Citat:
Ursprungligen postat av
RulleRivare
Har aldrig förstått det här med att värdera "partnermaterial" efter hur ofta vederbörande tackar nej till sex.
Haha, håller med om detta!
Citat:
Ursprungligen postat av
walle2343
Tack för alla svar! kommer svara snart.
Pratade med henne om detta idag, då jag sa att det kändes fel på något sätt. Hon blev genast desperat. och skrev massor till mig.. fick lite dåligt samvete att jag har svårt att släppa det som hände på nyår då vi ändå inte var exklusiva för varandra. Var lite svårt att prata klart med henne då hon jobbade, ska prata lite mer med henne snart. Måste göra ett val hur jag ska göra.. kan inte hålla på så här.. men jag har verkligen fastnat för denna tjej och hon verkar ha fastnat för mig med. Att jag börjar tycka om en tjej såhär är sällsynt och har bara hänt mig 2-3 gånger i livet. Hon har sagt att hon ej ska träffa honom igen även fast jag hatar att bestämma över vilka hon ska umgås med. (Det är bara honom jag stör mig på)
Det som stör mig som fan är att jag egentligen inte har rätt att vara arg över detta då vi inte kände något för varandra på det sättet. Det spökar i huvudet på mig som fan, ena stunden vill jag skita i henne och andra så dunkar mitt hjärta snabbare och hårdare för henne. Det stör mig som fan att det inte var alls längesedan det hände och att dom träffats efteråt. Hon säger att det var den första och enda gången dom gjorde något sådant.
Hur tänker du ens när du säger att "jag hatar att bestämma över vilka hon ska umgås med, men det är """bara"" honom jag stör mig på"? samtidigt som du begår mentalt självmord för att hon fikat med honom? Det här är inget problem som är kopplat till honom eller henne, som du försöker framställa det som, utan är någon som är skapat - och måste lösas - av dig.
Ärligt talat. Ni har varit exklusiva någon dag och du kontrollerar redan vilka hon inte får hänga med? Tycker du själv att det låter stabilt och sunt? Knappast.
Det var ju du som började med att dra upp frågan, då får du ju skylla dig själv om du inte kan hantera svaret. Sluta straffa henne för att du inte klarar av tanken att hon legat med någon innan dig.
Nej, skäms. Be om ursäkt till henne och jobba bort ditt kontrollbehov.