• 1
  • 2
2016-01-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Därför att värden uttrycks i siffror och inte i färger...(svart är en färg)... om en människa undrar hur mycket en vara är värd, svarar inte normalt folk med en färg, utan med en summa uttryckt i pengar/siffror... en nolla utan innehåll uttrycker alltså frånvaro av innehåll utan både värde och färg, medan en svart cirkel innehåller något som vi vet något om, nämligen att detta något har en färg...svart...den effektiva bilden av en svart cirkel är alltså IMO alltför effektiv, då den faktiskt uttrycker något, d.v.s. en svart färg... ett tomrum inuti en nolla innehåller å andra sidan inget alls som någon kan veta något om, inte ens en färg...

Som jag sa innan, det spelar ingen roll av vad det representeras av.
Det är bara representation.
Det betyder inget.
Uttrycket spelar ingen roll.
Bara om DU gör att det spelar roll.
Helvete vad full jag var igår.
Senast redigerad av ivanivan 2016-01-31 kl. 14:01.
Citera
2016-01-31, 15:08
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Som jag sa innan, det spelar ingen roll av vad det representeras av.
Det är bara representation.
Det betyder inget.
Uttrycket spelar ingen roll.
Bara om DU gör att det spelar roll.
Helvete vad full jag var igår.

Om det inte spelar någon roll vad som representerar vad vi inte vet, så kan ju en uppslagsbok fullskriven med sådant som vi faktiskt vet lika gärna få representera det vi inte vet, som en helt svart cirkel?
Senast redigerad av studentroland 2016-01-31 kl. 15:11.
Citera
2016-01-31, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland

Om det inte spelar någon roll vad som representerar vad vi inte vet, så kan ju en uppslagsbok fullskriven med sådant som vi faktiskt vet lika gärna få representera det vi inte vet, som en helt svart cirkel?

Ja bara att den representerar allt vi inte vet eller inte kan veta.
Det spelar ingen roll vad den är.
Orkar inte fortsätta upprepa mig mer.
Citera
2016-01-31, 16:40
Medlem
studentrolands avatar
En lite mer spännande och mystisk representation skulle ju å andra sidan kunna vara en "circumpunct"... den symbolen verkar ju vara gammal och vedertagen, liksom...

Med den bilden kan ju t.ex. den svarta punkten i mitten representera din svarta färg av vad du inte vet medan tomrummet utanför representerar tomrummet vilket jag inte vet något om, och alltihop omgärdas av en cirkel utanför vilken alla färger finns som vi båda vet en hel del om...men kanske ändå inte allt...än...
Senast redigerad av studentroland 2016-01-31 kl. 16:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in