2016-01-29, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Dög det inte med det befintliga ämnet utan du var tvungen att skapa en dramaqueen-tråd där du överdriver den faktiska informationen också?

(FB) Ministerns besked: Åldersgräns på sociala medier

Ofta behövs "dramaqueens" för att skaka igång hjärnan på den godtrogne. Hen som aldrig ifrågasätter, funderar över konsekvenser, sidoeffekter av förslag till lagar osv.

Och behöver min trådrubrik verkligen vara en överdrift?
Jag utgår ifrån att detta forum är ett "socialt media".

Hur ska det då gå att kontrollera att inga barn reggar sig och loggar in här utan ett säkert system för att verifiera åldern?

Fö missade jag den tråden.
Dock tycker jag att diskussioner om detta förslag passar bättre i Övervakning och Integitet än i Inrikespolitik.
Senast redigerad av MrStreamer 2016-01-29 kl. 10:17.
2016-01-29, 10:19
Medlem
ischs avatar
Det är redan 18års gräns på flashback.
2016-01-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det är redan 18års gräns på flashback.

På pappret ja. Men knappas i "verkligheten".

Eller har ni ett dolt system för att kunna kontrollera åldern på de som reggar sig?
Skulle det bli en lag kring detta så KAN ju myndigheter tvinga ALLA som startar tex forum som Flashback att ha system som GARANTERAR att den som reggar sig har åldern inne.
2016-01-29, 10:28
Medlem
doobedoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Nej jag tolkar ju inte fakta hur som helst heller...

Och du tror han baserar sin teori på endast detta? Han använder sin så kallade hjärna där han använder sin logiska slutledningsförmåga och jobbar med tidigare fakta, uttalanden och kopplingar för att skapa sin teori. Det är inte lätt att förstå
2016-01-29, 10:29
Medlem
HailAndKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Dög det inte med det befintliga ämnet utan du var tvungen att skapa en dramaqueen-tråd där du överdriver den faktiska informationen också?

(FB) Ministerns besked: Åldersgräns på sociala medier

Har du någonsin tänkt i banorna att saker brukar börja smått och sedan utvecklas?
2016-01-29, 10:53
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Nej jag tolkar ju inte fakta hur som helst heller...
Nej du tolkar fakta som du ska tolka fakta du, väldigt duktig.
2016-01-29, 10:54
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill
Har du någonsin tänkt i banorna att saker brukar börja smått och sedan utvecklas?
Folk tror att Schyman kommer ringa runt och fråga om 1984 ska införas
2016-01-29, 10:55
Medlem
Antivalents avatar
Finns väl redan? 13års åldersgräms har jag för mig.
2016-01-29, 11:45
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
På pappret ja. Men knappas i "verkligheten".

Eller har ni ett dolt system för att kunna kontrollera åldern på de som reggar sig?
Skulle det bli en lag kring detta så KAN ju myndigheter tvinga ALLA som startar tex forum som Flashback att ha system som GARANTERAR att den som reggar sig har åldern inne.

Frågan är ju om Flashback ens skulle drabbas av detta. Förslaget gäller inom EU och FBs servrar står väl i USA?
2016-01-29, 11:46
Medlem
Flashback är snart värre än media när det kommer till att sätta missvisande rubriker. Så trött på hur låg nivå vissa håller här.

Helt Off-topic men va tvungen att gnälla av mig lite, trött på skiten.
2016-01-29, 11:49
Medlem
RonPaul2008s avatar
Detta öppnar för nya tjänster, vilket är mycket bra. Sen tror jag inte Flashback kommer kräva ID, det kommer snarare totalförbjudas.
Senast redigerad av RonPaul2008 2016-01-29 kl. 11:51.
2016-01-29, 11:54
Bannlyst
Ge mig en vettig källa på detta. Hur kan du skriva sådana här påståenden utan källa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in