2016-01-26, 16:44
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpelt
Om det vore så enkelt, för just nu har jag en avbetalningsplan på 800 kronor i månaden hos en annan. Iförsig 1800 i månaden för avbetalning hyra 3800 och mobil internet 1000 helt ok. Ja vafan det går. tack

Bort med mobil och internet så kan du betala av 1000 kr till.

Fan vansinnigt att sitta med 1000 kr i den typen av utgifter när man uppenbarligen inte har råd. Hur tänker du egentligen?

EDIT: Tidigare skulder, jobbar inget extra och har tusenlappen i kostnader för bredband och telefoni, åkte i väg till London för att se ett band i November och resonerar i termer om "om det vore så enkelt". Det är ett under att du lyckas klä på dig själv på morgonen. Vad har dina föräldrar gjort med dig?
Senast redigerad av OldFashioned 2016-01-26 kl. 16:49.
Citera
2016-01-26, 17:36
Medlem
frank_pes avatar
Har du ansökt om bostadsbidrag?
Om du är under 29 år så borde du kunna få eftersom bara själva studiebidraget från CSN räknas som inkomst, kolla här.
Har du jobbat innan du började plugga? I så fall kan man ha rätt till högre lån för studier.
Citera
2016-01-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Bort med mobil och internet så kan du betala av 1000 kr till.

Fan vansinnigt att sitta med 1000 kr i den typen av utgifter när man uppenbarligen inte har råd. Hur tänker du egentligen?

EDIT: Tidigare skulder, jobbar inget extra och har tusenlappen i kostnader för bredband och telefoni, åkte i väg till London för att se ett band i November och resonerar i termer om "om det vore så enkelt". Det är ett under att du lyckas klä på dig själv på morgonen. Vad har dina föräldrar gjort med dig?

Nu varvar vi ner ett hekto här va, betalar för två mobiler eftersom jag tappade min andra telefon i backen och den var på abonnemang därför är mobil räkningen hög och inget annat. Och jag avbokade London resan då jag förstod att det inte var möjligt.
Citera
2016-01-26, 18:36
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Nu varvar vi ner ett hekto här va, betalar för två mobiler eftersom jag tappade min andra telefon i backen och den var på abonnemang därför är mobil räkningen hög och inget annat. Och jag avbokade London resan då jag förstod att det inte var möjligt.

Varför skulle mobilräkningen bli högre för att du tappade telefonen? En ingångs-smartphone kostar runt 500kr kontant (en dumbphone ännu mindre) och nytt simkort hade operatören skickat dig för ett par tior om det nu också gick sönder.
Senast redigerad av OldFashioned 2016-01-26 kl. 18:41.
Citera
2016-01-26, 18:53
Medlem
Citat:
Varför skulle mobilräkningen bli högre för att du tappade telefonen?.
Jag kan bara att gissa att han köpte en ny mobil med nytt abbonemang..

Men som sagt.. en gissning.
Citera
2016-01-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suna
Jag kan bara att gissa att han köpte en ny mobil med nytt abbonemang..

Men som sagt.. en gissning.

Nope, betalar 499 kronor i månaden för den trasiga och fick en annan mobil där betalar jag 199 kronor i månaden.
Citera
2016-01-26, 20:15
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Nope, betalar 499 kronor i månaden för den trasiga och fick en annan mobil där betalar jag 199 kronor i månaden.

Varför tar du en mobil som kommer att kosta dig 199kr/månad i säkert två år när du kunde ha tagit en telefon som kostade dig 500kr som en engångsutgift?
Citera
2016-01-26, 20:36
Medlem
Citat:
Varför tar du en mobil som kommer att kosta dig 199kr/månad i säkert två år när du kunde ha tagit en telefon som kostade dig 500kr som en engångsutgift?

Han måste kolla Facebook?

Släpp detta om telefonen nu hen har redan erkänt att hen inte har det bäste omdömet vad gäller ekonomiska beslut .

On topic. Kan du inte fixa ett extra kneg ett par helger så du får in lite extra kulor? Skulderna är ju inte jättestora direkt .
Citera
2016-01-26, 22:27
Medlem
Har inte tagit en annan mobil på abonnemang, har fått en begagnad telefon köpt ett kontantkort och använt i denna telefon.
Citera
2016-01-26, 22:40
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Har inte tagit en annan mobil på abonnemang, har fått en begagnad telefon köpt ett kontantkort och använt i denna telefon.

Varför betalar du 200kr för kontantkort när du redan betalar 500kr för ett abonnemang? Eller har du köpt en telefon på avbetalning UTAN abonnemang tidigare?
Citera
2016-01-26, 22:49
Medlem
Citat:
Varför betalar du 200kr för kontantkort när du redan betalar 500kr för ett abonnemang? Eller har du köpt en telefon på avbetalning UTAN abonnemang tidigare?
Det måste vara den delen som avser avbetalningen av telefonen annars är det en riktigt dyr telefon TS har köpt.

TS: har du ingen hemförsäkring som kan ersätta den trasiga (dyra?) telefonen?
Citera
2016-01-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Det måste vara den delen som avser avbetalningen av telefonen annars är det en riktigt dyr telefon TS har köpt.

TS: har du ingen hemförsäkring som kan ersätta den trasiga (dyra?) telefonen?

399 kronor mobil avbetalningen, 199 kontantkort och 399 internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in