2016-01-28, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Ja just det förresten, det ingår inte i "mänskliga rättigheter" att få gratis insemination och kostnaden för ungens uppväxt betald av staten.
Detta. Kan dock tänka mig värre saker att kasta skattepengar på.
Citera
2016-01-28, 17:29
Medlem
FlamingBacons avatar
Ja, att insemination för singelkvinnor kallas en jämställdhetsreform är ett tydligt bevis på hur sjukt och verklighetsfrånvänt samhället har blivit. Ytterligare en spik i kistan och ytterligare en anledning att avsky och nedmontera det destruktiva och vedervärdiga välfärdssamhället.
Citera
2016-01-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Ja, att insemination för singelkvinnor kallas en jämställdhetsreform är ett tydligt bevis på hur sjukt och verklighetsfrånvänt samhället har blivit. Ytterligare en spik i kistan och ytterligare en anledning att avsky och nedmontera det destruktiva och vedervärdiga välfärdssamhället.

Precis. Det är inte donation, eller insemination i sig som är problemet.
Det är det ansvarslösa och vedervärdiga "välfärds"samhället som är vidrigt.
En kvinna bör inte ha råd att fostra barn utan en närvarande pappa. Då plötsligt duger en pappa, och barnet kan komma före mammans egoism.
Citera
2016-01-28, 21:11
Medlem
Det vidriga är att den feministiska Riksdagen ser till att män får det allt svårare att få barn medans kvinnor får allt lättare.

Det är i grunden vad feminismen handlar om att åstadkomma att allt mindre empati faller på män och allt mer empati faller på kvinnor.

De har haft så gott som fri tillgång till media och har lyckats med sin propaganda sänka empatin för män hos både kvinnor och män.
Citera
2016-01-28, 23:27
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henroe
Poängen är dels att göra en större befolkning beroende av en större stats-apparat men jag tror i de individuella kvinnornas fall så finns det ingen långsiktig plan eller riktning. De tänker nog att inget ont kan komma från det utan det är bara ännu en rättighet som ska samlas in.

Jag mailade F! angående detta och fick svaret:

"...Feministiskt initiativ diskriminerar inte någon. Hur kan du mena att när en grupp får en rättighet så diskrimineras alla andra grupper?"

Min fråga var tu-delad då jag tycker att om nu inte ensamstående föräldrar är ett problem enligt dem, varför får inte män tillåtas surrogatmödrar (vi är till och med villiga att betala själva till skillnad från feminister som alltid ska få allt betalt av samhället)
Ja jag glömmer det hela tiden att mycket kan förklaras om man ser det från ett vänsterperspektiv och statens roll är att pumpa ut pengar.
Citera
2016-01-29, 06:09
Medlem
Vad kommer konsekvenserna bli av att unga män kommer märka att det blir allt svårare att fortplanta sig (uppskattningsvis kommer omkring 50% av vita män kunna fortplanta sig med nuvarande invandring, risken är nog att det blir än värre och det sjunker en bit under 50 % ):

Man kan anta att en stor del av männen vill känna sig som att de är med och fortplantar sig så de kommer på semestrar resa världen runt och besöka prostituerade. I och med det kommer de drabbas av moraliskt förfall eftersom det i Sverige är olagligt och anses vara den högsta formen av kvinnoförtryck.

Då är det faktiskt bättre om en stor del av dessa kan skaffa barn genom surrogatmödrar. Det ger dem ett mål i livet som stämmer överens med vad de är byggda för , vilket är att överleva genetiskt.
Det fungerar inte speciellt bra att importera kvinnor eftersom situationen i Sverige blir då värre och det är knappast bra att lura hit utländska kvinnor till ett land som förfaller.
Citera
2016-01-29, 09:06
Medlem
Jag tycker först och främst att det är en orolig utveckling med insemination överhuvudtaget. Är inte riskerna för en högre grad av inavel i framtiden överhängande, om inte bruket av insemination sker sparsamt? Speciellt i ett så glesbefolkat land som Sverige. Finns det inte risk att multipla barn med hög sannolikhet kan bli konstruerade utav samma donator?

