2017-03-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Vad jag kunnat läsa mej till kan de på någotvis växla Nanocoin till euro i deras "egna bank", och uppenbarligen måste ju då denna bilfirma kunnat växlat dessa Nanocoin till euro, för inte har han väll skänkt bort bilen.

Tror i så fall inte att han skulle få ha kvar detta bilmärke i hallen nu idag av leverantören

Jag postar detta igen så får du läsa hur det gör, jag har dålig koll javisst... men på allt de enligt vissa skribenter på denna tråd så går det uppenbarligen riktigt bra för vissa personer med stora vinster och stora inköp.

De kan ju uppenbarligen få visa/Mastercard kort så att Ica är väll inte omöjligt att de kan handla

http://www.nanoclub.se/aankondiging/

Men du har säker rätt, vi får se vad polisen och åklagare kommer fram till, så får du kasta mer skit på mej när detta blir klart

Jag ville bara få en annan vinkling från vad jag hittade på nätet mot vad skrivs i denna tråd, men jag lägger mej som sagt gärna platt om jag har det minsta lilla fel och ber om ursäkt, sämre är jag inte.

Vi hörs senare.

Men det är väl ganska lätt för Joseph Tran och Hans Bergvall som är vänner före/efter eventet gör en riktigt betalning med svenska kronor. När alla blåögda i publiken fått se en "överföring" på bild som är hur lätt som helst att simulera i powerpoint eller liknande program....

För övrigt så tror jag inte Volvo kan göra så mycket när det gäller Bergvalls Bil och Nano, det handlar ju om begagnade bilar enbart i den bilhallen.

När det gäller Eurocard som du förmodligen då känner till att de får pengarna insatta på, så tycker jag du skall meddela det för skattemyndigheten, för det sker väl knappast någon skatteinbetalning innan pengarna betalas ut på "PAYDAY"...he he he..

Sedan är det ju oerhört intressant att de som nu spenderar Nanoclub medlemmarnas pengar dvs, de som betalt för de olika paketen, samtidigt som de uppmanar medlemmarna att låta sina satsade pengar ligga kvar och inte röra dem, men gärna sätta in mer pengar. Det väl rätt uppenbart att det är de i toppen som får pengar som sätts in av lurade stackare spenderar dem så länge de har möjlighet innan pyramiden kollapsar...
Citera
2017-03-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Vad jag kunnat läsa mej till kan de på någotvis växla Nanocoin till euro i deras "egna bank", och uppenbarligen måste ju då denna bilfirma kunnat växlat dessa Nanocoin till euro, för inte har han väll skänkt bort bilen.

Tror i så fall inte att han skulle få ha kvar detta bilmärke i hallen nu idag av leverantören
Bergvalls bil är ju ingen volvo åf bara för att han sålt en begagnad volvo. Och vem skulle denna "leverantör" vara som stoppar han från detta? Bergvalls handlar med begagnade bilar och du har tydligen ingen aning om hur det går till.

Joseph Tran är en storskojare och Bergvall är endera korkad eller en lika stor skojare som Tran.
Citera
2017-03-25, 14:30
Medlem
http://m.vk.se/plus/1965801/pyramids...ntent=20170325

Någon som är prenumerant?
Citera
2017-03-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webtotti
http://m.vk.se/plus/1965801/pyramids...ntent=20170325

Någon som är prenumerant?

Följer med intresse...
Citera
2017-03-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
Följer med intresse...

Västerbottens Kuriren
Pyramidspelsutredning flyttad

Publicerad i lördags kl 13.23 (2017-03-25)

