2016-01-28, 12:35
Medlem
AmaiLius avatar
Beklagar om det är fel avdelning men jag tänkte ni som kan svara är nog feminister?

Som sagt, jag har hört att det ska bli lagligt med spermadonation för ensamstående kvinnor.

Jag fattar inte vad som är poängen med att staten ska betala för att sätta ungar till världen som inte har nån närvarande pappa?

Ofta växer dessa upp i misär och blir kriminella då mamman inte klarar av att sätta gränser. Enorm kostnad för samhället till vilken nytta?
Citera
2016-01-28, 12:43
Medlem
Du behöver nog inte oroa dig, jag har då aldrig varit med om att en kvinna kunnat donera sperma, och det lär inte hända än på ett tag.
Citera
2016-01-28, 12:53
Medlem
Jag tycker att svenska kvinnor är bra på att sätta gränser, och att männen de som är undfallande.
Citera
2016-01-28, 12:55
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag tycker att svenska kvinnor är bra på att sätta gränser, och att männen de som är undfallande.
Ok så det är inget problem säger du?

*menade insemination såklart men jag tror ni fattar
Citera
2016-01-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Ok så det är inget problem säger du?

*menade insemination såklart men jag tror ni fattar

Det bryter ju mot de mänskliga rättigheterna, så det är klart att det är ett problem. Känner bara inte igen mig i ditt påståendet att svenska mammor skulle vara alltför släpphänta.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-01-28 kl. 13:00.
Citera
2016-01-28, 13:04
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det bryter ju mot de mänskliga rättigheterna, så det är klart att det är ett problem. Känner bara inte igen mig i ditt påståendet att svenska mammor skulle vara alltför släpphänta.
Ok vad som är anledningen är spekulation från min sida men den ökade kriminaliteten är ju statistiskt bevisad?

Finns det någon som helst nackdel med upplägget om man frågar dig?
Citera
2016-01-28, 13:07
Medlem
AmaiLius avatar
Ja just det förresten, det ingår inte i "mänskliga rättigheter" att få gratis insemination och kostnaden för ungens uppväxt betald av staten.
Citera
2016-01-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Ok vad som är anledningen är spekulation från min sida men den ökade kriminaliteten är ju statistiskt bevisad?

Finns det någon som helst nackdel med upplägget om man frågar dig?

Upplägget med ensamstående mödrar eller? tja, deras barn kommer ju få det svårare att få in en fot på arbetsmarknaden kan jag tänka mig då man oftast får det genom föräldrarna.

Men, har man varit ansvarsfull nog och skaffat sig en fast anställning eller inkomst innan barnen så kanske det inte skulle vara några problem ändå.

Det är helt klart en nackdel både för barn och den ensamstående föräldern att denne är ensamstående. Det jag inte kan greppa är varför folk blir så upprörda över tanken, som om det inte redan fanns många föräldrar som står ensamma i landet, frivilligt eller ej.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-01-28 kl. 13:41.
Citera
2016-01-28, 13:38
Medlem
Poängen är dels att göra en större befolkning beroende av en större stats-apparat men jag tror i de individuella kvinnornas fall så finns det ingen långsiktig plan eller riktning. De tänker nog att inget ont kan komma från det utan det är bara ännu en rättighet som ska samlas in.

Jag mailade F! angående detta och fick svaret:

"...Feministiskt initiativ diskriminerar inte någon. Hur kan du mena att när en grupp får en rättighet så diskrimineras alla andra grupper?"

Min fråga var tu-delad då jag tycker att om nu inte ensamstående föräldrar är ett problem enligt dem, varför får inte män tillåtas surrogatmödrar (vi är till och med villiga att betala själva till skillnad från feminister som alltid ska få allt betalt av samhället)
Citera
2016-01-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henroe
Poängen är dels att göra en större befolkning beroende av en större stats-apparat men jag tror i de individuella kvinnornas fall så finns det ingen långsiktig plan eller riktning. De tänker nog att inget ont kan komma från det utan det är bara ännu en rättighet som ska samlas in.

Jag mailade F! angående detta och fick svaret:

"...Feministiskt initiativ diskriminerar inte någon. Hur kan du mena att när en grupp får en rättighet så diskrimineras alla andra grupper?"

Min fråga var tu-delad då jag tycker att om nu inte ensamstående föräldrar är ett problem enligt dem, varför får inte män tillåtas surrogatmödrar (vi är till och med villiga att betala själva till skillnad från feminister som alltid ska få allt betalt av samhället)
Eller om man nu skall vandra den vägen, varför skall inte fadern kunna avsäga sig faderskapet under graviditeten, eller för barn som helt plötsligt dyker upp utan faderns vetskap.
Borde det inte vara så att fadern skriftligt borde acceptera föräldraskapet (efter en obligatorisk dna test).
Vi är ändå bara spermadonatorer enligt många feminister, och det ligger väl i linje med feminismens budskap….
Citera
2016-01-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Eller om man nu skall vandra den vägen, varför skall inte fadern kunna avsäga sig faderskapet under graviditeten, eller för barn som helt plötsligt dyker upp utan faderns vetskap.
Borde det inte vara så att fadern skriftligt borde acceptera föräldraskapet (efter en obligatorisk dna test).
Vi är ändå bara spermadonatorer enligt många feminister, och det ligger väl i linje med feminismens budskap….

Vi får se vilket av alternativen som det kommer att lobbas för mest.
Citera
2016-01-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666

Min högst personliga åsikt:

1. Män borde få juridisk abort under samma förutsättningar kvinnor får abort
2. Män borde inte ha rösträtt mot försvartplikt alternativt ska kvinnor även ha försvarsplikt eller ingen rösträtt
3. Män ska ha rätt till surrogatmödrarskap (mot betalning) och kvinnor ska betala sin IVF och liknande
4. Omskärelse och annan form av könsstympning ska vara olaglig oavsett kön tills individen är myndig.

men jag är väl en oppressive vit shitlord...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in