2016-01-26, 18:51
Medlem
kaosinorrs avatar
Hej!
. Jag har sökt och försökt att hitta en tråd som tar upp samma fråga. Tyvärr snuddar dessa bara vid ämnet.

Jag har tidigare använt Betala för att få ihop Coop-poäng. Tidigare har det varit gratis=win. Tanken var att byta in dessa mot så kallade SAS Eurobonuspoäng.

Betalo har nu börjat ta betalt för att använda kortet. F.n 1 % av fakturabeloppet.

Om vi poserar att jag varje månad betalar 10 000 kr med mitt Coop medmera mer-kort blir detta 100 kr i månaden i avgift till Betalo. Jag får då motsvarande 10 000 poäng.

I Coops poängshop kostar 10 000 eurobonuspoäng 60 000 Coop-poäng.

Nu till min fråga, är det värt att betala 1 % av räkningsbeloppet för att få dessa 10 000 eurobonuspoäng?

Hur mycket är en eurobonuspoäng värd i detta avseende?

Ni som använder SAS eurobonus, vad kostar t.ex en resa till USA T/R med poäng? (sjukt svårt att få en uppfattning genom Google).

Tack på förhand!
Citera
2016-01-26, 19:52
Medlem
Ysumeisters avatar
Hej!

Visst, det är väl ett "ok" vis att få ihop lite EB-poäng. Dock måste du spendera ca 400K för att få råd med en EB resa till USA. Det jag vet att folk har gjort är att försöka boka billig sasplus eller business när tillfället ges. Ger bra mycket mer poäng än att småhandla.

Om du tex handlar på ex. ICA, Coop, Willys mm med ditt SAS Mastercard kan du alltid "runda av" eller ta ut 500 extra. Spara dessa pengar och sett in på ditt konto. Visst lite jobbigt, men varför inte.

Jag bokade två stycken EB resor så sent som förra veckan och betalade 60000 poäng styck (plus 450 sek för skatt), TR. GBG-LAX och GBG-ORD.
Senast redigerad av Ysumeister 2016-01-26 kl. 20:02.
Citera
2016-01-26, 20:47
Medlem
Phantom042s avatar
10000 SAS Eurobonuspoäng så har du en inrikesresa ToR, såg nu att till Chicago kostar det 30000 poäng enkelt. Jag har ett SAS eurobonus mastercard, får lite poäng på min trygg hansa försäkring också.
Om du reser litegrann är det ett väldigt bra bonussystem faktiskt.
Citera
2016-01-27, 15:04
Medlem
kaosinorrs avatar
Tack för era vänliga svar.

För er som använder kombinationen Coop medmera mer+Betala, har ni räknat på om det lönar sig (gäller endast växling av Coooppoäng----> Eurobonuspoäng).

Mvh
Citera
2016-01-28, 09:08
Medlem
Med tanke på att eurobonuspoängen inte ha något fast värde så är det omöjligt att svara på det. I slutändan beror det på vad du kommer nyttja dina poäng till och först då kan du räkna baklänges på värdet av dem.

Men generellt så är ekonomibiljetter en dålig deal och business en mycket bra. Har du då betalt 1% för poängen så eko en mycket dålig deal, medan business troligen fortfarande är en bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in