• 1
  • 2
2016-01-29, 10:38
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/26-...s-i-personbil/

Citat:
Tullen slog till mot en personbil på Öresundsbron i tisdags. I bilen fanns tre personer och 26 hundar i olika åldrar och raser, som amstaff, pitbull, mops och rottweiler.

Alla hundarna avlivades.

Vad är det för j-a WT som sysslar med den här sortens djurplågeri? Det är den här sortens människor som är orsaken till att vi fått in dvärgbandmask i landet. Så förbannat oansvarigt. Någon som kan få fram namn?
Citera
2016-01-29, 10:39
Brukar vara Brown Trash som smugglar.
Citera
2016-01-29, 10:53
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Brukar vara Brown Trash som smugglar.

Ja, att det skulle vara WT är ju en högoddsare. Men jag delar din ilska, l-q! Stackars vovvarna...
Citera
2016-01-29, 11:02
Medlem
BewilderedHulders avatar
VA' I HELVETE?!??!?!?

Det anländer ungefär TUSEN människor i veckan men det finns inte kapacitet för att omhänderta ta TJUGOSEX hundar och se till att det får ett bra och tryggt liv? Eller finna nya hem för dem i deras ursprungsländer?

Citera
2016-01-29, 12:08
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
VA' I HELVETE?!??!?!?

Det anländer ungefär TUSEN människor i veckan men det finns inte kapacitet för att omhänderta ta TJUGOSEX hundar och se till att det får ett bra och tryggt liv? Eller finna nya hem för dem i deras ursprungsländer?

Å andra sidan dödas det massor av kor och grisar varje dag att 26 hundar knappast gör någon skillnad egentligen.

– Tyvärr var hundarna inte i så gott skick. Vi kontaktade jordbruksverkets veterinär som gjorde en bedömning. Hundarna avlivades.
Citera
2016-01-29, 12:24
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Å andra sidan dödas det massor av kor och grisar varje dag att 26 hundar knappast gör någon skillnad egentligen.

– Tyvärr var hundarna inte i så gott skick. Vi kontaktade jordbruksverkets veterinär som gjorde en bedömning. Hundarna avlivades.

Men Farfar!

All respekt för din ålder men här måste jag faktiskt protestera!
Äta bör man annars dör man, som dem i din generation säger. Så långt är vi säkert överens. Vi äter inte hundar för att de är våra bästa vänner. Det spelar ingen roll vilka åsikter du har, hunden älskar dig ändå. Den gör ingen skillnad på en kulturmarxist, rasist, nazist, humanist, feminist, gammal eller ung. Det är den stora skillnaden, och en väldigt unik egenskap i den här sjuka världen. Man avlivar INTE hundar! Det är djupt ovärdigt.

Citera
2016-01-29, 12:53
Citat:
Men Farfar!

All respekt för din ålder men här måste jag faktiskt protestera!
Äta bör man annars dör man, som dem i din generation säger. Så långt är vi säkert överens. Vi äter inte hundar för att de är våra bästa vänner. Det spelar ingen roll vilka åsikter du har, hunden älskar dig ändå. Den gör ingen skillnad på en kulturmarxist, rasist, nazist, humanist, feminist, gammal eller ung. Det är den stora skillnaden, och en väldigt unik egenskap i den här sjuka världen. Man avlivar INTE hundar! Det är djupt ovärdigt.

Jag ångrar att jag inte tog tag i att käka boshintang när jag var i Korea. Nä, hundar är inte det minsta heliga för mig, hur trevliga dom än kan vara när dom knytit an till en.

En video med en tjej som käkar hundsoppa:
https://www.youtube.com/watch?v=RDzPVktswb4
Citera
2016-01-29, 15:06
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Jag ångrar att jag inte tog tag i att käka boshintang när jag var i Korea. Nä, hundar är inte det minsta heliga för mig, hur trevliga dom än kan vara när dom knytit an till en.

En video med en tjej som käkar hundsoppa:
https://www.youtube.com/watch?v=RDzPVktswb4

Hedning!

Kan förlåta endast därför att jag insåg att denna ytterst grymma handling var inte bara avlivning av oskyldiga hundar, men också det offentliga avrättandet av åsiktsfriheten som sedan lång tillbaka endast tillhört makteliten. Politikerna vill skapa ett nytt Nordkorea och åtnjuta maken på egen hand.
Citera
2016-01-29, 15:28
Citat:
Hedning!

Kan förlåta endast därför att jag insåg att denna ytterst grymma handling var inte bara avlivning av oskyldiga hundar, men också det offentliga avrättandet av åsiktsfriheten som sedan lång tillbaka endast tillhört makteliten. Politikerna vill skapa ett nytt Nordkorea och åtnjuta maken på egen hand.

Ser inte riktigt den kopplingen, förklara gärna.
Citera
2016-01-29, 15:35
Medlem
Citat:
VA' I HELVETE?!??!?!?

nya hem går absolut att ordna men pga en trevlig sjukdom kallad rabies så kan man inte göra det.
avlivningen gick säkert fort och gav hundarna bättre avslut än det liv de hade fått uppleva hittills.
Citera
2016-01-29, 15:44
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ser inte riktigt den kopplingen, förklara gärna.

Hunden är smart, till skillnad från människor, att förstå att åsikter är tankar som skapar vibrationer i luften när vi talar, eller ettor och nollor i cyberrymden när vi trycker på tangenterna. Vi har mycket att lära av dem! Hundar älskar sina nära oavsett hur dessa tankar formas. Såklart vet politikerna det!

Politikerna använder de här oskyldiga djuren för att manifestera sitt herravälde!
Senast redigerad av BewilderedHulder 2016-01-29 kl. 15:49.
Citera
2017-12-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
nya hem går absolut att ordna men pga en trevlig sjukdom kallad rabies så kan man inte göra det.
avlivningen gick säkert fort och gav hundarna bättre avslut än det liv de hade fått uppleva hittills.

Rabies går väl numera att bota? Förmodar att tanken med detta var att sälja hundarna, alltså borde de flesta ha varit i tillräckligt bra skick för att lite ompyssling skulle göra dem säljbara. Jag tror att det handlade om pengar, det hade blivit dyrt att ha dem på hundstall. Det rimliga och humana i sammanhanget borde ha varit att sätta dem på hundstall och sedan döma smugglarna till att ersätta hundstallets kostnader för veterinärvård och övrig omsorg.

Utesluter förstås inte att enstaka av dem hade varit obotbara men majoriteten borde ha kunnat klarat sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in