Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Okej, jag förstår. Det där kan jag tycka är lite som att man ser det man vill se. Du träffar ju liksom inte alla som är ihop med svarta män ... Du kanske däremot ser dessa par i ditt område, vilket det nu är. Skulle jag själv bli kär i en svart man så vore det helt klart för att jag 1. skulle falla för hans utseende/hur han för sig 2. skulle falla för hans personlighet. Precis som när jag blir kär i en vit man med andra ord. Och jag söker inte specifikt efter en svart man eller någon nationalitet öht.
Och hur vet du detta? Det kan du omöjligt veta. Vad du säger är precis det man skall säga.
Jag kommer ihåg en tjej på flashback som skrev att hon inte tänkte på hudfärg alls. Hon hade dejtat afrikaner, kurder, indier, pakistanier, ......., och någon svensk kille. Låter detta
neutralt? Sen träffade hon en riktig VD-typ. Alfahanne. Stor och stark, kan det mesta, charmig.
Svensk. Men hon trodde aldrig att det skulle kunna bli något mellan dem. Trots att det var precis hennes typ.
Varför inte?
Och hon sa att ursprung inte var någon faktor alls. Trovärdigt?
Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Visst, det finns säkert en och annan som är ihop med en man just för att han är svart eller snygg eller rik eller har en fin bil - speciellt i mindre bemedlade grupper/områden tror jag sånt betyder mer. Men de flesta av oss är troligen tillsammans för att vi är kära.
Så fungerar det icke. Attraktion till svarthet är attraktion till svarthet.
Ett liknande fenomen finns bland vita/svenska killar. Men då handlar de om asiatiska tjejer. Killar av den typen är påfallande ofta libertarianer eller har studerat filosofi. Slump? Inte direkt.
Det finns till och med en humorartikel om fenomenet:
#11 Asian Girls
https://stuffwhitepeoplelike.com/page/25/
Ja, jag vet. Man ska säga att det inte är faktor. Trovärdigheten? Den är låg.