2016-01-28, 00:26
Medlem
SexSexSexs avatar
Ska skaffa en mobil till brorsan till hans 40-årsdag. Han är en fiske och vildmarksnörd av stora mått, så den måste klara av att hamna under vatten, tappas från ett par meters höjd och liknande olyckor

får kosta vad som helst!

förslag?
Senast redigerad av SexSexSex 2016-01-28 kl. 00:34.
Citera
2016-01-28, 00:36
Medlem
No.90-Kleists avatar
Tänker du smartphone?
Citera
2016-01-28, 00:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Någon vattentålig Xperia-variant, inlindad i bubbelplast?

Nä, men Caterpillar CAT S50 kanske kan vara något?
Citera
2016-01-28, 02:07
Medlem
Drugdors avatar
Skulle inte rekommendera cat telefoner. Visst de är tåliga men urusla som en smart telefon.
Spana in något annat och prova ett "love mei" skal. Finns till de flesta modeller.

Love mei skall kan du hitta här. http://www.mytrendyphone.se/shop/ext...asp?q=love+mei
Citera
2016-01-28, 02:14
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Tänker du smartphone?

jag är inte helt, men rätt säker, på att en smartphone är det bästa

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Någon vattentålig Xperia-variant, inlindad i bubbelplast?

Nä, men Caterpillar CAT S50 kanske kan vara något?

tack för tipset, kollade just in cat s50 på youtube och det v erkar vara en helt fantastiskt tuff smartphone,

i samma test kom en telefon kallad Kyocera upp , som hade högre tålighet och äkta saphire display

är Kyocera något att ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Drugdor
Skulle inte rekommendera cat telefoner. Visst de är tåliga men urusla som en smart telefon.
Spana in något annat och prova ett "love mei" skal. Finns till de flesta modeller.

Love mei skall kan du hitta här. http://www.mytrendyphone.se/shop/ext...asp?q=love+mei

takc, ska titta på det.
Citera
2016-01-28, 02:15
Medlem
schwansteins avatar
Kanske kan du finna något i denna test av stryktåliga mobiler.

https://www.youtube.com/watch?v=hMgO9tC_qFc
Citera
2016-01-28, 03:57
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwanstein
Kanske kan du finna något i denna test av stryktåliga mobiler.

https://www.youtube.com/watch?v=hMgO9tC_qFc

tack så mycket det är en verkligt bra video, undersöker allt i varje detalj,,jag är dock osäker på det kinesiska märket,,, vet inte varför men jag tror att det är för att prestanda är såpass dålig,,,tror jag
Citera
2016-01-28, 11:45
Medlem
problemformulerarns avatar
sist jag gjorde en djupdykning i detta kom jag fram till att de flesta tåliga telefoner är ganska kassa vad gäller prestanda. Gäller Cat, Sonim m.fl.

de flesta Sony xperia (alla?) är vattentäta. Men den enda ”riktiga” tåliga smartphone jag hittat är Samsung S5 Active. Den sägs uppfylla någon MIL-SPEC (militär spec). Vad det är värt vet jag inte men den skall iaf vara stöttålig förutom att den är vattentät.

annars råder jag dig att googla på rugged smartphone
Citera
2016-01-29, 00:51
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av problemformulerarn
sist jag gjorde en djupdykning i detta kom jag fram till att de flesta tåliga telefoner är ganska kassa vad gäller prestanda. Gäller Cat, Sonim m.fl.

de flesta Sony xperia (alla?) är vattentäta. Men den enda ”riktiga” tåliga smartphone jag hittat är Samsung S5 Active. Den sägs uppfylla någon MIL-SPEC (militär spec). Vad det är värt vet jag inte men den skall iaf vara stöttålig förutom att den är vattentät.

annars råder jag dig att googla på rugged smartphone

samsung active säger sej klara ip67 standard eller nåt sånt, är inte säker på exakt vad det var för benämning, men det här är inte en viktig tråd så, wtvr

testerna jag sett på youtube visar att den inte gör det

den som klarar den standarden är cats mobiler, dyraste modellen heter CAT S50 SOM sagts ovanför

enda jag hittat som klarar militär standard enl ngn benämning ja inte minns är

Kyocera Torque KC-S701

Kyocera Brigadier

dessa har dessutom äkta safirglas altså äkta safirglas, och det verkar helt otroligt mycket bättre som skydd än gorillaglas

tack för allas svar, ni är underbara människor allihop - kärlek till er
Citera
2016-01-31, 00:03
Bannlyst
Iphone med en otterbox.
Citera
2016-01-31, 00:40
Medlem
aldrig mer en cat,fyfan vilken dynga..har inte hört nån annan som varit nöjd heller,kasst ljud laggar å hänger sig,slår av sig själv i tid och otid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in