Citat:
Ursprungligen postat av
Wunderbar99
Varför är det nu viktigt? Trodde att sexualkunskap handlade om medgivande, respekt och skydd. Även om det vore sant, är informationen helt oviktig. Verkligen helt värdelös.
För att det där tas upp att kvinnlig orgasm generellt är starkare och jag har sett otroligt mycket konstiga frågor på sistone som folk borde veta. T.ex guldkornet "Kan man bli gravid om killen endast sprutar i en tjej en gång?". Det finns en otroligt märklig okunskap gällande sex bland unga vuxna idag och därför undrar jag vad fasen som hänt med sexualundervisningen. Jag lärde mig mycket på de lektionerna.
Citat:
Förstår inte varför du nämner klitoris heller. Så den är nästintill värdelös på kvinnor, grattis(?). Dess funktion däremot är att utvecklas till ett väldigt viktigt organ hos mannen, nämligen penis. Man kan väl säga att det är som manliga bröstvårtor, fast tvärt om.
Jag menar att klitoris är allt annat än värdelös, det är den största anledningen till att kvinnor njuter av förspel och sex, men det var ett inlägg för dom av oss som är intresserade av "värdelöst vetande". Tråkigt att du inte gillar fakta, det brukar underlätta allmämbildning. Klitoris är för övrigt att jämföra med mannens ollon, inte hela hans.
Manliga bröstvårtor har, eller har förr åtminstone, haft en funktion. Män kan producera bröstmjölk. Det finns flera fall där man observerat att en man tagit över ammandet om mamman blivit sjuk/dött.
Man tror att det kan vara en funktion som alla hade historiskt just för att ex. jägarna/samlarna som levde i små familjer skulle kunna öka överlevnadsfrekvensen för barn. De flesta män idag lakterar dock aldrig om de inte blir sjuka.
Det är alltså inte att jämföra med klitoris som har som exakt enda uppgift att bringa njutning.