• 1
  • 2
2016-01-29, 19:39
Medlem
chaoswithins avatar
Hej flashback!
Nu har jag och min sambo försatt oss i en helvetes situation där jag hittar noll lösningar.

Vi sa upp våran lägenhet medan vi bodde i stödboende och har sedan dess att vi flyttade från stödboendet hyrt ett rum hos en vän som helt oväntat slängde ut oss 1:a Januari, då hjälpte socjouren även oss till ett vandrarhem där vi bodde tills i måndags då dom fick slut på plats, sen dess har vi crashsat på vänner och bekantas soffor, men har nu slut på allt sådant.

Ringde socialtjouren nyss och dom kunde inte göra ett skvatt denna gång.

Så nu behöver jag eran hjälp och era tips! VAD GÖRA OCH VAD TA SIG TILL FÖR ATT SLIPPA SOVA UTE TILLS PÅ MÅNDAG? vi har c:a 250-300:-

Jag vet att vi själva satt oss i denna sits men uppskattar alla hjälp och råd!

Snälla mod om jag felplacerad flytta istället för att korta.

Mvh Chaos
Senast redigerad av chaoswithin 2016-01-29 kl. 19:45.
Citera
2016-01-29, 19:40
Medlem
Itons avatar
kan ni be ngn förälder / släkting om hjälp?
Citera
2016-01-29, 19:50
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
kan ni be ngn förälder / släkting om hjälp?
Vi har självklart försökt att fråga alla om hjälp, släkt,vänner till dom avlägsnaste släktingar och vänner vi inte talat med på år det är så vi tagit oss fram hit men nu är vi vägs ände.
Av denna anledning frågar jag flashback om idéer och råd.
Citera
2016-01-29, 19:53
Medlem
Kyrkan.
Citera
2016-01-29, 19:55
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten88
Släng passet och gå in på närmaste Socialkontor och säg

Pengar Slut Ge No
Vi är tyvärr för svenska, vet nån ett extremt billigt vandrarhem/hostel där våra pengar fixar 2 sängar till måndag
?
Citera
2016-01-29, 19:56
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impuls2014
Kyrkan.
Utveckla gärna, jag vet att kyrkan hjälper folk i nöd, men hur?
Citera
2016-01-29, 20:19
Medlem
cybergrodans avatar
Varför kunde inte soc hjälpa er för? Borde de väl kunna göra?
Har ni jobb?
Gå till kyrkan, tror de kan hjälpa med mat/boende!
Citera
2016-01-29, 20:27
Medlem
Sök på Boende för hemlösa i Stockholm där finns telefonnummer till olika nattningen / härbärgen. Sök även på Nattöppna kyrkor i Stockholm. Annars ring socialen igen och tjata antingen så de skaffar plats på ett härbärge för er eller ger er pengar nu till vandrarhem. Möjligen kan en kyrka ge er pengar till vandrarhem men det söker man väl oftast hos diakonissa och hen jobbar kanske bara på vardagar dagtid tror jag så kräv av socialen pengar till vandrarhemmet plus resan dit. Eller leta upp ett nattöppet McDonald's tex och sitt där inatt och försök hitta härbärge/kyrka imorgon till imorgon natt.
Citera
2016-01-29, 20:31
Medlem
Så... på 1 månad har ni alltså lyckas bli av med ALLA vänner, sagt upp bekantskapen med era föräldrar, samt ALLA era släktingar och soc vet om hela historien men vägrar hjälpa er trots att det inte finns missbruk med i bilden?

Nej du grabben, berätta hela historien istället för att dra ihop massa osannolikt bullshit.
Citera
2016-01-29, 21:10
Medlem
Centralen har väl öppet dygnet runt?
Citera
2016-01-29, 21:13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Häcka på tcentralen de timmar de har öppet..
Citera
2016-01-29, 21:27
Medlem
På vilket sätt är ni fast?
Ingen lägenhet, inga vänner, inget jobb.
Måste ju vart ett genidrag att säga upp lägenheten, jag har ju viss respekt att era gamla vänner inte orkar umgås med folk utan en fungerande hjärna. Låna en cykel och res vidare i misärlandet Sverige kanske det finns någon stackars idiot som kan ordna jobb på samhall och en lägenhet i det härliga miljonprogrammet. Prova hålor som t o m "flyktingarna" flyr från. Tänk lite nästa gång du gör något nästa gång. Tyvärr räcker inte empatin till folk som kan svenska. Solvalla camping är ju ett sexigt ställe för vinnare. Kan ni skala kabel och fundera över era livsval.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in