• 1
  • 2
2005-11-13, 15:22
Medlem
belowyous avatar
tidigare i en tråd efterlyste jag ett typsnitt. nu har jag hittat det och färdigställt mitt arbete: en meny till en pizzeria.
innan jag presenterar arbetet för uppdragsgivaren så skulle jag vilja ha lite respons på menyn.

men: jag måste ladda upp PDF dokumentet någonstans. putfile.com tar inte emot pdf, någon som vet något ställe jag kan ladda upp den på för allmän beskådan?
Citera
2005-11-13, 15:37
Medlem
PhakE**s avatar
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=250161 kolla där
Citera
2005-11-13, 15:42
Medlem
belowyous avatar
schysst...!

här är filen:
http://www.zupload.com/download.php?...filepath=33212

(vid utskrift blir utrymmet mellan kantlinjerna och kanten på papperet för stor, men det ska se ut som det gör i Adobe)
Citera
2005-11-13, 15:49
Moderator
Ruskigbusss avatar
MMmm .... ok - helhetsintrycket är bra, inte för många färger, dispositionen är ok, man hittar lätt pizzan man vill ha osv.

Några skönhetsfläckar dock.

Väldigt många olika typsnitt. En tumregel är väl att nöja sej med två-tre.
Här har du tre olika fonter, plus kursivt och olika storlekar. Överväg att skippa en av de fonterna, t ex byt ut den där skrivstilsliknande till den som du annars har.

Tre kolumner är bra, men varför göra de olika breda på de båda sidorna? Bättre att göra de till exakt en tredjedel av sidans bredd. Ser snyggare ut och när man viker så blir det bra på båda sidorna.
Citera
2005-11-13, 16:09
Medlem
belowyous avatar
anledningen till att de tre delarna inte är lika stora, är att det står "www.AmericanPizza.se" på ena sidan. och när man viker menyn så ska den adressen sticka ut, så den syns hela tiden.
Skriv ut menyn på båda sidor, och vik den sedan så förstår du varför ena sidan är större än den andra! Det är små, små gråa streck där www.adressen står, plus lite längre in, där menyn ska vikas.

det skrivstilsliknande typsnittet är samma typsnitt som i "American Pizza Today" loggan, därför tyckte jag att det passade bra.

det typsnitt jag skippade från början var det som är på framsidan (samma sida som loggan) och det som är på baksidan, där bufféerna presenteras. Det blev alldeles för rörigt med de andra typsnitten, därför kom det här tillbaka. Spumoni heter typsnittet jag tänkte skippa.

Dessutom så går pizzerian mot nya tider, lite överallt är Spumoni med, och det ska bytas ut, mot det "skrivstilsliknande"

dessutom ska menyn troligtvis tryckas i svart-vitt, så därför är den anpassad för det.
Citera
2005-11-15, 12:30
Medlem
souloskars avatar
fräscht. jag vill ha helgpizzabuffé för 39 kronor. Är det rätt förstått att det alltså inte ingår några tacos i det priset?
Citera
2005-11-15, 15:59
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souloskar
fräscht. jag vill ha helgpizzabuffé för 39 kronor. Är det rätt förstått att det alltså inte ingår några tacos i det priset?

rätt.
Citera
2005-11-18, 12:51
Medlem
Om inte jag är helt ute och cyklar så är det där väl en ganska exakt kopia av American TakeAway's meny.

Typsnittet skiljer sig lite dock.

Om man får vara lite kritisk så här i efterhand, satsa på en helt egen design.
Blir jobbigt när alla AM.Pizzabutiker i Gävleborg/Dalarna använder samma meny och upplägg
Citera
2005-11-19, 11:45
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -J.Berg-
Om inte jag är helt ute och cyklar så är det där väl en ganska exakt kopia av American TakeAway's meny.
verkligen? det visste jag inte
Citera
2005-11-19, 23:48
Medlem
På förstasidan tycker jag att du ska göra bakgrundsloggan ännu ljusare då det är lite svårt att se texten där.

Offtopic: Ursäkta min okunskap, men hur gör man en PDF-fil?

EDIT: Sökte på Google, och döm av min förvåning; jag hittade svaret! CutePDF t.ex.
Citera
2005-11-20, 00:11
Bannlyst
Grafisk formgivning = Rätt kass
Trovärdighet = Enorm

Det jag vill göra är inte att klanka ner på dig utan snarare betona hur otroligt fula pizzamenyer alltid är. Är det inte dags för en ändring på det?
Citera
2005-11-23, 13:01
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxydon
Offtopic: Ursäkta min okunskap, men hur gör man en PDF-fil?

EDIT: Sökte på Google, och döm av min förvåning; jag hittade svaret! CutePDF t.ex.
Du kan också använda Macromedia Flashpaper, mycket smidigt program som du kan göra PDF-filer av exempelvis webbsidor, Word-dokument, bilder, kalkylblad etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in