• 2
  • 3
2016-01-30, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Vi väntar på plats på nollpunkten, men dom hade inte tid förrän i slutet av nästa vecka i väntan på behandling, imorgon sda till hemlöshetdmotagningen och hoppas att kunna få hjälps.

Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Det var ju det dom fråga om, om du nu känner till ett sånt så kan du ju svara dom istället för att komma med ett förslag du inte ens vet är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Nej, men klär man sig rätt eller har något varmt att dra över sig så funkar det faktiskt, och det är ju bättre att sova under tak och några väggar än att sova under bar himmel.

Garage, cykelförråd, trappuppgångar, källare, offentlig toalett, socialjouren, vandrarhem, hotell...
Citera
2016-01-30, 02:46
Medlem
MrEchozs avatar
Kolla på tex interhostell, där har de sängar i en sovsal som man kan sova i, tror det kostar ca 150kr natten( man måste betala 100kr för nyckeln men man får tillbaks pengarna vid utcheckningen)Det ni kan göra är att en av er hyr sängen och så låtsas den andre att den är gäst där. Glöm inte bort att den som hyr bär på alla väskor så att den som skall låtsas va gäst inte bär på någon väska, samt att förklara för denne hur man tar sig till det rummet man sover i så att det ser ut som att man har varit på vandrarhemmet tidigare. Det negativa med det hela är ju om den som har betalat får sovsalen som ligger precis bredvid receptionen! Finns även obemannade vandrarhem tex acco men jag tror det kan vara fullbokat nu när det är helg, annars så skulle det funka utmärkt att smyga in på vandrarhemmet någon gång runt 22 på kvällen. jag kan ev ha kod till dörren om den fortfarande funkar?! Pm mig om ni vill testa?
Citera
2016-03-04, 14:50
Medlem
chaoswithins avatar
Tack för alla svar, det var till mycket hjälp! :-)
Nu har vi äntligen fått en fungerande planering, så vi ska båda till behandling (men fan vad svårt att få det beviljat... )

Dock behöver vi hitta billigt boende för oss båda tills mitten av nästa vecka för oss båda, och till den 17:e för mig då vi åker till behandlingen.

Ska kolla tipsen i tråden t ex Interhostel och dom andra tipsen men uppskattar gärna fler! har bott några nätter på STF Skeppsholmen (schysst ställe!)

Helst ska det vara eget rum med två bäddar för ~500:- natten men sovsal funkar självklart också då det kan vara mycket billigare!

Tack för tipsen hittintills dock!
Citera
2016-03-04, 21:44
Medlem
Citat:
Tack för alla svar, det var till mycket hjälp! :-)
Nu har vi äntligen fått en fungerande planering, så vi ska båda till behandling (men fan vad svårt att få det beviljat... )

Dock behöver vi hitta billigt boende för oss båda tills mitten av nästa vecka för oss båda, och till den 17:e för mig då vi åker till behandlingen.

Ska kolla tipsen i tråden t ex Interhostel och dom andra tipsen men uppskattar gärna fler! har bott några nätter på STF Skeppsholmen (schysst ställe!)

Helst ska det vara eget rum med två bäddar för ~500:- natten men sovsal funkar självklart också då det kan vara mycket billigare!

Tack för tipsen hittintills dock!

Men varför ska ni trängas i city, det är väl bara att ta pendeln ut till Nynäshamn eller något annat ställe med massa boenden som står öde den här tiden av säsongen.

Ska ni ändå sluta knarka är det väl tom bättre att knata runt i skogarna typ där utåt.

Det finns ju en jävla massa ställen ni kan bo på billigt så här års som ni når med lokaltrafiken. Hela skärgården är ju full med vandrarhem 1-2H från centralen med kommunaltrafik tex. Och lite frisk havsluft gör er nog bara gott. Blir lite mini-semester på köpet.
Citera
2019-10-20, 21:36
Medlem
chaoswithins avatar
Hej allihopa, det här var ett par år sedan.
Behandlingen jag fick åka på då hjälpte inte, men jag åkte på en till strax efter och har nu varit drogfri sedan 1;a juni 2016.

Jag tänkte bara att jag ville uppdatera här nu när jag för en gångs skull loggade in på mitt gamla konto.
Citera
2019-10-23, 08:15
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Hej allihopa, det här var ett par år sedan.
Behandlingen jag fick åka på då hjälpte inte, men jag åkte på en till strax efter och har nu varit drogfri sedan 1;a juni 2016.

Jag tänkte bara att jag ville uppdatera här nu när jag för en gångs skull loggade in på mitt gamla konto.
😃😃 Vilken hörlig uppdatering. Hur gick det för tjejen?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in