Citat:
Ursprungligen postat av
Mansory
De va nog inte riktigt de här dem hade tänkt sig

Tror dock inte folk kommer lämna sina villor och fly därifrån. Men jag kan tänka mig att personrån kommer öka i dessa områden. Kanske ett å annat inbrott också. Manvet ju inte vad "barnen" hittar på när dem blir rastlösa på sina boenden,men en sak är säker och de är att dessa områden inte kommer va lika trygga längre. Blir en hel del köra barnen fram och tillbaka nu en tid framöver

Nu kommer det aldrig att bli så att innevånarna i områden som Amundön, Brottkärr: Askimsviken, Hult eller Skintebo småbåtshamn tillåter att det etableras några flyktingboende i närheten av den egna bostaden, dvs villan.
För att ge en bild av vad de som bor i dessa rikemansområden är kapabla till kan vi fördjupa oss i händelserna i Billdal år 1995.
Billdal finner vi strax söder om Göteborg, i närheten finner vi Amundön, Askim och Skintebo. Jag tänker på branden i den fastighet i Billdal som efter en del förvecklingar, som involverade Friidrotts VM i Göteborg, under en kortare tid faktiskt blev skådeplats för ett planerat missbrukarhem 1995.
Kanske har dessa såväl absurda som obehagliga förvecklingar glömts bort allt för snabbt? Det finns en del material som skulle kunna vara intressant för en annan underavdelning av Flashback.
Nu har dock innevånarna i dessa överklassreservat lärt sig en del, det har trots allt gått 21 år, och nu för tiden löser man sannolikt uppkomna situationer smidigare än genom att bränna ner de fastigheter som riskerar omvandlas till något som sänker priset på den egna villan.
Att de som bor i Långedrag, Askim eller Billdal med omnejd skulle tillåta att områdena "berikades" av flyktingboenden - ja det är sånt som aldrig kommer att hända. Och det oavsett hur brandsäkra eventuella flyktingboenden påstås vara