Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-08, 00:23
  #229
Medlem
Fan minns när jag gick i 6an och vi fick en ny rektor. Han var lite som pc principal i south park. Klassens clown gapade alltid böghög!! När rektorn var i närheten och klassens grabbar bildade såklart en rejäl böghög.

Goda tider😂
Citera
2020-09-21, 09:12
  #230
Medlem
nullums avatar
I 7:an höll vi på med böghögar frekvent! En kille i klassen brukade offra sig och slänga sig underst självmant. Varför är för mig obegripligt. Jag låg underst en gång och jag kommer ihåg att mina knän klämdes mot golvet och den ilande känslan som uppstod kan jag än idag minnas med obehag. Nåväl, det var roligt att springa in i klassrummet och skrika "böghög!" när läraren var på plats. De visste precis vad fenomenet handlade om och jag undrar hur länge det har varit en grej.

Böghög är en sådan sak som är svårt att förklara för en utlänning. Hela fenomenet känns väldigt svenskt och är ungefär som klassisk svensk dator- och internethumor från 2000-talet. Det är något som knappt går att beskriva för en utomstående. Om jag skulle beskriva hur en böghög går till för mina utlänska kompisar, hade de tittat på mig som om jag vore en idiot, medan gemene svensk hade förstått utan tvivel, oavsett ursprung och (kanske) ålder.

Vi gjorde böghögar runt 13 års ålder. Är det på grund av att hormonerna i kroppen spökar och man har ett stort behov av närhet tro? Att ligga där i en svettig hög bland finniga klasskamrater som duschar 1 gång i veckan är något speciellt trots allt.
Citera
2020-09-21, 09:18
  #231
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god mat
Om du tycker det är märkligt är nog ditt liv fullt av underbara mysterier.

Nej, jag har aldrig böghögat. Men jag skulle gärna testa.


Kan passa på och flika in med en illustration av böghögen i videoform

Länk
https://youtu.be/EWICRd9y1x8?t=26
Citera
2020-09-21, 17:14
  #232
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Böghög är en sådan sak som är svårt att förklara för en utlänning. Hela fenomenet känns väldigt svenskt och är ungefär som klassisk svensk dator- och internethumor från 2000-talet. Det är något som knappt går att beskriva för en utomstående. Om jag skulle beskriva hur en böghög går till för mina utlänska kompisar, hade de tittat på mig som om jag vore en idiot, medan gemene svensk hade förstått utan tvivel, oavsett ursprung och (kanske) ålder.
Jag är så svensk man kan bli, men har aldrig hört talas om fenomenet. Kan det vara något kulturellt eller geografiskt betingar, gick själv i skolan i Stockholm på 70-talet. Här var det fan inte några böghögar inte.
Varför gör man det? Jag kan utan problem hitta flera skäl till att inte göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Vi gjorde böghögar runt 13 års ålder. Är det på grund av att hormonerna i kroppen spökar och man har ett stort behov av närhet tro?
Det har nog gått allvarligt på tok med hormonerna om man känner att behov av manlig närhet, då är steget till rena bögerier inte långt. Varför inte trycka sig mot flickor istället..?
Citera
2020-09-22, 23:31
  #233
Avstängd
Chloemmms avatar
Har vi så mycket bögar i Sverige? Skäms på er.

Aldrig hört talas om detta.
Citera
2024-03-30, 14:39
  #234
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Har vi så mycket bögar i Sverige? Skäms på er.

Aldrig hört talas om detta.

Kommer ihåg när jag gjorde lumpen. Och en kille skrek böghög. Och kastade sig på sängen. Två andra kastade sig på honom. Vi andra stod och kollade på dom. Deras skratt tystnade. Var en kille som inte slängde sig på dom som inte visste vad det var för något. Han var den som vart argast. Han hade ju sängen över en av bögarna. Sängen dom dessutom låg i.

Det var första gången jag såg någon göra så. Men jag visste vad det var för något. Något bögar håller på med. Jag frågade om dom skulle runka bulle också. Nej nej... En jävla böghög i sängen det var tillräckligt. Bögstryk förekom även på den tiden. För dom bögar som lyckats lura psykologen på mönstringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback