2016-01-27, 00:45
Medlem
Unga grabbar här i byn berättar om muslimska berikande pojkar och deras systrar.
Grabbarna blir hel galna om någon flörtar med deras systrar och än galnare om de frågar om det är ok att stöta på henne.
Och så klart unga pojkar ser det som en kul grej att då retas lite med grabbarna…hmm syrran din hon är en snygging.
Hur ser ni feminister på detta, för detta kommer tror jag bli ett problem som kan sluta i katastrof.

Svenska unga pojkar kommer att flörta med flickor de attraheras av, muslimska pojkar kommer att skydda muslimska tjejer då de inte FÅR enligt islam blanda vätskor med en otrogen.
Samtidigt är det OK för muslimska pojkar att skaffa sig Svenska flickvänner..

Detta är inget scenario jag hittar på.
Detta är något jag med egna öron fått höra hur Svenska tonårs pojkar pratar om, garvar åt, som muslimska hetsar upp sig över.

Vad är eran lösning?
Hur skall unga Svenska pojkar hantera detta?
Hur skall skolan hantera detta?
Hur tror ni svenska grabbar i tonåren kommer att se på det faktum att de INTE tillåts stöta på muslimska tjejer medans det är OK för muslimska grabbar att stöta på Svenska ??
Hur kommer detta utveckla vårt samhälle?

Vad anser ni feminister?
Senast redigerad av Roy666 2016-01-27 kl. 01:43.
Citera
2016-01-27, 05:30
Medlem
Det här är inget nytt fenomen. Det är även vanligt i icke muslimska hederskulturer. Detta är något som funnits i Sverige väldigt lång tid. Tyvärr så kommer det bli en ny spinn på detta med så många nyanlända med skev kvinnorättssyn just nu. Det som avvecklats tack vare generationsskiften och uppväxt i Sverige kommer nu bli ett problem på nytt då minst en till generation behöver integreras till ett jämställt samhälle.

Jag tror att feminister anser att alla män är problemet, oavsett ursprung. Svenska killar ser kvinnor som sexobjekt och det anser dessa som problem. Typ som att retas med den muslimska killens syrra om att säga att hon är snygg.

Problemet är just att svenska killar oftast inte står bakom sina vänner när de begår övergrepp.
Citera
2016-01-27, 07:36
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
..Jag tror att feminister anser att alla män är problemet, oavsett ursprung.
Då kan du inte ha läst på särskilt mycket om dagens feminism eller rasifiering och intersektionalism.
Det är en specifik grupp män som paradoxalt och lustigt nog just precis pga sitt ursprung och hudfärg är roten till alla världens problem.
Det är dock helt okej att dra denna grupp över en kam för.. ja pga deras sexualitet och hudfärg, lite cirkel logik men det är ju ok att använda mot denna specifika grupp iofs.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-27 kl. 07:40.
Citera
2016-01-27, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Då kan du inte ha läst på mycket om dagens feminism eller rasifiering och intersektionalism.
Det är en specifik grupp män paradoxalt och lustigt nog just precis pga sitt ursprung och hudfärg som är roten till alla världens problem.
Det är dock helt okej att dra denna grupp över en kam för.. ja pga deras sexualitet och hudfärg, lite cirkel logik men det är ju ok att använda mot denna specifika grupp iofs.

Vad svamlar du om?

Jag ska göra mig mer tydlig i det jag skrivit innan om svenska killar. Svenska killar stödjer inte ofredande av kvinnor när deras polare står för det. De brukar säga ifrån, säga upp bekantskap. Brukar, det finns slutna grupperingar i alla läger. Däremot är det mer vanligt förekommande med icke svenska män som backar upp polare som betett sig illa.
Senast redigerad av VaktareOlsson 2016-01-27 kl. 07:43.
Citera
2016-01-27, 08:26
Medlem
Nu är det inte övergrepp jag vill belysa utan det faktum att Svenska tonåringar INTE kommer få tillgång till muslimska tjejer i deras ålder medans muslimska pojkar får tillgång till allt.

Att det händer här och där stör nog inte, men vad händer då andelen kvinnor i landet sjunker, andelen muslimer ökar, våra Svenska pojkar får ett mindre urval än sina klasskompisar och blir diskriminerade för sin religion.
Citera
2016-01-27, 13:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Muslimska män vinner ju givetvis av sådana möten.

