2016-01-29, 16:17
Medlem
Koljarovs avatar
Så stackars Timmys A-traktor slutar sina dagar genom att få fronten vikt runt ett träd?
En A-traktor får bara gå i 30 km/h och man får vara en otroligt usel förare om man lyckas frontalkrocka med ett träd och hastigheten bör vara betydligt högre om fronten vikts runt trädet.

Den enda rimliga förklaringen är att Timmy hade kopplat ur fartspärren och buskört i en hastighet han inte kunde hantera och att erkänna att han begått ett brott vill han inte erkänna utan skyller hellre på biltjuvar så att han får ut lite pengar på försäkringen och lite likes på Facebook.

Dessutom är han bara 16år så sannolikheten är ganska stor att hans föräldrar står som borgenärer på lånet han köpte A-traktorn för och den skammen att erkänna för dom vill han nog också undvika.
Citera
2016-01-29, 16:22
Medlem
Däremot är det ju inte så klyftigt att låta sig intervjuas i ett snyftreportage i lokalblaskan om det han säger inte är sant. Risken blir ju desto större att det dyker upp något olämpligt vittne som råkade se honom krascha traktorn och gå därifrån till "brottsplatsen". Risken för att han skulle åka dit på försäkringsbedrägeri mångdubblas ju, jämfört med om han hade sagt till tidningen att han inte ville bli intervjuad om saken.

Ska bli intressant att se vart det tar vägen. Känns som det är hugget som stucket.
Citera
2016-01-29, 16:36
Medlem
Qjs avatar
Hela skiten är ju bara bs, grabben har dessutom haft epa sen tidigare om man kollar på hans facebook. Snubben har kramat om trädet själv och skammen vill han inte stå för
Citera
2016-01-29, 16:37
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Däremot är det ju inte så klyftigt att låta sig intervjuas i ett snyftreportage i lokalblaskan om det han säger inte är sant. Risken blir ju desto större att det dyker upp något olämpligt vittne som råkade se honom krascha traktorn och gå därifrån till "brottsplatsen". Risken för att han skulle åka dit på försäkringsbedrägeri mångdubblas ju, jämfört med om han hade sagt till tidningen att han inte ville bli intervjuad om saken.

Ska bli intressant att se vart det tar vägen. Känns som det är hugget som stucket.
Gissningsvis är det nog inte så mycket trafik på tisdagskvällar vid infarten till Snyggatorpsskolan i Klippan så antalet möjliga vittnen är nog inte så stort.

Dock har jag aldrig besökt Klippan och har ingen aning om hur trafiken är vid just den skolan vid den tiden så jag kan ju ha fel.
Citera
2016-01-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Gissningsvis är det nog inte så mycket trafik på tisdagskvällar vid infarten till Snyggatorpsskolan i Klippan så antalet möjliga vittnen är nog inte så stort.

Dock har jag aldrig besökt Klippan och har ingen aning om hur trafiken är vid just den skolan vid den tiden så jag kan ju ha fel.

Oavsett så kan ju folk röra sig i området. Ute och går med hunden, på väg hem från kompisar, etc. Onödigt och inte särskilt smart att gå ut i tidningen om man helst bara vill att händelsen ska passera obemärkt.

Såhär ska det se ut på platsen i alla fall:
Google street view
Citera
2016-01-29, 17:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Utvalda delar av artikeln:

Länk:
http://www.hd.se/lokalt/klippan/2016...v-mot-huvudet/

Det här tror jag inte en sekund på!
För mig är det uppenbart att grabben själv kraschat traktorn och försöker nu komma undan med en rövarhistoria. Vad tror ni?

Lol ..

Citat:
Fronten på Timothys drömbil hade vikt sig runt trädet.

Det var inte illa pinkat för en krock i 30km/h.

Det låter mer som en trimning som slutat i förlorad kontroll över fordonet, och sedan en snabblögn för att släta över det hela och slippa bli av med framtida lämplighetsintyg pga grov olovlig körning och framkallande av fara för annan/allmänfarlig vårdslöshet.
Citera
2016-01-29, 17:15
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Oavsett så kan ju folk röra sig i området. Ute och går med hunden, på väg hem från kompisar, etc. Onödigt och inte särskilt smart att gå ut i tidningen om man helst bara vill att händelsen ska passera obemärkt.
Jag antar att det inte händer så enormt mycket spännande i Klippan och så kan ju Timmy ha skrivit om det på Facebook och lokaltidningen kontaktat honom pga det alternativt att krocken nämnts i den lokala polisens rapportering på nätet.
Jag tror inte att killen själv ringt tidningen för att gråta ut.

Även Trolltestet är inne på samma spår.
Citera
2016-01-29, 18:36
Medlem
Repeatzs avatar
Inte för inte den är kvaddad vid fordonsskolan heller
Citera
2016-01-29, 18:52
Medlem
Lär inte vara många vittnen till händelsen.
Personerna som rör sig i området på kvällen kan räknas på handen.

Hört från en fd klasskompis till killen att han krockat ett par traktorer tidigare

Huruvida historien är bs eller ej låter jag va osagt, men jag vet vad jag satt mina pengar på.

Dock inte alls omöjligt att bli rånad i klippan.

http://www.hd.se/lokalt/klippan/2016...ran-i-klippan/
Citera
2016-01-29, 20:28
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Det är ju inte säkert att han är särskilt smart heller... Jag kanske är fördomsfull men EPA-/A-traktor ägare har aldrig slagit mig som den klyftigaste gruppen människor. Dessutom är det väl troligare att någon annan än han själv har kontaktat media och när han blir uppringd så blir han så paff att han svarar på frågorna istället för att säga att han inte är intresserad av att bli intervjuad.
Citera
2016-01-29, 20:36
Medlem
AussieRedMans avatar
Jo att det är en wt kille som jobbat hårt med att försöka få försäkringsbolaget att betala är min starka teori.
Citera
2016-01-29, 20:56
Medlem
Dille24s avatar
Med tanke på hur bilen såg ut efter krocken borde det blivit lite blodspilla mot ratten eller åtminstånde en lätt hjärnskakning. Borde inte föräldrarna märka det?

Kommer ni inte ihåg det där sätet som rullade ner för en liten backe och tvärstannade i skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in