UMEÅ Polisutredningen kring det misstänkta pyramidspelet Nanoclub, som fått starkt fäste i Umeå, har tagits över av polisen i Jämtland.
VK berättade i januari att polisen i Umeå inlett en förundersökning gällande brott mot lotterilagen, efter att Nanoclub polisanmälts av Lotteriinspektionen.
– Flertalet personer som figurerar i ärendet är hemmahörande här, sa förundersökningsledare Nils Wårstedt vid polisen i Umeå till VK då.
Nu står det klart att polisutredningen gällande Nanoclub har flyttats från Umeå till Östersund. Enligt polisen i Umeå har polisen i Jämtland just nu större resurser att gräva djupare i verksamheten. Dessutom förekommer även det misstänkta pyramidspelet där.
– Det finns personer i Östersund som förekommer i det här pyramidspelet som vi är intresserade av att få upplysningar om. Vi måste ta reda på vad det här handlar om, hur upplägget ser ut och vad som är vad, så att vi vet vad som eventuellt är brottsligt och inte, säger Sten Sundin, kriminalchef i Jämtland.
Enligt Sten Sundin är utredningsarbetet ännu i sin linda. Utredare har tilldelats fallet, men än så länge finns det inte några misstänkta i ärendet och polisen har ännu inte hållit några förhör.
Sten Sundin har förhoppningar om att arbetet med utredningen kommer att komma i gång ordentligt under april.
Är det fortfarande Umeåbor som figurerar i ärendet?
– Det är det med största sannolikhet, säger Sten Sundin.
Citera
2017-03-29, 16:55
Medlem
Och nu vill NanoClub få folk att tro de kan investera i fastighetsprojekt med otrolig utdelning! Helt fantastiskt att så smarta lösningar som Nanocoin och fastighetsprojekt inte är omtalade i pressen, i finanstidningar på ekonominyheterna i TV, Radio och nätet.... utan istället på speciella event där INTE de riktigt framgångsrika entreprenörerna finns, men de som drömmer om framgång och stora summor utan att jobba hårt och de som skor sig på de som drömmer och hoppas...

se här den senaste fantastiska nytänkande (eller snarare senaste påhittet) och somna inte, nån som orkar tipsa Lotteriinspektionen?

gå via denna sida och välj sedan "sprillans ny affärspresentation av Nano" http://lifehealth.se/nanoclub.html

Lösenord: NanoCoin
Senast redigerad av defendtruth 2017-03-29 kl. 17:04.
Citera
2017-04-01, 12:48
Medlem
Saxat ur Västerbottenkuriren:

Jag vill med detta inlägg göra ”tummen upp” för VK och dess grävande journalister för granskningen av Nanoclub och andra MLM (Multi Level Marketing) bolag av den enkla anledningen att det finns oerhört få av dessa bolag som är seriösa och håller sig till en affärsmodell som är laglig.

Under mina år i bankvärlden och då alldeles speciellt under de sista 5 åren innan jag slutade så blev jag och den bank jag företrädde ofta kontaktade av MLM-bolag som ville öppna konton i banken och ta del av de världsledande internetbaserade betalnings- och kortlösningar vi utvecklat för att göra sin affärsmodell ännu attraktivare.

I regel sa vi vi nej till dessa MLM-bolag och de som var seriösa nog för att få öppna konto i banken var oerhört lätträknade – Under min tid i banken 2 av mer än 200 sökande bolag.

MLM-bolagens kontakter med banken medförde dock en god sak och det var att jag tvingades lära mig allt om MLM-industrin och hur den fungerar samt vilka affärsmodeller dessa företag använder sig av för att skaffa fler medlemmar/kunder till sina företag.

Att jag blev tvungen att göra så beror på att banker är skyldiga att följa lagen om penningtvätt. För att avgöra om en företeelse är penningtvätt eller inte måste man med bestämdhet veta om de ansökande MLM-bolagen ägnade sig åt seriös affärsverksamhet eller inte.

Rent generellt kan man säga att de affärsmodeller de flesta MLM-bolag använder sig av inte kvalificerar för att kunna kallas för seriös affärsverksamhet – Detta därför att de i de allra flesta fall har produktförsäljning som en sidoverksamhet för att uppnå det som var det stora målet med företaget – Rekrytering av nya medlemmar i nätverket i syfte att tjäna pengar på den många gånger höga inträdesavgiften.

Kort kan man säga att det finns 2 olika bonus/ersättningsmodeller inom MLM-industrin – Uni-level som är den modell som är laglig i länder som har lagstiftning för MLM-bolag och ett Binärt ersättningssystem som är det vanligaste i MLM-industrin trots att det är olagligt därför att det fokuserar på medlemsvärvning snarare än på produktförsäljning.

Tilläggas ska att många MLM-bolag numera använder sig av en hybridlösning som i första läget framstår som ett Uni-level koncept trots att det i själva verket handlar om en binär affärsmodell.

