Citat:
Ursprungligen postat av
Roy666
Ja det är ett sätt att se det.
Men jag ser inte det som en tävling då det redan är uppgjort lopp på förhand…muslimska kvinnor får inte gifta sig med män som inte är muslimer….. Det vi pratar om här är snarare en av anledningarna till varför vissa muslimska kvinnor flyger balkong ibland.
Vi vänder lite på det för att få kanske EN feminist att våga sticka ut nacken, men jag misstänker att tystnaden är för att det vet inte riktigt hur det skall få detta att bli vita patriarkatets fel eller lösningar i genus teorierna.
Vad gör feminismen i dagens Sverige åt det FAKTUM att en massa unga flickor INTE får bli förälskade i vem de vill.
Tidigare ett inte så stort problem och det gick att blunda men med dagens massinvandring kommer detta bli ett problemen som kommer att uppmärksammas av våra unga Svenska män som diskrimineras för att de INTE är muslimer.
Pojkar och flickor diskrimineras mitt framför våra ögon och vi pratar inte ens om det.
Om det så fanns en liten antydan om att det var omvända förhållanden skulle feminister med Gudrun i spetsen studsa runt klättrandes på väggarna likt rabiessmittade hundar med fradgan hängandes på kinderna……vars är ni feminister, lite åsikter om hur vi i dagens Sverige kan låta en sådan diskriminering ske mitt framför våra ögon….är det inte detta som är kärnan i feminismen, vars är de lika värdena här, är detta jämställdhet??
Feminismen är en kvinlig rörelse och därmed fegt, utan självgranskning och vägrar ta ansvar för något.
Feminismen går ut på att man har en osynlig förare att klaga på för alla problem, detta måste vara den västerländska patriarkatet. Man har verkligen inte mod att hoppa på barbariska folkslags patriarkat som verkligen kan skada dem, svenska kvinnor är inte modiga (likt svenska män som inte heller är modiga) utan hoppar bara på den som aldrig slår tillbaka.
Feminismen väljer där med att relativisera frågan, Gudrun tar på sig slöja för att visa att hon inte vill den farlige muslimske mannen något illa, man är dels lite spännande skraja för muslimske mannen och dels tycker man synd om honom. En mycket paradoxal sinnesnärvaro som bara kan förklaras genom kvinnans kaotiska känsloliv som drar en dimma över all hennes potential (jo, jag har sett prov på att kvinnor faktiskt kan uppfostras till att tänka logiskt) till rationell tänkande.
Feminismen kommer kort sagt inte ge dig några konkreta svar. De kommer använda sig av strategier som att påstå att rasistiska svenska män också kontrollerar deras kvinnor (kanske använda sig av de onda Sverigedemokraternas kvinnosyn och vår egen språk om kvinnor i flashback), de kommer gå tillbaka hundra år i tiden för att visa att sådan heder funnits i Sverige också och inte är ett nytt fenomen.
Det är kort sagt så att verkligheten är av noll intresse för feminismen ifall det inte ger de verktyg att klaga på den osynliga svenska patriarkatet som sitter i förarsitsen och sätter käppar i feminismens hjul mot den könlösa utopin.
De har inte mod, logik, självrannsakan eller flexibilitet för att ge sig på sådana sannerligen kontroversiella frågor.