2016-01-26, 13:19
Medlem
Laxermedels avatar
Förde över pengar från Nordea till Bluestep via Bankgiro i går, pengarna drogs i dag (26 jan) från Nordea, men slantarna har inte dykt upp på mitt Bluestep-konto ännu. Brukar det ta 1-3 dagar för pengarna att föras över när det gäller sådant eller är det annorlunda när det gäller Bankgiro(jämfört med vanliga bankkonton)? Eller kan det vara att Bluestep inte hunnit uppdatera informationen ännu?
Citera
2016-01-26, 13:59
Medlem
Från hjälpinformationen hos Nordea:

När får mottagaren pengarna?

PlusGiro: Signera din betalning senast klockan 15.45, om den ska nå mottagaren samma dag.
Bankgiro: Signera din betalning senast till klockan 09.40, om den ska nå mottagaren samma dag.

Betalningsdagen ska vara en bankdag. Bankdagar är alla vardagar utom allmän helgdag, midsommarafton, julafton och nyårsafton.

Det är alltså Bluestep som inte hunnit uppdatera informationen eller ännu inte fått dina pengar. Dagen är ju inte slut.
Senast redigerad av CoreDump 2016-01-26 kl. 14:05.
Citera
2016-01-26, 23:33
Medlem
Laxermedels avatar
CoreDump: Tack för svaret! Jag signerade natten mot den 26 jan så pengarna fanns på kontot nu när jag kollade på kvällen. Jag tror också att dröjsmålet hade att göra med att kontot jag satte in pengarna på öppnades för bara någon dag sedan då det stod att de kontrollerade utbetalningskontot. Igen, tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in