2016-01-27, 14:31
Medlem
Pruttfilibabas avatar
Nyfiken på företaget Momenta AB. De säljer över telefonen deltagande i trafiksäkerhetskampanjer där reflexer delas ut gratis till skolor/skolbarn i Sverige med hjälp av det lokala näringslivet. De flesta av deras säljare jobbar hemifrån för en ganska kass provisionslön.
Många är vi nog som känner igen maskoten Flexbert, antingen från när vi själva gick i skolan eller från barn runtomkring oss.

Företaget har fått en del kritik genom åren men tycks ha bemött kritiken rätt bra..

Kritiken som tidigare riktats mot dem har berört hur stor del av pengarna som faktiskt går till reflexprodukter. De har även anklagats för att ha anställningstrygghet som är under all kritik.

I övrigt verkar de vara extremreligiösa och åker titt som tätt till Afrika, där de har en getfarm som de försöker slå mynt av i Sverige(verkar inte gått så bra), predikar lite och döper afrikanska barn i Guds namn.

Är det ett bra företag, har du erfarenheter? En tidigare tråd fanns för länge sedan, men den informationen känns inte aktuell längre, därför skapar jag en ny tråd.
Citera
2016-01-27, 14:52
Medlem
Finns nog mycket saftigt att gräva i när det gäller dessa tomtar, herregud. Det låter jättebra när dom pitchar det (trots att deras säljpitcher kan filas lite på, minst sagt..) men skulle vara kul och se om man kan få fram kostnader på vad hela kampanjen går på egentligen.
Citera
2016-03-03, 09:31
Medlem
wastes avatar
Har blivit uppringd ett flertal gånger de senaste åren då de vill att mitt bolag skall sponsra reflexvästar och annat åt barnen(senast idag). Har dock aldrig nappat, då det inte känns helt hundra. De vill givetvis sälja på ens dåliga samvete och undrar om man inte vill att barnen skall få vara säkra i trafiken. Som om det skulle lösas om jag bara betalade deras löner.

Nej, även om affärsidén säkert delvis har ett gott syfte är det något som skaver någonstans.
Citera
2016-10-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waste
Har blivit uppringd ett flertal gånger de senaste åren då de vill att mitt bolag skall sponsra reflexvästar och annat åt barnen(senast idag). Har dock aldrig nappat, då det inte känns helt hundra. De vill givetvis sälja på ens dåliga samvete och undrar om man inte vill att barnen skall få vara säkra i trafiken. Som om det skulle lösas om jag bara betalade deras löner.

Nej, även om affärsidén säkert delvis har ett gott syfte är det något som skaver någonstans.

Konstigt med detta rykte. Du sponsrar inte, du köper reklam. Te.x får du din företagslogga i tidningen som går ut till föräldrarna och länk på hemsidan. För 1200 blir det 50 reflexer.

Tycker inte alls min lön är kass, snarare folk som är grymt bortskämda. Har innan detta jobb levt på 6700 i månaden. Inget svårt jobb, du sitter hemma du kan sitta i soffan, och relativt enkelt att sälja och du får välja dina arbetstider själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in