Förövrigt tycker jag att ensamstående + barn är något man gärna ska försöka motverka inte uppmuntra. Det finns belägg för att barn mår bäst med två föräldrar, även om man tar bort det heteronormativa- och ekonomiska perspektivet, så är ändå familjer med två eller fler vuxna att föredra i relation till barnets uppfostran.
Citera
2016-01-29, 09:17
Medlem
MKGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Upplägget med ensamstående mödrar eller? tja, deras barn kommer ju få det svårare att få in en fot på arbetsmarknaden kan jag tänka mig då man oftast får det genom föräldrarna.

Men, har man varit ansvarsfull nog och skaffat sig en fast anställning eller inkomst innan barnen så kanske det inte skulle vara några problem ändå.

Det är helt klart en nackdel både för barn och den ensamstående föräldern att denne är ensamstående. Det jag inte kan greppa är varför folk blir så upprörda över tanken, som om det inte redan fanns många föräldrar som står ensamma i landet, frivilligt eller ej.

Folkhälsointitutets långtidsundersökning av 750 000 svenska batn under 30 års tid visar att barn till ensamstående mödrar mår sämre, lyckas sämre som vuxna och blir mer kriminella eller drabbade av kriminalitet.
Citera
2016-01-29, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKG
Folkhälsointitutets långtidsundersökning av 750 000 svenska batn under 30 års tid visar att barn till ensamstående mödrar mår sämre, lyckas sämre som vuxna och blir mer kriminella eller drabbade av kriminalitet.

Kan jag mycket väl förstå, ensamstående mödrar mår inte så bra dem heller. Samhället borde sluta ljuga dem rakt upp i ansiktet att de ska få stöd och hjälp ifrån samhället.

I sexualundervisningen i skolorna borde man också lära ut mer om samlevnad och inte bara fokusera på sex och skydd. Till exempel hur olämpligt det är att som tjej ha sex med en kille som inte är giftasmatrial.

Samhället borde bli bättre på att informera om mäns töm-och-glöm mentalitet så att dessa mäns gener får det svårare att leva vidare.

Det borde vara det första som man tar upp i sexualundervisningen: Det viktigaste för män är att få spruta. När man väl har fattat detta och lär sig att känna igen de inställsamma kåtleendena så är man safe.

Svenska kvinnor borde ge svenska män blue balls så får vi se om de inte finner getterna i hagen ganska lockande ändå.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-01-29 kl. 10:23.
Citera
2016-01-29, 15:20
Medlem
MrWins avatar
Vi män kommer att få nöja oss med att leverera sperma och betala skatt. Det här med familjeliv klarar mammorna så bra själva.

Tror att vi män måste sätta oss in i vad som pågår. P g a skatte- och bidragssystemet kommer den här reformen få stort genomslag. Kommer verkligen ensamstående män i en framtid acceptera att finansiera donationsbarnens uppväxt genom skattsedeln?
Citera
2016-01-29, 15:56
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Vi män kommer att få nöja oss med att leverera sperma och betala skatt. Det här med familjeliv klarar mammorna så bra själva.

Tror att vi män måste sätta oss in i vad som pågår. P g a skatte- och bidragssystemet kommer den här reformen få stort genomslag. Kommer verkligen ensamstående män i en framtid acceptera att finansiera donationsbarnens uppväxt genom skattsedeln?

Jag upplever att du är hyfsat insatt. Men du begriper väl att det är hela poängen med välfärdsstaten?
Citera
2016-01-29, 16:12
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag upplever att du är hyfsat insatt. Men du begriper väl att det är hela poängen med välfärdsstaten?
Vi människor klarar inte av att leva i välfärd. Utan att ha hunnit forskat i din historik anar jag att du har liknande tankegångar som mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in