Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det står inget om att det är tjejerna som sagt att killarna var 7-11. Informationen har ju gått igenom två filterfunktioner. Först har tjejerna berättat för polisen(filter 1) och sen har tidningarna fått nys om detta och då skriver dom texten(filter 2)
Orginalhistorian kan vara "Det var 5 utländska killar som inte kunde svenska som var kanske jättegamla, typ 25 år"
Sen när poliser använder sin kod så blir det ungdomar/barn och sen när media skriver sin så lägger de till barnåldrar "ca 7-11 år"
Ja, vem vet... det är ju också en teori.
Kan säga såhär, bor i staden ifråga och har varit i denna park många jävla gånger, sedan barnsben.
Om jag vet något specifikt, ska jag försöka plita ner det här. Om jag inte är för ilsken förstås... har flera syskonbarn, mest tjejer, i olika åldrar! Trodde då fan aldrig att jag skulle behöva fundera på att behöva försvara dem... mot andra barn! Har mina egna erfarenheter av olika arabiska kulturyttringar, från bland annat. den smutsiga södern, staden där alla integrationsproblem varit tydligare, sedan länge, än någon annanstans. Detta kunde lika gärna ha varit något av mina syskonbarn, då de varit med på liknande aktiviteter förut. En sak har jag lärt mig: det är att inte backa när vare sig en eller två heta små araber kommer mot mig. Det är bara att stå upp öga mot öga... och blir det så blir det, och går det så går det. Det går inte att vika ner sig när en arabisk man börjar gorma och/eller veva... mitt på ljusa dagen. Se dock helst till att ha några slags vittnen omkring dig/er, för annars kan det gå hur som helst... Den vuxne araben är en ögontjänare, så vittnen avskräcker. Yngre så anfaller de gärna i flock. Halvvuxna exemplar gärna två och två - dessa är värst egentligen, hittills i alla fall.
Jag skall uttrycka mig som såhär: JAG hade kunnat klara mig lika gott utan såväl araber (libaneser är normala dock) som somalier i detta land, samt närsamhälle, jag föddes i. Hoppas Syrien återbyggs inom en snar framtid, så att människorna därifrån kan återvända med sin höga, för hemlandet nödvändiga, kompetens. Afghanska "barnmän" kan åka tillbaka på samma lastbil med kapell som förde dem hit. Eller... det skulle finnas en stor plätt land någonstans, där somliga folkslag kunde bygga nya mönstersamhällen, med hjälp av sina mångtusenåriga erfarenheter av civilisation...
Tack för mig, jag återkommer om jag får höra något konkret, On topic.