• 1
  • 2
2016-01-29, 17:31
Medlem
Funderar på att tatuera mig på handleden tvärs över eller hur man ska säga. Mitt födelseår är 1997 vilket blir MCMXCVII om jag har gjort rätt

Är det konstigt att ha sitt eget personnummer? Tycker själv att det är rätt snyggt med tatuering där, men vet inte vems födelseår jag skulle tatuera in annars haha.
Citera
2016-01-29, 18:02
Medlem
Den här tråden har potential att bli legendarisk känner jag på mig.
Citera
2016-01-29, 18:02
Medlem
Det är väll inget större hinder för framtida jobb att ha en handledstatuering? De flesta personer har ju tatueringar nu för tiden. Kan förstå för några år sedan..
Citera
2016-01-29, 18:07
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Är du ifrån Arbetarklass bakgrund?

Citat:
Ursprungligen postat av Chokladblomma
Vet inte exakt vad du menar med det. Men alla min släktingar arbetar

Citat:
Det är väll inget större hinder för framtida jobb att ha en handledstatuering? De flesta personer har ju tatueringar nu för tiden. Kan förstå för några år sedan..

Det Papaoutai antyder är att de som tatuerar sig tenderar att ses ner på av dem som anser sig tillhöra de lite finare sällskapen. Jag själv swipar definitivt vänster på tatuerade tjejer. Men känner du för att göra det och är det socialt accepterat i gängen du umgås med så tycker jag du ska köra på det! Jag hade själv bara haft svårt för det, men jag tror inte det är något en arbetsgivare skulle ta någon större notis om.
Senast redigerad av Wildsome 2016-01-29 kl. 18:10.
Citera
2016-01-29, 18:11
Bannlyst
Du tycker det är snyggt nu. Men om ett år från nu kommer du vara jävligt glad att du aldrig gjorde den.
Citera
2016-01-29, 18:12
Medlem
Wildsomes avatar
Förövrigt så vill jag säga till er som hånar tatueringar OCH ni som hånar dem som tillhör arbetarklassen; alla strävar inte efter, eller har överhuvudtaget resurserna för, att nå samhällets absoluta toppskikt. Dessutom är det en ganska trött inställning att sätta er själva i en position där ni pissar på "dem" samtidigt som ni särskriver 'arbetarklass bakgrund'.
Citera
2016-01-29, 18:19
Medlem
vtcs avatar
På min skala ligger denna idé ganska nära att ha "Carpe diem" tatuerat på handleden.
Citera
2016-01-29, 18:42
Medlem
Citat:
Funderar på att tatuera mig på handleden tvärs över eller hur man ska säga. Mitt födelseår är 1997 vilket blir MCMXCVII om jag har gjort rätt
Det är rätt.

Citat:
Är det konstigt att ha sitt eget personnummer? Tycker själv att det är rätt snyggt med tatuering där, men vet inte vems födelseår jag skulle tatuera in annars haha.
Konstigt vete fan, men det är en jävligt tråkig tatuering. Om några år kommer du nog ångra den.
Citera
2016-01-29, 18:43
Medlem
Citat:

Jag funderade en gång på att tatuera in en bar code, eller QR code, som ger alla uppgifter om mig. Typ om jag skulle störta i ett flygplan eller drunkna och flyta i land någonstans. Fast ett chip i örat kanske hade varit bättre. Eller en kombination av de båda. Snyggt vet jag inte, men någon nytta i alla fall. Hittar de dig med 1997 intatuerat i romerska siffror så kan det ju ge viss ledtråd om du skulle saknas. MCMXCVII är korrekt.
Senast redigerad av Redax 2016-01-29 kl. 18:45.
Citera
2016-01-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Det är rätt.

Konstigt vete fan, men det är en jävligt tråkig tatuering. Om några år kommer du nog ångra den.

Har du några andra förslag på tatueringar? Gärna ngt litet
Citera
2016-01-29, 22:29
Medlem
Crashs avatar
Gör den i svanken istället, mer classy
Citera
2016-01-30, 13:38
Medlem
Tatuera in I IX IX VII. Yolo..
Citera
  • 1