2016-02-19, 08:42
Medlem
Kosacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galen general
http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2997010-man-nedslagen-och-ranad-av-15-aringar

Två boenden som kommit lite i skymundan är de två som byggs tätt inpå varandra i Johanneberg nära Chalmersområdet. Nu har alltså tre barn rånat en person inatt på Chalmersområdet, hur tror ni det blir när de får ytterligare två boenden nära Mossens IP? Undrar hur många tjejer som vågar ta en joggingtur efter mörkrets inbrott med 500 barn som står i skuggorna och lurar? Eller kan det istället bli så att det är det ideala stället att bygga på. De flesta som kommer är ändå blivande arkitekter, kirurger och ingenjörer. Då har de nära både till Chalmers och Sahlgrenska.

Nu går jag lite OT här, men varför skriver de inte ut signalementen på förövarna om det nu finns?

Citat:
Han kunde lämna ett signalement på gärningsmännen till polispatrull. Gärningsmännen uppges vara i 15-årsåldern.

OnT: Attt bygga nere vid Mossen har ju varit en kontroversiell fråga i många år, när man velat bygga ut Teknikparken. Då har det alltid blivit högljudda protester från de närboende.

Edit: Förresten, vad är det för uppgifter som finns om dessa boenden? Det skall byggas ett i Krokslätt det känner jag till, men vid Mossen? Var står det?
Senast redigerad av Kosack 2016-02-19 kl. 08:46.
Citera
2016-02-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosack
OnT: Attt bygga nere vid Mossen har ju varit en kontroversiell fråga i många år, när man velat bygga ut Teknikparken. Då har det alltid blivit högljudda protester från de närboende.

Edit: Förresten, vad är det för uppgifter som finns om dessa boenden? Det skall byggas ett i Krokslätt det känner jag till, men vid Mossen? Var står det?

Nu skriver jag från mobilen så orkar inte vara alltför utförlig hehe, men placering av boendena finns ju tidigare i tråden.

Det skall alltså inte byggas exakt vid Mossen. Däremot ligger det ena i Krokslätt ca 200m från Mossens pizzeria i sydöstlig riktning ungefär - nedanför Chalmers studentbostäders hus som är lite cirkelformat. Det andra boendet ligger grovt räknat 500-1000m i östlig riktning från busshållplatsen Pilbågsgatan. Dvs, de två boendena i Krokslätt skall alltså inte placeras på Mossenområdet, men väldigt nära.

Dessa två platser är väl ändå helt ok jämfört med flera av de andra som placeras i betydligt mer naturnära områden. Ett möjligt problem är väl snarare att två relativt stora boenden ligger väl nära varandra, men det är väl främst en resursfråga för berörd stadsdel.
Citera
2016-03-02, 19:43
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Vad är statusen? Blir det några flyktingboenden i centrala och västra Göteborg?
Citera
2016-03-07, 15:25
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Nya beskedet - kommunen skippar flyktingboende
Citera
2016-03-07, 16:37
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Nya beskedet - kommunen skippar flyktingboende

Som jag misstänkte.
Aldrig att de skulle bli något boende i skintebo småbåtshamn.
Citera
2016-03-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Som jag misstänkte.
Aldrig att de skulle bli något boende i skintebo småbåtshamn.
Dock i Askimsviken.
Citera
2016-03-07, 16:46
Medlem
Politikerna borde snarast besluta om Sveriges genom tiderna största förläggning...Den borde ligga i HOVÅS !!!! Överklass-manchettknapps-nissarna skulle skita knäck !! och huspriserna rasa med miljonbelopp !! Kom igen nu politiker !!! Ge Hovås vad de behöver.
Citera
2016-03-07, 17:11
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronsala
Dock i Askimsviken.
Det har jag ingen åsikt om.

Men Skintebo småbåtshamn var en sedvanlig idiotisk placering.
15 minuters gångväg till närmsta busshållplats.
30 minuters gångväg till närmsta butik.
Precis granne med en kristen förskola, ett 55 plusboende och ett koloniområde.
Sen lägga det mitt i en småbåtshamn där massa gubbar med makt i Göteborg har sina båtar skulle aldrig gå igenom.
Citera
2016-03-07, 20:18
Medlem
infidels avatar
Citat:

Sen lägga det mitt i en småbåtshamn där massa gubbar med makt i Göteborg har sina båtar skulle aldrig gå igenom.

Ge inte upp hoppet. Förr eller senare kommer det sluta med att lagarna skrivs om så regeringen kan gå in och kommendera fram byggande oavsett var och oavsett klagomål och invändningar. Kommunal mark passande för ändamålet kommer kort och gott att expropieras och kommunen kommer att bli beordrad att dra fram vatten, el och avlopp för pengarna som trillat in som ersättning för expropieringen.

Det är oundvikligt för det är det enda sättet att skära igenom den massiva byråkratin och den dysfunktionella kommunala planläggningsprocessen. Ur ren spelteoretisk synvinkel är det ekonomiskt och socialt självmord för en fungerande svennekommun att planlägga byggande av bostäder som inte är villor eller bostadsrätter. Då slutar man som Södertälje (SDs idealkommun dominerad av muslimhatande kristna invandrare) eller Malmö.

Tar man det spelteoretiska ett steg längre vilket kommuner som Täby och Danderyd har gjort så börjar man med ekonomisk utrensning av kapitalsvaga individer oavsett ursprung. Täbys och Danderyds invånare röstade för massinvandring i val efter val för att de var bergsäkra på att det inte fanns några lokala nackdelar för dem, Ali Baba och hans 40 anhöriginvandrare skulle aldrig någonsin i sin livstid få en bostad i en informell "grindkommun" som deras. Kaossamhället var något som endast drabbade fattigt svenneslödder som inte gått på Handels och utbildat sig.
Citera
2016-03-07, 22:08
Medlem
Verkistos avatar
Citat:

Skintebo var ett fantastiskt förslag.

Självfallet blev det inget av.

Men att ens föreslå Skintebo

Nu kan Skinteboborna fortsätta rösta på M
Citera
2016-03-07, 22:13
Bannlyst
Kan man säga att hyckleriet vann ännu en delseger?
Citera
2016-03-08, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ronsala
Dock i Askimsviken.
Ser ut som dom kommer ta där man kan parkera idag. Alla som varit där en solig sommardag vet hur jävla fullt det är på det platserna då. :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in