Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-28, 13:37
  #1
Medlem
Så vad säger ni, andra gången leverantörerna inte kan gå med på discoverys krav

http://www.svd.se/tv-kanaler-kan-sta.../om/naringsliv
Citera
2016-01-28, 15:42
  #2
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag har Boxer, men om man läste detta så då berörs ju bara

Citat:
Förhandlingar pågår, men om ingen överenskommelse nås senast natten till måndag kommer dessa kanaler att stängas av för kunder som tittar på tv via Bredbandsbolaget och Canal Digital samt några mindre distributörer
jag vet inte vad som räknas med mindre distributörer.


Citat:
Runt 900 000 svenska hushåll kan natten mot måndag bli av med tv-kanaler som kanal 5, kanal 9, kanal 11 och Eurosport. Det är mediebolaget Discovery Networks och Telenor som bråkar om pengar.

Jag tror att de kommer på en lösning som sist faktiskt.
Citera
2016-01-28, 20:44
  #3
Medlem
calmsolutions avatar
Har läst på lite om detta och jag får uppfattningen att Discovery Network har blivit giriga. Jag har själv TV via CD och kommer drabbas men aldrig att jag går med på en höjning pga deras pengakåthet.

Så jävla bra är inte kanalerna, jag klarar mig utan dem...
Citera
2016-01-28, 21:52
  #4
Medlem
Jag hoppas innerligt att ägaren Telenor sätter hårt mot hårt. Kanalerna kommer även att försvinna från Viasat eftersom att de köper kanalerna från Telenor. Har man då parabol kommer man inte att kunna se kanalerna. Det blir då svårare för Discovery att sälja annonser(reklam) i kanalerna eftersom att ca 1 miljon kunder kommer att drabbas.

Samma sak hände ju med Telia för ett år sedan ungefär. Då var kanalerna nedsläckta en vecka ungefär. Det hade varit häftigt om alla de stora distributörerna gått ihop och sagt att de inte accepterar detta och då släckt ner kanalerna, men det kommer inte att hända.

Jag personligen behöver inte kanalerna längre, tar gärna en prissänkning istället. Kanske vid OS-sändningarna men det blir ett senare problem.
Citera
2016-01-31, 10:18
  #5
Medlem
OneFatFucks avatar
Jag har Canal digital och stora kanalpaketet eller vad det heter som kostar typ 500 kr i månaden och en stor anledning till det är Discoverykanalerna (främst World och ID) men History och National Geographic och TV4 fakta har faktiskt gått om Discoverykanalerna i kvalié på sistone så visst är det tråkigt om de försvinner men inte hela världen. Jag kommer dock INTE betala 500 kr i månaden om dessa försvinner, då blir det ett mindre kanalpaket eller helt byta leverantör. Misstänker att Discovery Networks vill satsa mer på sina streamingtjänster så de får pengarna direkt från kunden istället. Men jag ju aldrig betala för streamingtjänst och parabol!

Vi får se hur det blir men skall Discovery bli giriga så får jag tacka för mig, finns ju andra sätt att de deras program gratis om man vill
Citera
2016-01-31, 21:49
  #6
Medlem
elpirros avatar
Jahopp, verkar inte gå mot en lösning. 2 timmar kvar innan avtalet går ut.
Får väl hoppas på att de kompenserar med några sköna kanaler..
Citera
2016-02-01, 01:36
  #7
Medlem
Det här är ju 3:e ggn det sker nu. Först för ca 2 år sen med Boxer, dock löste det sig bara efter några timmar dock, sen Telia och nu BBB och CD, känns ju som att det är SBS Discovery som verkar kräva en jävla massa pengar då inga leverantörer vill komma överens med dom.
Citera
2016-02-01, 08:10
  #8
Medlem
core_s avatar
Tydligen är Viasat "några mindre distributörer" ty jag tappade femman idag också.

Det kom däremot dom en chock då jag inte har fått någon indikation alls på att de skulle vara inblandade i tvisten
Citera
2016-02-01, 09:52
  #9
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Jahopp, verkar inte gå mot en lösning. 2 timmar kvar innan avtalet går ut.
Får väl hoppas på att de kompenserar med några sköna kanaler..

Förhandlingarna sprack tydligen. Kanal 5,7,9,11 samt Eurosport har försvunnit.
Citera
2016-02-01, 09:53
  #10
Medlem
Verkar vara mycket kö in till bredbandsbolaget just nu i alla fall så jag antar att det är många som ändå är missnöjda över telenors agerande i det här fallet. Hur som helst, jag tror inte att discovery ger med sig faktiskt, lär sluta med prisökning för kunderna i slutändan. Tycker mig höra det mellan raderna ändå från diverse videoklipp som lagts ut.

Är det befogat med en prisökning, de är väl dyra som det är?
Citera
2016-02-01, 10:04
  #11
Medlem
Loquitas avatar
Fan! Jag som ville se Criminal minds ikväll..
Hopp, blir till att leta upp streams ist då.
Citera
2016-02-01, 13:21
  #12
Medlem
Ersättning till kunder hos Canal digital Parabol:

Kunder som inte abonnerar på kanalpaketet C More Sport får detta kanalpaket fritt under det pågående avbrottet. Med C More Sports 9 kanaler ser du bland annat alla matcher i SHL, PGA-touren i golf och Zlatan i Ligue 1. Just nu visas även massor av träningsgsmatcher från de allsvenska fotbollslagens försäsong. Kanalerna hittar du på kanalplats 75-84 och i ToGo – vår app för mobiler och surfplattor.

Abonnerar du redan på C More Sport eller C More Max får du 10 fria hyrfilmer i vår filmbutik på Canal Digital GO (gäller t.o.m 29 februari). Du kan börja se dina hyrfilmer från kl 12:00 idag.

Ersättning till kunder hos Canal digital Kabel

För dig som har kabel-tv med digitalbox kommer vi att från måndag eftermiddag frivisa dessa kanaler:
- MTV
- National Geographic
- Paramount
- Fox
- C More Sport
- C More Tennis

För dig med HD-box får du även dessa kanaler:

- Comedy Central
- Nat Geo Wild HD
- National Geographic HD
- Nick Jr.
- Nickelodeon
- VH1
- C More Golf
- C More sportkanaler
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback