2016-01-27, 20:05
Medlem
Blev stoppad av en civilpolis fr alla lysen var slckta - precis hmtat bilen frn en service och mrkte inte det. D brjade jag tnka, hur mycket civilpoliser finns det egentligen kring Stockholm? Jag brukar oftast ta bilen nr jag ska kpa g och gngen efter jag blev stoppad av civilaren var jag hur nojjig som helst! Var tre bilar som stannade lngs med vgen ungefr dr jag brukar handla, alla svarta nya bilar, knde mig frfljd och var sjukt stressad. Men r det verkligen s mycket civilare ute?

Frresten kan ni ge ngra goda rd om jag vill minimera risken fr att bli tagen men nd ta bilen fr att kpa? Bor nmligen olgligt till och finns inge bra sljare i mitt omrde.

Tack p frhand!
Senast redigerad av Matte931 2016-01-27 kl. 20:07.
Citera
2016-01-27, 20:33
Medlem
Speedyoos avatar
Bestlla online r vl det bsta du kan gra fr att slippa civilpoliser, kan ju dock va ett problem om du bor med ngon som inte vet att du rker osv d det kommer i posten.

Om du mste ta bilen och handla, stanna en bit ifrn och promenera till mtesplatsen. P vg tillbaka till bilen kan det vl vara smart att snurra runt lite fr att se att ingen frfljer dig (behver ju inte verdriva fr du vill ju drifrn fort ocks, men inte g raka vgen till bilen).

Enda sttet att bli stoppad av en civilpolis r ju i princip om man blivit sedd vid kpet i bilen eller om man som du gr ngot olagligt i bilen, dvs kr utan lysen eller fr fort.

Visst finns det civilare men inte verdrivet mnga och inte fan stoppar dom vem som helst utan anledning.

Edit: Som en liten bonus.
Var en gng ensam i Husby och handlade. Stllde bilen en bit bort och promenerade till torget. Direkt efter affren s kommer 10-15 smskitar i ldrarna 13~ till 17~ springande frbi mig och jag hr ngon skrika "polisen kommer!". Brjar vandra tillbaka mot bilen och ser efter kanske 10 sekunder frsta polisbilen som passerar p vgen nedanfr (Husby r byggt "en vning upp" ovanfr bilvgen och man tar sig runt p broar mellan grdarna osv).

Strax drefter brjar en polishelikopter cirkulera ovanfr och jag brjar ngra att jag parkerade bilen s jvla lngt bort. Ungarna sprang ju in i sina portar och gmde sig men jag fortsatte vandra mot bilen i brist p bttre alternativ.

Jag frstod ju att det inte var mig de var ute efter men risken fanns ju nd fr en rutinkontroll p en stor VIT ung man i luvtrja i Husby (sg inte en enda vit p tiden jag var dr s lite skum mste jag sett ut).

Kommer tillslut fram till parkeringen dr jag stllt bilen men mste frst g ner fr trappan till "vg-niv" och g kanske 50 m lngs vgen till bilen.
Precis nr jag kommer ner p vgen s svnger en jvla polisbuss in p gatan bakom mig och kommer nrmare och nrmare. Jag fortstter g mot parkeringen tills dom stannar och vevar ner rutan breve mig.

"Tjena, det har varit lite stkigt vid torget. Har du sett ngonting?"

"Njae inget speciellt, det var ngra ungar som sprang bara. Vad r det som har hnt?"

"Massa stk bara, tack nd"

S vevade dom upp rutan och krde vidare.

Jag kommer fram till parkeringen men tar en liten runda runt ngot hus frst d jag inte ville bli kopplad till min bil ifall dom tittade. Hoppade sedan in i bilen och krde vldigt laglydigt drifrn. P vgen ut frn Husby (1km(?)) s sg jag 3 polisbilar till.

Fortsatte hemmt utan ngra problem men med en ny insikt;
Aldrig mera handla i Husby.

Dr snackar vi nojjig shopping. Frsta tanken nr jag sg ungarna rusa mot mig bakifrn var att dom skulle hoppa p mig. Nsta nr jag hr att polisen kommer var inte mycket trevligare.

Ser senare p kvllen via ngon media att ungarna hade kastat sten p butiksfnster p torget. Hade troligtvis hnt strax innan jag anlnde.

Nejfan, internet eller ett lugnt omrde som inte drar till sig ondig uppmrksamhet frn polisen r helt klart att fredra.
Senast redigerad av Speedyoo 2016-01-27 kl. 21:12.
Citera
2016-02-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte931
Blev stoppad av en civilpolis fr alla lysen var slckta - precis hmtat bilen frn en service och mrkte inte det. D brjade jag tnka, hur mycket civilpoliser finns det egentligen kring Stockholm? Jag brukar oftast ta bilen nr jag ska kpa g och gngen efter jag blev stoppad av civilaren var jag hur nojjig som helst! Var tre bilar som stannade lngs med vgen ungefr dr jag brukar handla, alla svarta nya bilar, knde mig frfljd och var sjukt stressad. Men r det verkligen s mycket civilare ute?

Frresten kan ni ge ngra goda rd om jag vill minimera risken fr att bli tagen men nd ta bilen fr att kpa? Bor nmligen olgligt till och finns inge bra sljare i mitt omrde.

Tack p frhand!

Ha vanliga klder p dig. Med andra ord se inte ut som en stereotypisk "pundare" eller "hippie/rasta" eller "gangsta". Bda gngerna jag blivit stoppad har det varit pga min kldstil. Angende bilen s r det en bra id att gra ett bra lnnfack, som INTE NDVNDIGTVIS r inuti sjlva bilen. Anvnd smelly proof-psar eller ryot packratz.

edit: och fr guds skull - knarka inte i bilen!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in