Nanoclub och det andra bolaget som VK delvis granskat är just det VK kommit fram till att Nanoclub är – Ett pyramidspel och därmed en olagligt verksamhet trots att ledande företrädare hävdar motsatsen. Affärsmodellen och budskapet i Nanoclub följer branchstandard för denna typ av företag.

Precis som i de flesta MLM-bolag av denna modell pratar man om att det är ute att arbeta för att skaffa sig inkomster och att det som gäller i vår moderna tid är passiva inkomster som uppnås utan fysiskt utan arbete.

Alla någotsånär sansade människor inser att det inte finns några lätta sätt att tjäna pengar på utan att arbeta och därför är det bra att VK kastar ljus på detta fenomen som innebär att människor skuldsätter sig för att finna lyckan i något som är dödfött redan från första början.

Ett MLM-bolag byggt på en uni-level modell bygger på att man måste arbeta med att aktivt sälja produkter eller tjänster för att tjäna pengar – Detta därför att ersättningen alltid utgör på provision på faktisk försäljning. I den binära modellen av MLM-bolag som förövrigt är olaglig i alla länder som har lagstiftning för MLM-företag tjänas pengarna inte på försäljning utan på at rekrytera nya medlemmar.

Den binära modellen är därför att beteckna som ett pyramidspel där de som sitter i toppen tjänar grova pengar på alla som ansluter sig senare

Binära system har dessutom det gemensamt att de har relativt kort livslängd (vanligtvis 12-18 månader) och det faktum att bara de i den absoluta toppen tjänar pengar. Gräver man riktigt djupt i MLM-världen så går det att finna att det är i princip samma människor som finns i toppen på ett stort antal av de bolag som använder en binär affärsmodell.

När verkligheten hinner ikapp ett bolag och man mjölkat ut de pengar man kan låter man bolaget självdö för att upprätta ett nytt bolag som använder ett nytt namn och en ny produkt för att uppnå samma sak som det föregående – Allt i syfte att tjäna nya pengar på samma människor som förlorat pengar i det föregående bolaget.

Det budskap jag vill framföra med detta inlägg är att MLM-industrin är en industri som behöver granskas på djupet – Därför är jag glad att VK tar sig an detta uppdrag med hull och hår så att gemene man får förståelse för att det inte existerar några ”fria luncher”.

Utöver mina egna upplevelser av MLM som varande bankman och kritisk granskare av branschen är det intressant att notera att MLM-bolag numera ägnar sig åt verksamheter som bryter mot all lagstiftning som finns på det finansiella området.

Alla bolag som säljer eller marknadsför finansiella produkter, värdepapper och/eller guld och andra råvaror måste vara licensierade på varje enskild marknad (läs land) där de verkar.

Ska de dessutom verka som mottagare av insättningar fodras allt som oftast en banklicens i varje land man accepterar insättningar från – Något som bolag som Nanoclub aldrig kommer att komma i närheten av att få.

Sist men inte minst är den stora frågan varför företeelser som Nanoclub kan förekomma i ett upplyst land som Sverige?

För egen del har jag min analys av detta helt klar för mig – Därför att många i samhället köper enkla lösningar utan att kritiskt granska och ifrågasätta hur detta är möjligt och då i kombination med att alla sätter sig själva och sitt eget bästa före kollektivets bästa även om de upptäcker brister och fel.

”Hemligheten till en framgångsrik morgondag ligger gömd i de beslut vi fattar idag”
Citera
2017-04-03, 11:12
Medlem
Saxat från behindMLM:

"Hi all
Monteline is established in England right?
Please check their website: app.monteline.net/#!/
On the bottom of the webpage you’ll find the company number (185445)
If I check this company number on the Endole website (Business info company check in the UK), I end up with a 95 year old golf club (Fairhaven Golf Club,Limited(The))… Very fishy…
Anyone else did this kind of check? Did I miss something? It doesn’t add up…
FYI, A search on Endole for Monteline LTD provides company code 10419981. A 5 month old company with 1,000,000 pound capital and classified as “Management consultancy”. There is only one shareholder; Alf Kristian Spidsberg Jessen.
I don’ know if this guys has ties to Nano or not. But thought it could be of worth in this discussion."

