Citat:
Ursprungligen postat av
Since25
Drivlinan och motor är tillverkade på licens från MB men det innebär inte någonstans att det är en MB motor tbh.
Motorn har så pass pissiga avgasvärden att skatten går på över 9000 kr(Modellen Rodius som exempel)
*ACC suger dase, tar 100 år innan man får bort imman på rutan även med AC på. Värmen tar även ett halvt sekel innan det nått värmepaketet bak i bilen(Rodius).
*Rövvärmen är antingen svinkall eller grillad.
*Allt är billig plast som går sönder hela tiden, handtag lossnar, plast spricker, hela taket är plast förfan
*Svaga fram och bakvagnar, bussningar glappar något fruktansvärt.
*Motorn når nästan varvstopp innan lådan växlar och bränsleekonomin ska vi inte tala om.
*Flera bilar som vi haft inne har haft grymma problem med växellådan som slirar och tappar växlar i tid och otid. Inte pålitligt.
Har jobbat på ett ställe som servade och sålde dessa under en period. Ingen köpte skiten så nu servar dom bara asen som dom med nöd och näppe lyckats lura på folk. Samma bilar är inne flera gånger om året på div reparationer.
Med andra ord, nej och åter nej. Koreansk skit i grunden som numera är indiskt. Det ända positiva är att fyrhjulsdriften är rätt ok men inte mer än så.
Jag har en SsangYong Actyon Sports 2007 som rullat 33000 mil. Aldrig haft några av dem problemen du påtalar.
*Motorn har så pass pissiga avgasvärden att skatten går på över 9000 kr(Modellen Rodius som exempel)
Jag betalar 5041 kr i årsskatt på min 10 år gamla Actyon Sports.
*ACC
fungerar utmärkt i min bil, prova att fylla gas i systemet kanske? Låter som att verkstan du jobbade på kunde något om bilar...eller inte.
*Rövvärmen är antingen svinkall eller grillad.
Japp, men den går att stänga av.
*Allt är billig plast som går sönder hela tiden, handtag lossnar, plast spricker, hela taket är plast förfan
En ren lögn, har aldrig bytt en plastdel på hela bilen.
*Svaga fram och bakvagnar, bussningar glappar något fruktansvärt.
Har bytt 2 spindelleder på min bil på 33000 mil som dessutom gick på garantin eftersom tillverkaren hade kampanj.
*Motorn når nästan varvstopp innan lådan växlar och bränsleekonomin ska vi inte tala om.
Jag kör min 2,5 ton tunga pickup på 0,9L diesel milen.
*Flera bilar som vi haft inne har haft grymma problem med växellådan som slirar och tappar växlar i tid och otid. Inte pålitligt.
Har aldrig bytt en skruv på lådan utöver oljebytet.
Visst, rövvärmen är antingen på eller av men det är ingen BMW 750 vi åker i. Det är en pickup som kostar från 199,900 plus moms, fullutrustad med skinnklädsel, drag, navigation etc för 249+moms Nästan halva priset mot en Nissan Navara eller Toyota Hilux.
Notera dock att 2017 års Actyon Sports har ställbar rövvärme! Yay!
Så många mil jag fått ur min bil för den lilla slanten jag gav för den innebär att det blir SsangYong även nästa gång för min del.
Har forskat lite i dem nya Euro 6 modellerna och det må hända att det är Koreaner som bygger bilarna och att dem ägs av indier men motorerna utvecklas av ett institut i Österrike, samma institut arbetar även för andra europeiska biltillverkare så där sitter man nog ganska säker. Mellan 5-8 års garanti på bilarna också.
Vill någon ha mitt regnr så att ni kan bekräfta att den visst gått 33000 mil så PMa gärna så kan ni kolla mätarställningen via senaste besiktningsuppgifterna hos transportstyrelsen
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/