2016-01-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Det låter helt fantastiskt.
Då kommer ni att få ett underbart samarbete med mångkulturen i erat område.
Var ni tvungna att bli påtvingade dessa nya boenden eftersom ni inte erbjudit platser tidigare när det är sådan brist på boende för ensamkommande och andra behövande?

Som SDN kan man aldrig ta initiativet, det antar jag att du förstår att kommunallagens förarbete begränsar.
Citera
2016-01-28, 23:51
Medlem
Borkasons avatar
Men fy helvete va gött att den ultrahycklande överklassen ska få smaka måste jag säga. Dom får sitt straff nu! Dom trodde dom var safe i sina små slott! Kunde inte låta bli att brista ut i något slags maniskt cp-flabb då jag läste upp vilka områden detta rörde sig om. 99,99% etniskt vita områden som jag själv vuxit upp i. Hade totalt två stycken som inte var etniskt vita i hela min grundskola, dom hette Stefan och Anders. Dom var svenskare än svenskast kan jag lova. Det var tennis, hockey, fotboll, pingis och Guns ´N Roses för hela slanten.

Hur fan kan folk vara så dumma att dom röstar som att dom älskar mångkultur, fast dom aktivt stävat efter att undvika mångkultur?
Hur fan kunde man vara så korkade? Jo. Dom trodde deras pengar garanterade immunitet.

Släng på denna gamla hit i era Bang Olufsen-system och sug hårt på refrängen https://www.youtube.com/watch?v=4cia_v4vxfE
Citera
2016-01-28, 23:53
Medlem
HailAndKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det har varit prat om detta men vad jag förstår har de flesta larm på sina fastigheter. Den största diskussionen har varit hur vi kan erbjuda dessa som vi välkomnat arbete, Och ett trettiotal arbetsgivare i området har skrapat fram sysselsättning. Ett fantastiskt arbete mellan näringsliv/politik
och mottagningsorganisation.

Vilka är dessa 30 arbetsgivare?
Citera
2016-01-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Som SDN kan man aldrig ta initiativet, det antar jag att du förstår att kommunallagens förarbete begränsar.

Sitter du och spelar paragraf ryttare i dessa tider så är du inte speciellt trovärdig.
Ring upp migrationsv. i din kommun och erbjud ett boende, ingen kommer neka dig.
Senast redigerad av anteW 2016-01-28 kl. 23:56.
Citera
2016-01-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborg1987
Då kan väl de kvinnorna gå ihop och bilda ett kooperativ för att humanitärt hjälpa dessa människor.
Företrädesvis ordna bostäder i egna fastigheter.

Så de får det lilla omtänksamma behovet tillfredställt.

Vi andra är mer intresserade av att överhuvudtaget få en egen bostad,

Det finns boplats att söka lgh. Lägg inte skulden på dessa nya svenskar. Dom har flytt från krig. Dom är väl värda all andhämtning och trygghet.
Citera
2016-01-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nu har Göteborg bestämt var flyktingbaracker ska smällas upp. Verkar vara fokus på stadens finare områden, heller vad sägs om Örgryte, Askim, Långedrag och Fiskebäck. Flera av dessa områden berikas dessutom med flera bosättningar.

Artikel i Göteborgs-Posten med kartor över alla platser: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2972200-har-ska-tillfalliga-bostader-for-flyktingar-byggas

Flera av favelorna ska dessutom smällas upp precis vid vattnet FRAMFÖR dyrt förvärvade bostäder. Vi pratar områden med några av Sveriges absolut högsta bostadspriser. Områden dår folk betalt multum för lugn och ro, fina skolor, osv.

Tror ni de boende är glada? Tror ni husen i områdena blir lättsålda? Haha, här pratar vi om en lokal bostadspris i megaklass. Kan de möjligen få ut halva priset mot idag?

