2016-01-28, 17:30
Medlem
Hej!

Jag har en Macbook Pro med retinaskärm och jag använder ibland iPhoto i den för mina videosnuttar.

Jag har en kamera som jag brukar filma med, kameran sparar dem på ett vanligt mikro-SD kort.

Vanligtvis så när jag pluggar in denna kamera via USB i datorn så hittar iPhoto den och alla mina filmklipp visas under enheten "no name" i iPhoto och jag väljer sedan vilka filmer jag vill importera.

Detta fungerar dock inte denna gång, det enda som sker när iPhoto startas är att det under enheten står "Läser in..."

Inga av dem videor som är äldre och redan varit inne i iPhoto förut syns heller. Värt att nämna är att jag har lite mer film denna gång än jag brukar ha vanligtvis, det är säkert runt 3 timmar nu.

Ibland så händer det ju att teknik är lite segt, så jag har låtit den stå en stund. Dock så har den nu stått i över två timmar i väntan på att den ska läsa in filmsnuttarna men ingenting sker, det ser ut som det gjorde vi starten.

Även när jag tar upp kamerans egen mapp, som hamnar på skrivbordet när man pluggar in kameran, så finns det inga filmer i den heller.

Vad är det som har hänt? Och framför allt hur löser jag detta så jag får in mina filmer i datorn, jag hoppas verkligen inte dem gått förlorade!?

Tacksam för hjälp!
Citera
2016-01-29, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorr3n
...
Detta fungerar dock inte denna gång, det enda som sker när iPhoto startas är att det under enheten står "Läser in..."

Inga av dem videor som är äldre och redan varit inne i iPhoto förut syns heller. Värt att nämna är att jag har lite mer film denna gång än jag brukar ha vanligtvis, det är säkert runt 3 timmar nu.
...
Vad är det som har hänt? Och framför allt hur löser jag detta så jag får in mina filmer i datorn, jag hoppas verkligen inte dem gått förlorade!?

Har du kanske köpt ett nytt (större) mikro-SD kort också?

Det kan isf medfört att kortet använder ett annat sk filsystem som kameran men inte din mac förstår.
https://en.wikipedia.org/wiki/Secure...al#File_system
Citera
2016-01-30, 13:30
Medlem
Nejdå, det är samma kort som det alltid varit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in