Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-28, 00:52
  #1
Medlem
Hej alla

I dag uppgraderade jag till Windows 10 från Windows 7. Allt gick fint och jag har inte upptäckt något super problem. Men efter att jag började kolla på film märkte jag att ljudet bara stängs av helt och hållet i några sekunder

Med stängs av så menar jag verkligen stängs av inte ett ända pip. Sen testade jag CSGO och det hände samma sak ljudet bara stängs av i några sekunder här också sen kommer det tillbaka och det fortsätter så. Men när jag lyssnar på musik är det inga problem. Det händer bara när man spelar och film eller när någon pratar.

Är det någon drivrutin som fattas eller nåt?

Tack
Citera
2016-01-28, 00:55
  #2
Medlem
JSelwyns avatar
Kan vara eller så provar du att ta bort ljudkortet i Device Manager (Enhetshanteraren). Startar om och låter Windows läsa in det igen.

Du kan också starta om Servicen för ljud i Services. Stop o Starta.

Hoppas att det hjälper.
Citera
2016-01-28, 01:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Kan vara eller så provar du att ta bort ljudkortet i Device Manager (Enhetshanteraren). Startar om och låter Windows läsa in det igen.

Du kan också starta om Servicen för ljud i Services. Stop o Starta.

Hoppas att det hjälper.

Hej tack för svaret.

Jag är inne i Enhetshanteraren och jag har två ljud ikoner Ljud, video och spelenheter och det andra är ljudinspelningar och ljuduppspelningar vilken av de ska jag välja och sen?

Första alternativet har AMD high definition audio device, Realtek high definition Audio och Turtle beach chat

Andra alternativet har Högtalare Turtle beach och mikrofon Turtle beach

Ledsen för den långa frågan men jag vill inte ta bort nåt och göra det värre.
Citera
2016-01-28, 09:13
  #4
Medlem
JSelwyns avatar
Innan du tar bort det Första Alternativet.
Se till att dessa drivrutiner finns på tillverkarens hemsida utifall om något går fel, så kan du ominstallera dom.
Också, borde du gå till datortillverkarens hemsida och jämföra de drivrutiner som finns. Uppgraderingar osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback