Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 10:40
  #325
Medlem
Saxat från behindmlm.

Now hear Jarle in Ormeus. He works with Nigel Stijin Bjron Frank to do deal with nano into Ormeus. Nigel to in Ormeus and all of them bring there team of scammers.

Beware of them they are thieves and stay away from company they do.

My team of 50k members will not join Ormeus until all of them are gone. Do any people know what county these people are located? Do any one know how they are not in jail yet?

Jarle and Nigel Sebastian take over $100,000 EU from my team in Crypto888 and Nano. Many people are looking for them.

Stay away from the liars or they will steal from you and corrupt your company and team.

#257
Jakob
Jan 25th, 2018 at 1:08 pm (Q)

Urban turnsek TOP ORMEUS SCAMMER!

#258
MartaQC
Jan 27th, 2018 at 2:58 am (Q)

True Urban working with Jarle and Nigel. My sponsor in Ormeus went to hong kong meeting and saw nigel, jarle, frank and urban there.

there is no doubt they are involved and must be stopped. I hear today that rest of Europe tour stopped because people do not want jarle and his team involved in ormeus.

My sponsor lost 50000 eu in nano and we will stop at nothing to bring jarle and his team down. we will pursue ormeus if they allow jarle to be involved, he is a crook and needs to be stopped.

Anyone have any other info on Jarle and his scammers, please post here they have stollen too much money from people who trusted them.

#259
Jakob
Jan 27th, 2018 at 5:31 am (Q)

Jarke Thorsen Was IN JAIL IN PAST AND THAN START UNAICO SITETALK SCAM.

AFTER THAT BYXPRESS SCAM WITH URBAN TURNSEK AND NOW BOTH DO ORMEUS.

#260
Dubaiguy
Jan 27th, 2018 at 6:54 am (Q)

Nigel are in Dagcoin! One really bog looser.
Citera
2018-03-02, 12:50
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
Saxat från behindmlm.

Now hear Jarle in Ormeus. He works with Nigel Stijin Bjron Frank to do deal with nano into Ormeus. Nigel to in Ormeus and all of them bring there team of scammers.

Beware of them they are thieves and stay away from company they do.

My team of 50k members will not join Ormeus until all of them are gone. Do any people know what county these people are located? Do any one know how they are not in jail yet?

Jarle and Nigel Sebastian take over $100,000 EU from my team in Crypto888 and Nano. Many people are looking for them.

Stay away from the liars or they will steal from you and corrupt your company and team.

#257
Jakob
Jan 25th, 2018 at 1:08 pm (Q)

Urban turnsek TOP ORMEUS SCAMMER!

#258
MartaQC
Jan 27th, 2018 at 2:58 am (Q)

True Urban working with Jarle and Nigel. My sponsor in Ormeus went to hong kong meeting and saw nigel, jarle, frank and urban there.

there is no doubt they are involved and must be stopped. I hear today that rest of Europe tour stopped because people do not want jarle and his team involved in ormeus.

My sponsor lost 50000 eu in nano and we will stop at nothing to bring jarle and his team down. we will pursue ormeus if they allow jarle to be involved, he is a crook and needs to be stopped.

Anyone have any other info on Jarle and his scammers, please post here they have stollen too much money from people who trusted them.

#259
Jakob
Jan 27th, 2018 at 5:31 am (Q)

Jarke Thorsen Was IN JAIL IN PAST AND THAN START UNAICO SITETALK SCAM.

AFTER THAT BYXPRESS SCAM WITH URBAN TURNSEK AND NOW BOTH DO ORMEUS.

#260
Dubaiguy
Jan 27th, 2018 at 6:54 am (Q)

Nigel are in Dagcoin! One really bog looser.

Haha, snacka om "chain gang"!
Citera
2018-03-08, 12:53
  #327
Medlem
Oh dear lord baby Jesus!

Fredrik Palmaeus är ny COO för Ormeus. Finns en lååååååång tråd om 24MAS där han är inblandad. Härligt att se raden av skurkar och banditer hoppa på det här tåget.
Citera
2018-03-17, 23:34
  #328
Medlem
Här är slemproppen Josepx1 Trax2 från Utha med sina fuckups och en container med miners.

https://www.facebook.com/josef.trax/...5728368869862/

x2=n
Citera
2018-03-18, 08:33
  #329
Medlem
https://www.facebook.com/josef.tran
Citera
2018-03-18, 10:48
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
https://www.facebook.com/josef.tran

”Det mest fantastiska jag varit med om”
Märkligt att han sagt det om alla scams han varit med om.

Jag blir lite nyfiken på vem som byggt de där lådorna. Bitfury är det ju inte. Är det rakt igenom fejkat, har de hyrt in sig hos någon riktig leverantör?

En annan teknisk detalj, saknas fläktarna eller sitter de bakom riggarna? Tycker även det ser lite slarvigt byggt ut.
Citera
2018-03-19, 19:43
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ponzi
Jag blir lite nyfiken på vem som byggt de där lådorna. Bitfury är det ju inte. Är det rakt igenom fejkat, har de hyrt in sig hos någon riktig leverantör?

En annan teknisk detalj, saknas fläktarna eller sitter de bakom riggarna? Tycker även det ser lite slarvigt byggt ut.
Av allt som du skrivit här så må nog detta vara spiken i kistan. "Saknas fläktarna" - Jag dog lite! :'D

Allt negativt som skrivits om Ormeus sedan augusti fram till idag är källkritik från behindmlm. Och alla spekulationer ni har haft har ni ju varit ute och cyklat på ser man ju med facit i hand.

Denna post ser typ likadan ut som många på Bitcointalk. Samma enstaka få personer som inte kommer med annat än egna spekulationer. Ni blandat in en hel del svenskar som alla verkar ha varit CEO. Fredrik, som är en av två CEO, har ni och media på förhand dömt.

Min bedömning är att de som skriver skit och tappat pengar på Nano är folk utan koll. Som Mohammed i SVT artikeln. Likaså kvinnan som tappat 50k usd.

Det vi inte vet i dagens läge är väl hur GreenX coin kommer att fungera exakt. Bitcoin är vi väl alla överens om kommer att öka över tid - vilket innebär en ökning av Ormeus Coin. Sen kvarstår det att se den 17 april - då bolaget faktiskt lanseras officiellt, om deras bot klarar 160% ROI. Sen även 100 Petahash. Allting låter för bra för att vara sant antar jag. MEN, Alla dessa företag som alla säger är ponzi. Det kan inte vara så att de faktiskt var så att de inte klarade av att slutföra deras idé? Jag menar, det har väl hänt i aktiebranschen. Men då heter det konkurs. Inom blockchain kan det bara vara ponzi verkar det som. Som jag har förstått det så har Ormeus köpt upp de andra bolagen.
Citera
2018-03-19, 20:34
  #332
Medlem
FFLifes avatar
Zeeven, klappmongo much ?

* Fortfarande lyser auditrapporten med sin frånvaro.

* Flera fd stora namn från kända scams kliver upp i hierarkin hos Ormeus.

* Mannen bakom Ormeus sålde även "Magic wands" som är en känd bluff.

* Ormeus kan inte ens presentera sin staff med fulla namn.

* Ormeus kan ej heller ge bio på alla dessa experter dom besitter.

* 160% ROI skulle redan va igång.. det är en av försäljningsargumenten till att folk ska köpa "paket".

* En investeringsbot behöver inte Orm-Coin för att investera. Ni har redan pröjsat USD för detta ändamål

* Fortfarande förbjudet med Ormeus Global i USA. Dom får ingen SEC

* Fortfarande inget namn på den enormt stora byrån som är kända för cryptoaudits. Fast det blivit efterfrågat hundratals gånger.

* Alla pressmeddelanden är skrivna utav Ormeus eller Barksdale's, ingen oberoende journalistisk
Kolla upp vart nyheterna kommer ifrån...

* Folk får betalning med Wow-coin. Inte den kända Wow, men en ny som inte är listad på marknaden ens.

* GreenX.. Kom ut på en vecka o redan storsäljare
Alla hushåll har nu en maskin hemma som minar o säljer överskottsenergi till andra.. För du har en också gissar jag på. Eller hur var d nu....

Ska vi fortsätta med grundläggande fakta när det gäller legitimt sätt att bedriva verksamhet ?

Gissar på att videon är äkta vara.
Dom har tidigare visat upp enormt lyxiga miljöer med klistermärken uppsatta med deras namn lite överallt (allt.redigerad video).

Nu såg man en dassig lokal, slarvigt bygge o inga reklamskyltar.
Med tanke på alla miljoner dom stulit från folk behövs bara nån promille investeras för att få dessa miningburkar. O nu kan Ormeus visa att dom inte "ljög".
Tyvärr är det inte detta rapplet dom hävdat att dom haft tidigare.
Så där åkte dom på den största lögnen dom bedrivit.

Nu minas det säkerligen för fullt. Men "backed by bitcoin" betyder inget. BTC har inte gått in som garant.
Vad som händer är att Ormeus hävdar att eftersom dom minar Btc o innehar denna valuta så blir deras valuta värdefull också.
Finns inget som säger att ORM skulle efterfrågas o stiga i värde för att nån snubbe har cryptovaluta i sin plånbok.

När sagan är över har dom snott era pengar, fått gratis miningutrustning o sitter kvar med legit kryptovaluta i sina fickor.
__________________
Senast redigerad av FFLife 2018-03-19 kl. 20:44.
Citera
2018-03-19, 20:57
  #333
Medlem
Ormeus Coin

Ormeus Coin Mining Facility

Ormeus Coin expands with cost-effective power from Hydro Dam on American/Canadian border

GreenX Coin
__________________
Senast redigerad av Zeeven 2018-03-19 kl. 20:59.
Citera
2018-03-19, 21:06
  #334
Medlem
FFLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeven
Ormeus Coin

Ormeus Coin Mining Facility

Ormeus Coin expands with cost-effective power from Hydro Dam on American/Canadian border

GreenX Coin

Och med dom länkarna bevisar du enbart det jag påtalat.
Har du investerat bör du kansk kolla över vem som tar hand om dina pengar.
Känner folk högt i kedjan o vet vad jag pratar om då till o med dom inte nekade till mina påståenden samt att det luktar scam lång väg. Fick till stor del medhåll på vissa delar.

Så ska du argumentera gör det med konkreta fakta o inte nåt pressmeddelande som avsändaren leder till Ormeus.
Citera
2018-03-19, 21:08
  #335
Medlem
FFLifes avatar
GreenX Only powercompany who don't produce electricity....

"The first blockchain based battery technology. Portable power, delivered through the internet via the Green blockchain"

😂😂😂


Allt man läser på Internet är sant.
Citera
2018-03-19, 21:52
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeven
Av allt som du skrivit här så må nog detta vara spiken i kistan. "Saknas fläktarna" - Jag dog lite! :'D

Allt negativt som skrivits om Ormeus sedan augusti fram till idag är källkritik från behindmlm. Och alla spekulationer ni har haft har ni ju varit ute och cyklat på ser man ju med facit i hand.

Denna post ser typ likadan ut som många på Bitcointalk. Samma enstaka få personer som inte kommer med annat än egna spekulationer. Ni blandat in en hel del svenskar som alla verkar ha varit CEO. Fredrik, som är en av två CEO, har ni och media på förhand dömt.

Min bedömning är att de som skriver skit och tappat pengar på Nano är folk utan koll. Som Mohammed i SVT artikeln. Likaså kvinnan som tappat 50k usd.

Det vi inte vet i dagens läge är väl hur GreenX coin kommer att fungera exakt. Bitcoin är vi väl alla överens om kommer att öka över tid - vilket innebär en ökning av Ormeus Coin. Sen kvarstår det att se den 17 april - då bolaget faktiskt lanseras officiellt, om deras bot klarar 160% ROI. Sen även 100 Petahash. Allting låter för bra för att vara sant antar jag. MEN, Alla dessa företag som alla säger är ponzi. Det kan inte vara så att de faktiskt var så att de inte klarade av att slutföra deras idé? Jag menar, det har väl hänt i aktiebranschen. Men då heter det konkurs. Inom blockchain kan det bara vara ponzi verkar det som. Som jag har förstått det så har Ormeus köpt upp de andra bolagen.


Dog du lite, synd om dig. Har du sett en miningrigg i verkligheten? Det har jag och på de har fläktarna suttit på den sida som är synlig utåt.

Källkritik, menade du att skriva att allt vi har skrivit kommer från en ensidig källa, dvs BehindMLM? Well, det vore ju skandal, med tanke på hur träffsäker den är som källa.

Fredrik, träffade vi en öm tå där? Lurar du småsparare så har du liksom bränt dig själv redan. För övrigt är väl COO den korrekta titeln? Varför har Fleshman dragit sig ur, börjar det brännas i USA? bättre med några Nordiska klappmongon som kan ta smällen kanske.

De flesta som skriver här har haft vett att inte investera i Nano och har med andra ord inte förlorat en krona.

Om det är Ponzi eller Pyramid spelar ju egentligen ingen roll. För eller senare kommer det rasa ihop. Några i toppen kommer att ha tjänat pengar, förmodligen stora summor, medans Eva i Umeå fint får bita i det sura äpplet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback