kropper ned i jorden?
Citera
2016-01-31, 13:54
Medlem
Verdess avatar
Ok så ingen har hittat någon kropp, eller några misstänkta. Det enda som talar för att något har hänt alls är vittnesmål från någon präst som besökt boendet som fått historien berättad för sig? Låter konstigt..
Citera
2016-01-31, 13:55
Medlem
I franska medier så står det att en person blivit skuren i halsen med en trasig flaska i samband med den årliga karnevalen som pågår i Dunkerque.
Citera
2016-01-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
De skriver att det har hänt i asylboende i Grand-Synthe nära stad Dunkerque. En grupp av islamister mördade en irakier som välde att vara protestant. De hade döljat kroppen av den man i jorden, polisen kan inte finna den. Den gruppen har berättad om det till kristna prister som har kommit till asylboende, så de prister alarmerade polisen. Polisen kan också inte finna personer som hade begick morden

De skriver att det har hänt i ett asylboende i Grand-Sythe nära staden Donkerque. En grupp islamister mördade en irakier som valde att vara protestant. De hade gömt kroppen i jorden, och polisen hade inte hittat den. Det hade kommit kristna präster till asylboendet, och de hade larmat polisen. Polisen sa också att de inte har kunnat hitta personerna som begick morden.

Typ så?
Citera
2016-01-31, 14:11
Medlem
lasternassummas avatar
Jag försökte skriva om lite så att det skulle bli enklare att förstå:

Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
En man blev halshuggen i Dunkerque i Frankrike pga att han konverterat från islam till kristendom (prostestantism).

Jag kan inte finna info om det på engelska, men polska PK medier skriver om det, så man kan tänka att det är trovärdigt, här t.ex.:
http://o2.pl/artykul/uchodzcy-poderz...6175183799425a
http://www.rmf24.pl/raporty/raport-f...mpaign=firefox

De skriver att det har hänt i ett asylboende i Grand-Synthe nära staden Dunkerque. En grupp av islamister mördade en irakier som valt att konvertera till protestant. De hade grävt ner mannens kropp i jorden. Polisen har inte funnit den. Den islamska gruppen har berättad om det inträffade till en kristen präst som kommit till asylboendet. Prästen alarmerade polisen. Polisen kan inte heller finna de personer som ska ha begått morden...

(Antiterroristen hade också anhållit andra muslimer som hade skadad 5 andra kristna. 3 personer var sjutit, och 2 knivhuggen, alla sårade var skickad till sjukhuset.)

Min notering (och parantes) - sista meningen förstår jag inte, såvida den inte beskriver andra dåd.

Här är lite mer om de misstänkta brottet/brotten:
http://www.intoleranceagainstchristi...r-dunkirk.html
Senast redigerad av lasternassumma 2016-01-31 kl. 14:16.
Citera
2016-01-31, 14:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
I franska medier så står det att en person blivit skuren i halsen med en trasig flaska i samband med den årliga karnevalen som pågår i Dunkerque.

Jag såg det, men det verkar inte ha med den händelse som TS refererar till.
Citera
2016-01-31, 14:24
Medlem
lasternassummas avatar
Den här händelsen, som beskriver vapenstrid och skottskador uppges
vara strider mellan rivaliserande människosmugglare.

http://news.nationalpost.com/news/th...camp-in-france

Det är oroligt i den här trakten och svårt, om inte omöjligt för
myndigheterna att upprätthålla ordningen. Det kan nog beskrivas
som "laglöst land".

Det förlopp som TS refererar till behöver inte ha inträffat, men
kan också ha gjort det och passerat utan att upptäckas av
myndigheterna. Det framgår ju inte när det har inträffat.
Hundar borde kunna hitta en kropp, även om den är nergrävd
i skogen.

Kanske någon vet mer?
Citera
2016-01-31, 15:35
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Utrolig svært at forstå vad TS skriver. Har ISIS hugget ned kristne i Frankrige og gravet kropper ned i jorden?

Inte ISIS, bara vanliga muslimer. Sorry jag är inte svensk.

Kanske jag skriver på engelska:
group of muslims have attacked an Iraqi man, that converted from islam to protestantism, they were cutting his throat (it was not happening during carneval) and then burried his body somewhere, noone knows where. When a group of christian priests came to the refugee camp, muslims told what they did to that man that was leaving islam. Priests alarmed police, but police couldn't found neighter body nor those who murdered him.

There was also another attact on christians commited by muslims, where 5 christians were injuried, it happened in the same refugee camp.
Senast redigerad av kottedelakotte 2016-01-31 kl. 15:38.
Citera
2016-01-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Innan sommaren är här i sverige lär ju detta ha hänt i Sverige med. Spännande!!

Och vem vet, inom ett par år kanske det har hänt i Frankrike också. Om det redan hänt där? Jag är inte jätteimponerad av bevisläget. Ingen kropp, inga gärningsmän, bara rykten återberättade av präster. En yrkeskategori som har som inträdeskrav att man hör röster ur tomma intet!
Citera
2016-01-31, 17:51
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Och vem vet, inom ett par år kanske det har hänt i Frankrike också. Om det redan hänt där? Jag är inte jätteimponerad av bevisläget. Ingen kropp, inga gärningsmän, bara rykten återberättade av präster. En yrkeskategori som har som inträdeskrav att man hör röster ur tomma intet!

Men du måste tänka att situation i Frankrike är helt okontrollerad, man kan bara vänta på nya terroristattacker. Alla som vill till U.K är också stoppad i Frankrike. Man kunde inte finna en kropp på den man, men de muslimer har själv berättad om det. De 5 andra var attackerad pgv religion, och skickad till sjukhuset, och det är fakt (3 sjutit med vapen!). Det står ockå i artiklet att franska polis säger att de kan inte garantera trygghet till kristna flyktningar.
Citera
2016-01-31, 19:14
Medlem
lasternassummas avatar
Den här artikeln är 5 månader gammal, men jag tror
att den belyser situationen i trakten av Calais och Dunkirk,
dår många flyktingar hoppas hitta ett sätt att ta sig över
(eller under) kanalen (Times of Israel).
http://www.timesofisrael.com/hope-an...-by-smugglers/

Här är en artikel från BBC om flyktingarna runt Calais.
http://www.bbc.com/news/uk-29074736

I den uppskattas att det 3/10-15 fanns ca 3000 flyktingar i området
som väntade på en möjlighet att ta sig över kanalen.

Fenomenet är inte nytt. Flyktingar har samlats i läger runt Calais sedan 1999.
I BBC-artikeln uppges att 37 000 försök att komma igenom tunneln
stoppades de första 9 månaderna 2015. ungefär 137 om dagen, i medeltal.

En summa som nämns för att bli "smugglad" över till Storbrittanien är 4000€
per person.

Om den här trådens historia är sann får vi nog veta mer.
Uppgifterna hittills är lite vaga.
Väntar med spänning på mer uppgifter...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här