2016-01-30, 12:26
Medlem
Nånstans ligger problemet i att TS använder uttrycket "få känslor för varandra" i ungefär varannan mening.
Citera
2016-01-30, 13:00
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walle2343
Vi har sagt för några dagar sedan att vi är exklusiva med varandra. Men stör mig på tanken att han har varit i min "tjej" och sett hela henne för att sedan umgås med henne...

Nej tack!

Se där grattis.
Men nu när ni är exklusiva med varandra kanske hon slutar träffa den här killen efter som hon har dig att spendera sin tid på. Och efter som dom bara verkat vara lite smått bekanta innan så är nog inte deras vänskap mer värd än dig. Så ta det lite lugnt och se hur det hela utvecklas och fortsätter dom hänga med varandra så får du ta upp det igen å berätta att du ser det som ett problem
Citera
2016-01-30, 13:04
Medlem
Samma sak har hänt mig och jag valde att skita i henne. När jag börjar prata med en tjej anser jag att vi är exklusiva efter så lite som några dagar såvida det finns kemi. Vid vilken tidspunkt hon anser att vi är exklusiva spelar mig ingen roll.

Och hur kan du tycka att hon inte är en tjej som ligger runt? var 4:e månad är rätt mycket tycker jag om man utgår från att det är en konstant frekvens.
Citera
2016-01-30, 13:12
Medlem
flingaroos avatar
varför frågar du nåt om du är osäker på om du kommer att gilla svaret?
att du ens ställer en sån väldigt specifik fråga får mig att undra om du är väldigt osäker på dig själv. börja där istället.
Citera
2016-01-30, 13:12
Medlem
Äsch, vem bryr sig vem hon har knullat innan. Var ni inte tillsammans under nyår så har hon rätt att knulla sin bästa polare eller vem som. Ni hade ju bara snackat lite.
Jag hade lackat om någon brud blev sur på mig för att jag legat med någon annan medan vi "lärde känna varandra".

Är väl bara bra att hon fick det ligget hur sitt system? För annars hade det legat en spänning mellan dom två om ni blir tillsammans.
Se bara till att knulla henne bättre än nyårssnubben
Citera
2016-01-30, 13:22
Medlem
Soxis avatar
Skit i henne och dra vidare.
Citera
2016-01-30, 13:36
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Samma sak har hänt mig och jag valde att skita i henne. När jag börjar prata med en tjej anser jag att vi är exklusiva efter så lite som några dagar såvida det finns kemi. Vid vilken tidspunkt hon anser att vi är exklusiva spelar mig ingen roll.

Och hur kan du tycka att hon inte är en tjej som ligger runt? var 4:e månad är rätt mycket tycker jag om man utgår från att det är en konstant frekvens.

Den där inställningen var säkert gångbar i början av 1900-talet, men i dagens Sverige kan man inte utgå från att den tilltänkta partnern ska vara exklusiv bara för att man har pratat med henne lite. Man riskerar att bli lämnad ganska omgående eftersom man framstår som desperat, något jag antar har hänt dig några gånger? Och att ligga med nån var fjärde månad är INTE rätt mycket.

TS, jag tror att du behöver vara ärlig med dig själv och erkänna att du hade känslor för henne även innan nyår. Självklart blir du svartsjuk för att någon annan låg med henne under tiden som du försökte göra detsamma, det är inget konstigt med det. Det kommer förhoppningsvis släppa när ni ligger första gången.
Citera
2016-01-30, 13:43
Medlem
Gör inget överilat åt något håll. Visst det hände på nyår men ingen av er hade känslor för varann då. Nu är ni exklusiva. Fråga henne om hon vill fortsätta träffa och fika med den andra killen eller om hon vill vara ihop med dig, för det måste hon välja. Ni ska spendera tre dagar nästa vecka men ni behöver ju inte ha se ni kan ju mysa istället och låta det ta en månad till eller så innan ni "tar steget" så känns det inte så nära inpå för dig. Hon är en trogen tjej och ni har känslor för varann, ta det lugnt och bygg upp tilliten. Du har svårt för att få starka känslor för tjejer och nu har du kanske hittat rätt tjej det kan ju bli hur fint som helst i framtiden!!! Tycker inte du ska göra slut för något som hände före ni hade känslor för varann. Hon är inte sån som ligger runt och så hände det här precis före ni började gilla varann, dålig tajming men det är nåt du får komma över och hon ångrar sig säkert jättemycket nu när hon blivit kär i dig efteråt. Eftersom du stör dig så mycket tycker jag att ni ska ta det lugnt och så ser du om du kommer över det snart. Äkta känslor är värdefulla så släng inte bara bort det, om ett tag kanske det inte alls känns som ett stort problem längre.
Citera
2016-01-30, 13:54
Medlem
Det är standard idag att svenska tjejer knullar olika killar parallellt med varandra. Den där kompisen kommer hon knulla igen var så säker.
Citera
2016-01-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eqqel
Det är standard idag att svenska tjejer knullar olika killar parallellt med varandra. Den där kompisen kommer hon knulla igen var så säker.
Och du hade knullat minst lika mycket om du hade chansen.
Citera
2016-01-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Den där inställningen var säkert gångbar i början av 1900-talet, men i dagens Sverige kan man inte utgå från att den tilltänkta partnern ska vara exklusiv bara för att man har pratat med henne lite. Man riskerar att bli lämnad ganska omgående eftersom man framstår som desperat, något jag antar har hänt dig några gånger? Och att ligga med nån var fjärde månad är INTE rätt mycket.

TS, jag tror att du behöver vara ärlig med dig själv och erkänna att du hade känslor för henne även innan nyår. Självklart blir du svartsjuk för att någon annan låg med henne under tiden som du försökte göra detsamma, det är inget konstigt med det. Det kommer förhoppningsvis släppa när ni ligger första gången.

Nej, jag är långt från desperat. Brukar avfärda dem utan någon som helst eftertanke.
Citera
2016-01-30, 15:39
Medlem
walle2343s avatar
Tack för alla svar! kommer svara snart.
Pratade med henne om detta idag, då jag sa att det kändes fel på något sätt. Hon blev genast desperat. och skrev massor till mig.. fick lite dåligt samvete att jag har svårt att släppa det som hände på nyår då vi ändå inte var exklusiva för varandra. Var lite svårt att prata klart med henne då hon jobbade, ska prata lite mer med henne snart. Måste göra ett val hur jag ska göra.. kan inte hålla på så här.. men jag har verkligen fastnat för denna tjej och hon verkar ha fastnat för mig med. Att jag börjar tycka om en tjej såhär är sällsynt och har bara hänt mig 2-3 gånger i livet. Hon har sagt att hon ej ska träffa honom igen även fast jag hatar att bestämma över vilka hon ska umgås med. (Det är bara honom jag stör mig på)

Det som stör mig som fan är att jag egentligen inte har rätt att vara arg över detta då vi inte kände något för varandra på det sättet. Det spökar i huvudet på mig som fan, ena stunden vill jag skita i henne och andra så dunkar mitt hjärta snabbare och hårdare för henne. Det stör mig som fan att det inte var alls längesedan det hände och att dom träffats efteråt. Hon säger att det var den första och enda gången dom gjorde något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in