Som svar på dina frågor.
Glada? De sitter nog och skär sig i underarmarna med slöa rakblad av ilska och frustration nu.
Husen lättsålda med läger av "barnanalfabeter" som är 25-40 år gamla? Ingen kommer att köpa dessa hus under tiden slumlägret är operativt.
Halva priset? Blir favelorna permanenta så pratar vi kanske i bästa fall om 10% av nuvarande pris, i bästa fall.

Som man röstar får man väl bo, i dessa områden är det väl nya M som är störst och de gillar ju att öppna era hjärtan osv.
Ibland så får man det man önskar andra trots att man betalat mångmiljonbelopp för att själv slippa det.
Jag glad?
Citera
2016-01-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Det finns boplats att söka lgh. Lägg inte skulden på dessa nya svenskar. Dom har flytt från krig. Dom är väl värda all andhämtning och trygghet.
Du menar att vi svenskar som bott här i hela vårat liv och jobbat o betalat skatt, vi är inte lika mycket värda då eller? Du menar att de svenska hemlösa här i sverige inte är i lika stort behov av boende som de flyktingar som kommer hit? Innan den senaste flyktingvågen fanns det INGA möjligheter för de olika kommunerna att snabba på letandet av tak över huvudet för de svenska hemlösa...Nu helt plötsligt kan de tydligen trollas med knäna....
Citera
2016-01-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Och du tror vi hade fått detsamma om vi kristna västerländska män skulle fly till muslimska mellanöstern?

Nu är det inte så! Nu flyr dom hit och vi är pliktiga att ge dom beskydd oavsett religion. Dom behöver bostad och Gbg är ankomststad sedan 1/4 2015.
Citera
2016-01-29, 00:06
Medlem
Nekro.s avatar
Var det inte väldigt mycket snack & hets mot att "avslöja" vart alla boenden skulle byggas? Kommer GP anklagas för att vara i maskopi med extremhögern/SD nu?
Citera
2016-01-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carnebo
Du menar att vi svenskar som bott här i hela vårat liv och jobbat o betalat skatt, vi är inte lika mycket värda då eller? Du menar att de svenska hemlösa här i sverige inte är i lika stort behov av boende som de flyktingar som kommer hit? Innan den senaste flyktingvågen fanns det INGA möjligheter för de olika kommunerna att snabba på letandet av tak över huvudet för de svenska hemlösa...Nu helt plötsligt kan de tydligen trollas med knäna....

Det handlar om barn! Dom har flytt från krig och anländer med tårar i ögonen. Klart vi måste hjälpa till och ge dom en trygghet. Om nu dom enda platserna som tillfälliga hus kan byggas är på dessa orter så är väl det bra tycker jag.
Citera
2016-01-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealDancer
Som svar på dina frågor.
Glada? De sitter nog och skär sig i underarmarna med slöa rakblad av ilska och frustration nu.
Husen lättsålda med läger av "barnanalfabeter" som är 25-40 år gamla? Ingen kommer att köpa dessa hus under tiden slumlägret är operativt.
Halva priset? Blir favelorna permanenta så pratar vi kanske i bästa fall om 10% av nuvarande pris, i bästa fall.

Som man röstar får man väl bo, i dessa områden är det väl nya M som är störst och de gillar ju att öppna era hjärtan osv.
Ibland så får man det man önskar andra trots att man betalat mångmiljonbelopp för att själv slippa det.
Jag glad?
'

Efter kontakt med mäklare, forskare, banker och boende i de påverkade områdena ser vi ingen sonm helst påverkan på prisnivån av dessa åtgärder. Det bekräftas även av relevanta forskare och politiken inklusive SD, vad är din källa?
Citera
2016-01-29, 00:13
Bannlyst
Kan även det här vara en strategi från politikerna? Tidigare ljög de om att vi kunde ta emot hur många som helst, de visste säkert att så inte var fallet men för att smeka den breda massan höll de masken.

Nu när det är helt kört behövs en strategi för att göra det legitimt och rumsren att vilja stänga gränserna. Man börjar då plantera asylboenden mer synligt. När nu kreti och pleti inser vilken dynga vi tar in ändras säkert uppfattningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in