Gjorde en snabb googling på Alf Kristian Spidsberg Jessen, verkar vara ensam ägare av Monteline.net.
Företaget är registrerat på 95 Wilton Road, som verkar vara ett postboxkontor, och Alf Kristian är registrerad boende i Oslo, hittar en facebookprofil för namnet. Killen började på Handels i Oslo 2013, låter rimligt att bli "Director" för ett bolag värt miljarder som de själv säger medans man går i skolan.

Går säkert luska mer, detta hittade jag på 5min.
Citera
2017-04-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodille
Saxat från behindMLM:

"Hi all
Monteline is established in England right?
Please check their website: app.monteline.net/#!/
On the bottom of the webpage you’ll find the company number (185445)
If I check this company number on the Endole website (Business info company check in the UK), I end up with a 95 year old golf club (Fairhaven Golf Club,Limited(The))… Very fishy…
Anyone else did this kind of check? Did I miss something? It doesn’t add up…
FYI, A search on Endole for Monteline LTD provides company code 10419981. A 5 month old company with 1,000,000 pound capital and classified as “Management consultancy”. There is only one shareholder; Alf Kristian Spidsberg Jessen.
I don’ know if this guys has ties to Nano or not. But thought it could be of worth in this discussion."

Gjorde en snabb googling på Alf Kristian Spidsberg Jessen, verkar vara ensam ägare av Monteline.net.
Företaget är registrerat på 95 Wilton Road, som verkar vara ett postboxkontor, och Alf Kristian är registrerad boende i Oslo, hittar en facebookprofil för namnet. Killen började på Handels i Oslo 2013, låter rimligt att bli "Director" för ett bolag värt miljarder som de själv säger medans man går i skolan.

Går säkert luska mer, detta hittade jag på 5min.

Ganska intressant när Montelines Terms & Conditions säger: jurisdiction of Australian Law Courts och privacydelen säger något helt annat: Privacy act of the laws of Hong Kong.

Misstänker att det är något copy paste-jobb.

Började kolla lite på Spidsberg Jessen. Han känner ju både Gary Granello som nämnts tidigare, Terje Hvidsten, Dag Verner Eriksen, ja hela den norska scam-eliten. Förmodligen finns det kopplingar till Nicklas Liberg som sannolikt ligger i toppen för Nanoclub i Sverige.

Vill även påminna om denna FB-grupp i Sthlm: Nano möten och övrig info i Sthlm
Intressanta namn där.
Citera
2017-05-15, 17:52
Medlem
Väldigt tyst i denna tråden, beror det på detta att fler och fler erfar att det är stört omöjligt att få ut pengar från Nano?
http://behindmlm.com/companies/crypt...comment-382031
Senast redigerad av MlmNeutral 2017-05-15 kl. 17:55.
Citera
2017-05-15, 19:46
Medlem
De kommer aldrig få ut ett öre av sina bonusar eller besparingar innehållandes nanocoin relaterade tillgångar.

Allt står och vinglar nu.

Tystnaden är talande, likt innan döden inträder och alla blir arga på dem som lurat av sina vänner besparingarna.

De som försöker sälja nanocoinpaket idag (i Sundsvall, Östersund och Örnsköldsvik), säljer paket utan nanocoin, nu investerar man i Spanska fastigheter. De viftar med kontantkort som är vidhäftade en bank i Filippinerna och ropar: - Titta vad jag har tjänat mycket pengar!

Du vet inte vad du köper, för det är hemligt. Du får inget ägarbevis utöver ett tillgodohavande på deras egen hemsida. Du vill inte känna att din kompis lurade dig. Men, ju mer folk talar om denna Nanocoin, vet du innerst inne att ditt rövhål sitter som en keps på ditt eget huvud!
Citera
2017-05-16, 15:23
Medlem
FatAgnuss avatar
Ja det är väldigt tyst nu.
Men jag hör det pratas om Bali....
Tydligen grova pengar dom i toppen tjänat.
Magnus L i Umeå skryter vitt och brett om hur han är ekonomiskt oberoende och hur han har köpt två lägenheter i spanien, byggt en massa hemma och köpt en fet båt.
Det måste kännas bra att veta att det är andra som man lurat, som betalat för kalaset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in