2016-01-31, 11:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Du tror inte att inbrott är en del av vardagen i finare områden?

Nu är det ju senast jag kollade inte moderaterna som drivit den här politiken och som röstade för att kommunerna inte själva skall få välja?
nyModeraterna öppnade sina hjärtan och gränserna på vid gavel. Det vet du. Det var nyModeraternas samarbete med miljöpartiet och Reinfeldts inbitna hat mot Sverige och svenskar som drev landet till avgrundens rand. Ingen jävel kan "välja" sig bort från mångkulturen. Jag villl se asylcentra öppnas i Djursholm, Täby med mera . Dessa "finare" områden ska omgående smutsas ned med packet som nyModeraterna påtvingat folket. Våldtäkter, bränder, mord och stöld kommer snart genomsyra dessa små skyddade zoner. Det kommer jag och många med mig skratta åt.
Citera
2016-01-31, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Spelar ingen roll huruvida villaområden i Göteborg fördärvas eller ej. Först när motsvarande områden i vår huvudstad utsätts för hotet kommer det bli ändring.
Mmm
Ganska listigt av S att placera flyktingbostäderna där som man gjort i Göteborg.
Socialdemokraterna som styr i Göteborg har sina starkaste fästen i hyreshusområdena.
Genom att flyktingbostäderna placeras där de gör kommer förmodligen Moderaterna försvagas lokalt i Göteborg (vissa kommer att byta till att rösta på SD) medan S inte påverkas så mycket.

(Sen är det förmodligen bättre för möjligheten till integration också med det är lite OT)
Citera
2016-01-31, 11:22
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Det är inte mer än rätt i dagens Sverige. Varför ska någon kunna köpa sig fri? Enda sättet att få till en förändring är om alla drabbas. Medelklass som överklass. Kom ihåg att arbetarklassen har upplevt nya Sverige sen 80-talet. Eftersom det inte drabbade oss i medelkassen eller människor i överklassen ignorerade media och politiker utvecklingen.

Det är klart att man ska kunna köpa sig fri, varför skulle människor annars anstränga sig för att göra mer, skapa företag och arbetstillfälle?

Men det är helt rätt att visa på hur ingen kommer undan detta vansinnet. Vi behöver vara eniga genom alla samhällsklasser. Utrotar vi inte denna ohyra så är vi alla andra klassens medborgare i framtiden.

Vi har ett fantastiskt land som våra förfäder byggt upp med svett och tårar. Vi ska inte tillåta att detta bjuds bort till världens avskum.
Citera
2016-01-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
nyModeraterna öppnade sina hjärtan och gränserna på vid gavel. Det vet du. Det var nyModeraternas samarbete med miljöpartiet och Reinfeldts inbitna hat mot Sverige och svenskar som drev landet till avgrundens rand. Ingen jävel kan "välja" sig bort från mångkulturen. Jag villl se asylcentra öppnas i Djursholm, Täby med mera . Dessa "finare" områden ska omgående smutsas ned med packet som nyModeraterna påtvingat folket. Våldtäkter, bränder, mord och stöld kommer snart genomsyra dessa små skyddade zoner. Det kommer jag och många med mig skratta åt.

Öppnade i Djursan för flera månader sedan..
http://www.svd.se/nar-flyktingkrisen-kom-till-djursholm
Citera
2016-01-31, 12:35
Medlem
DAGGER[X]s avatar
En del av denna cirkus är också att boende i t.ex. Askim nu inte längre garanteras att deras barn får plats på samma skola. Dom som skrev på kommunens Facebooksida var inte glada. En stund senare var dom argaste kommentarerna raderade och man lät några oroade med optimistiska tanters frågor stå kvar.

M's lokala representat Agneta Granberg var i alla fall glad över ankomsten av flyktingmän, hennes väljare får vad dom röstat efter.
Senast redigerad av DAGGER[X] 2016-01-31 kl. 12:38.
Citera
2016-01-31, 13:08
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramona Fransson
De "tillfälliga" boendena kommer att vara i femton år ...

Inte mycket att vara glad för... Om dessa klientel skulle bo nära dig så skulle du ändra åsikt ganska snabbt.

Förresten, i din signatur står det "tala är gould" vilket är sååå fel. Om det är guld du menar så stavas det GOLD och inget annat. Eller hur? Ha ha, iöranenfallande....
Citera
2016-01-31, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
SD har dubblerat sina röster vid varje val de senaste åren. Enligt opinionssiffrorna har de redan blåst förbi fördubblingen så här efter bara två år. Fortsätt pissa väljarna i ansiktet genom att ignorera vad majoriteten av svenska folket vill angående flyktinginvandringen och ni har Åkesson som statsminister 2018. Då skickas din Ahmed och Mustafa förhoppningsvis hem eftersom de inte hade här att göra från första början.

Nja, det sista tror jag inte på förrän jag ser det! Men annars: Ser framemot, av hela mitt hjärta att det blir så, ut med de flesta som vällt in här de senaste 20 åren.
Då kanske det finns möjligheter till bostäder åt våra unga, drägligare liv till de gamla och de som är sjuka och ej kan arbeta, såsom det var tänkt från början välfärdssystemet som man betalar skatt för...

"Barnen" Ahmad och Mustafa, m. fl. har inte i Långedrag eller någon del av Sverige att göra!
Citera
2016-01-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Underbart att dom ställer upp. Bra jobbat GIILAB. Fint med humanism.

Du vet väl att detta är grunden för slaveri 2.0 och uppluckrandet av arbetsrätten? Dessa företag gör inte detta för att de är "humana" utan enbart för att utnyttja dessa människor.
Citera
2016-01-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Du jämför fordon med människor
Ja SD kommer öka till en viss grad, men dom kommer falla med tiden då det inte går att vara rasse i ett samhälle där snart hälften av befolkningen har en invadrarbakgrund och är med och styr Sverige. Du som är imbecilll pga dina föräldrars gener har svårt att förstå att ska man lyckas med bra intergrering så måste även områden som är rikare vara med och hjälpa.
intressant....alla som du anser ha en annan åsikt än vad du har, dom får ett "rasse" i ansiktet. Kan du förklara innebörden av " rasse" för mig är du snäll...du kan väl googla lite o återkomma...om du tittar på SD väljar siffror och utveckling, inser du inte att invandringspolitiken då bedrivs på en smula knepigt sätt? Inte ens du kan väl undgå att ta till dig vad massinvandringen har fört med sig hittills..Många av oss som har bott, jobbar och har skattat i ALLA år här kan känna en aning missnöje med att hela tiden kastas längst bak i kön till förmån för invandringen..
Citera
2016-01-31, 17:19
Medlem
Givetvis så kommer skolorna lokalt att fyllas med asylflyktingars barn. Det kommer behövas mycket fler lärare och man kommer ändå att få en betydligt stökigare miljö.

Jag tror skolan är akilleshälen för de flesta som valt att flytta till lugnare (och dyrare ) områden. Man väljer ju att betala extra för att få en lugn miljö. Annars hade vi alla varit nöjda med att bo i miljöer där det är stökigt.

Men nu har ju inte barn så mycket att säga till om och ej heller föräldrar egentligen.
Citera
2016-01-31, 17:34
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Jaså du blev sur? Det blev jag för 12-15 år sedan. Naturligtvis förtjänar ni allt som kommer att hända er. För mig är du samma smuts som kaosblattarna. Egentligen räcker det inte med att sätta upp flyktingboenden man borde börja med bussning också (även av förskolebarn). Dina telningar får uppleva livet i hjällbo och norra biskop medan förortsungarna får andas den friska luften i Långedrag och Hovås . Perfekt integration .

Det är lite fantastiskt att man önskar flyktingelände åt sina landsfränder men det kanske är så det fungerar idag. Vi håller inte ihop utan skrattar när någon annan svensk åker på däng än vi själva. Det kanske är därför ingen bryr sig om de småflickor som det våldsförs på? Det är inte dina småungar utan någon annans. Det är inte Gudruns familj så hon skiter i dem som får livet förstört.

Nu skall de "rika" i GBG få skit, haha!

F_n va korkat!

Det enda som händer är att Carl-Henrik plockar ner och putsar upp salongsgeväret. Pyntar lite extra till G4S och hyr in någon från firmans verkstad till att bränna ner svartbygget.
Citera
2016-01-31, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Du jämför fordon med människor
Ja SD kommer öka till en viss grad, men dom kommer falla med tiden då det inte går att vara rasse i ett samhälle där snart hälften av befolkningen har en invadrarbakgrund och är med och styr Sverige. Du som är imbecilll pga dina föräldrars gener har svårt att förstå att ska man lyckas med bra intergrering så måste även områden som är rikare vara med och hjälpa.

Eftersom SD inte är rasister så kan de i princip samla 100% av rösterna. Men det kommer givetvis aldrig att hända. Många invandrare röstar eller sympatiserar även med SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in