1.de har möjlighet att få svenska tjejer, då svenska män ses som omanliga och fega.

2.De vaktar sina egna tjejer.

3.De har faktiskt enorma möjligheter att importera de vackraste tjejerna från deras egna länder när de känner sig för det, dessa kan de kontrollera ännu mer och ibland tillåter de inte ens att lära sig svenska och de kan få många barn så att de lurar den hårtarbetande svensken på bidrag.

Uppenbarligen har de en enorm fördel i marknaden, och kommer sprida sina gener över hela Sveriges framtid.

Svenskarnas moralism är självdöende och dekadent, muslimerna har en vinnande formula.
Citera
2016-01-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Muslimska män vinner ju givetvis av sådana möten.

1.de har möjlighet att få svenska tjejer, då svenska män ses som omanliga och fega.

2.De vaktar sina egna tjejer.

3.De har faktiskt enorma möjligheter att importera de vackraste tjejerna från deras egna länder när de känner sig för det, dessa kan de kontrollera ännu mer och ibland tillåter de inte ens att lära sig svenska och de kan få många barn så att de lurar den hårtarbetande svensken på bidrag.

Uppenbarligen har de en enorm fördel i marknaden, och kommer sprida sina gener över hela Sveriges framtid.

Svenskarnas moralism är självdöende och dekadent, muslimerna har en vinnande formula.
Ja det är ett sätt att se det.
Men jag ser inte det som en tävling då det redan är uppgjort lopp på förhand…muslimska kvinnor får inte gifta sig med män som inte är muslimer….. Det vi pratar om här är snarare en av anledningarna till varför vissa muslimska kvinnor flyger balkong ibland.

Vi vänder lite på det för att få kanske EN feminist att våga sticka ut nacken, men jag misstänker att tystnaden är för att det vet inte riktigt hur det skall få detta att bli vita patriarkatets fel eller lösningar i genus teorierna.

Vad gör feminismen i dagens Sverige åt det FAKTUM att en massa unga flickor INTE får bli förälskade i vem de vill.
Tidigare ett inte så stort problem och det gick att blunda men med dagens massinvandring kommer detta bli ett problemen som kommer att uppmärksammas av våra unga Svenska män som diskrimineras för att de INTE är muslimer.
Pojkar och flickor diskrimineras mitt framför våra ögon och vi pratar inte ens om det.

Om det så fanns en liten antydan om att det var omvända förhållanden skulle feminister med Gudrun i spetsen studsa runt klättrandes på väggarna likt rabiessmittade hundar med fradgan hängandes på kinderna……vars är ni feminister, lite åsikter om hur vi i dagens Sverige kan låta en sådan diskriminering ske mitt framför våra ögon….är det inte detta som är kärnan i feminismen, vars är de lika värdena här, är detta jämställdhet??
Citera
2016-01-27, 14:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Ja det är ett sätt att se det.
Men jag ser inte det som en tävling då det redan är uppgjort lopp på förhand…muslimska kvinnor får inte gifta sig med män som inte är muslimer….. Det vi pratar om här är snarare en av anledningarna till varför vissa muslimska kvinnor flyger balkong ibland.

Vi vänder lite på det för att få kanske EN feminist att våga sticka ut nacken, men jag misstänker att tystnaden är för att det vet inte riktigt hur det skall få detta att bli vita patriarkatets fel eller lösningar i genus teorierna.

Vad gör feminismen i dagens Sverige åt det FAKTUM att en massa unga flickor INTE får bli förälskade i vem de vill.
Tidigare ett inte så stort problem och det gick att blunda men med dagens massinvandring kommer detta bli ett problemen som kommer att uppmärksammas av våra unga Svenska män som diskrimineras för att de INTE är muslimer.
Pojkar och flickor diskrimineras mitt framför våra ögon och vi pratar inte ens om det.

Om det så fanns en liten antydan om att det var omvända förhållanden skulle feminister med Gudrun i spetsen studsa runt klättrandes på väggarna likt rabiessmittade hundar med fradgan hängandes på kinderna……vars är ni feminister, lite åsikter om hur vi i dagens Sverige kan låta en sådan diskriminering ske mitt framför våra ögon….är det inte detta som är kärnan i feminismen, vars är de lika värdena här, är detta jämställdhet??

Feminismen är en kvinlig rörelse och därmed fegt, utan självgranskning och vägrar ta ansvar för något.

Feminismen går ut på att man har en osynlig förare att klaga på för alla problem, detta måste vara den västerländska patriarkatet. Man har verkligen inte mod att hoppa på barbariska folkslags patriarkat som verkligen kan skada dem, svenska kvinnor är inte modiga (likt svenska män som inte heller är modiga) utan hoppar bara på den som aldrig slår tillbaka.

Feminismen väljer där med att relativisera frågan, Gudrun tar på sig slöja för att visa att hon inte vill den farlige muslimske mannen något illa, man är dels lite spännande skraja för muslimske mannen och dels tycker man synd om honom. En mycket paradoxal sinnesnärvaro som bara kan förklaras genom kvinnans kaotiska känsloliv som drar en dimma över all hennes potential (jo, jag har sett prov på att kvinnor faktiskt kan uppfostras till att tänka logiskt) till rationell tänkande.

Feminismen kommer kort sagt inte ge dig några konkreta svar. De kommer använda sig av strategier som att påstå att rasistiska svenska män också kontrollerar deras kvinnor (kanske använda sig av de onda Sverigedemokraternas kvinnosyn och vår egen språk om kvinnor i flashback), de kommer gå tillbaka hundra år i tiden för att visa att sådan heder funnits i Sverige också och inte är ett nytt fenomen.

Det är kort sagt så att verkligheten är av noll intresse för feminismen ifall det inte ger de verktyg att klaga på den osynliga svenska patriarkatet som sitter i förarsitsen och sätter käppar i feminismens hjul mot den könlösa utopin.

De har inte mod, logik, självrannsakan eller flexibilitet för att ge sig på sådana sannerligen kontroversiella frågor.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-01-27 kl. 14:19.
Citera
2016-01-27, 14:22
Medlem
De kvinnor med så konservativa föräldrar att de inte FÅR gifta sig med vem de vill bär väl oftast slöja? Tror inte det är särskilt många killar som skulle ragga på en tjej med slöja.

Sen att föräldrarna inte VILL att dottern gifter sig med en svensk är en annan sak.

Jag har en vän som är halvt irakier. Hennes mamma som är polsk och pappa är okej med hennes svenska pojkvän som hon numera har barn med. Hennes äldre bröder däremot skapade väldigt mycket problem för henne och deras relation ett tag. Hennes bröder var dock väldigt stökiga.
Citera
2016-01-27, 14:33
Medlem
Efter att ha läst en del av de svenska männens åsikter här på flashback känner jag att svenska killar egentligen inte har någonting emot de konservativa traditioner som finns hos vissa invandrargrupper.

Varför skulle du exempelvis fråga tjejens bror om du får stöta på henne?
Är inte hon en fri människa?

Nej de flesta svenska killar går nog och drömmer om ett
samhälle med hederstänk.

Att tjejerna är oskulder medan männen får knulla hur mycket dom vill Och tjejerna dom knullar av sig med är horor givetvis.
Ni anser kanske inte att man ska stena ihjäl knulltjejerna efter användning men dom är verkligen inte någon man gifter sig och skaffar barn med.
Eller hur?

Alla flashbackkillar som sitter här och pratar illa om invandring drömmer egentligen om att ha en liten tight thaitjej som flickvän
eller invandrarpolarnas fiiiiina syster som håller på sig till äktenskap.

Det ni egentligen upprörs över är att era invandrarpolare får knulla era systrar men ni får inte knulla deras.

I ilska över det föraktar ni svenska tjejer.

Ni får det att låta som att ni är på svenska tjejers sida men det är ni inte.

Högermän är lika konservativa som talibaner.

Ni är inga män man håller i handen när det blåser, med andra ord.
Citera
2016-01-27, 14:48
Medlem
spknoises avatar
Problemet med feminismen är att det inte handlar enbart att det är den vita mannen som är fienden. Utan feministerna fokuserar pa att det är den vita kvinnan som är förtryckt och inte alls fokuserar pa att hjälpa muslimska kvinnor eller tjejer som tvingas könstympas.

Är själv anarkist (individual) men delar inte alls den syn som feministerna har i Sverige.
Citera
2016-01-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Är själv anarkist

Vuxna män som kallar sig för "anarkister" är nog det absolut töntigaste som finns. Framförallt om de inte lever som de lär, vilket du till 99.7 procents säkerhet inte gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in