2016-02-01, 14:45
Medlem
elpirros avatar
Hur länge tror vi att det komma dröja tills man nått ett avtal?

Trivs bättre med kompensationskanalerna
Citera
2016-02-01, 15:33
Medlem
Mikojans avatar
Mycket trött på käbblet. Att kanaler släcks hade varit en smärre katastrof för fem-tio år sen. Men vem bryr sig nu? Dags att fimpa TV:n.
Citera
2016-02-01, 16:00
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Tydligen är Viasat "några mindre distributörer" ty jag tappade femman idag också.

Det kom däremot dom en chock då jag inte har fått någon indikation alls på att de skulle vara inblandade i tvisten

Chock? Det har ju rapporterats tidigare om att Viasats kunder kommer att drabbas. Det har funnits information (och därmed indikationer) om Viasats inblandning i tvisten, så jag förstår inte hur det kan komma som en chock.
Citera
2016-02-01, 16:05
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Mycket trött på käbblet. Att kanaler släcks hade varit en smärre katastrof för fem-tio år sen. Men vem bryr sig nu? Dags att fimpa TV:n.
Jag håller med. Frun ringde i morse och bad mig kolla om Kanal5 fungerade eftersom hon läst att kanalerna skulle stängas ner. Det gjorde den inte. Vi tog båda två situationen med en axelryckning.

Jag tror inte att jag tittar på TV fem gånger på ett år. Frun tittar oftare, men det är långt ifrån varje kväll i veckan som TVn är igång. Det känns rent generellt som att traditionell TV är något ur det förgångna, lite som traditionell hemtelefon á la Telia. Vi har varsin mobiltelefon och sen har vi Skype. Det behövs inte längre finnas en hemlina i varje hushåll, något som var helt oumbärligt på 70- och 80-talet.

Tiderna förändras och teknikbehovet med dem...
Citera
2016-02-02, 21:59
Medlem
Har Discovery Science hos Sappa genom ConnectTV. Räknas tydligen om en av dessa "mindre distributörer".
ConnectTV säger att de inte kommer kompensera alls.

http://www.connecttv.se/mer-informat...works-kanaler/
Citera
2016-02-06, 15:30
Medlem
TV-, bild- och mediautrustning --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2016-02-09, 08:30
Medlem
Ja det verkar dra ut på tiden detta...
Citera
2016-02-09, 18:48
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Hur länge tror vi att det komma dröja tills man nått ett avtal?

Trivs bättre med kompensationskanalerna

Håller med dig fullständigt!

National Geographics är SÅ mycket bättre än Discovery, det har jag upptäckt nu. Kanal 5 vill jag nog aldrig ens mer se på nu när jag är fri från den.
Citera
2016-02-09, 20:20
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Håller med dig fullständigt!

National Geographics är SÅ mycket bättre än Discovery, det har jag upptäckt nu. Kanal 5 vill jag nog aldrig ens mer se på nu när jag är fri från den.
Enig. Man märker ju hur mycket Discovery har gått ner sig, den kanalen var fan bra förr i tiden. Prisa National Geographics!
Citera
2016-02-10, 22:23
Medlem
Det är något som luktar ruttet här. Hade man inte haft något att dölja så hade man kunnat presentera avtalen i sin helhet så att vi som konsumenter hade kunnat förstå vad som händer och välja sida. Nu raljerar båda sidorna om hur orimliga den andra partens förslag är istället och ingen fattar något.
Citera
2016-02-11, 09:13
Medlem
Nu är det löst

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22244373.ab
Citera
2016-02-11, 09:14
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groenpoese
Nu är det löst