• 1
  • 2
2016-01-26, 09:32
Bannlyst
gaggen växt på sig lite nu tack vare alla pollys. Käkar ni mycket sötsaker? Finns det några godsaker som ni unnar er själva? själv var det kebabdrömmen och just nu pollys
Citera
2016-01-26, 09:57
Medlem
-lynx-s avatar
yep. kan inte hjälpa det. käkar mangosorbe i sjuka mängder... den i halvliters förpackning från sia rekommenderas varmt!
Citera
2016-01-26, 10:15
Medlem
Vattenspridares avatar
Ett kak paket och 1,5-5L läsk slinker ner varje dag. Jag är läsk beroende och det vet jag. Men än så är bmi värdet bra(men sen tänker vi på alla vitaminer och mineraler jag blir av med).

Men det blir ett slut då min vän nästan pistolhotar mig att börja leva bättre. För just nu är mitt smeknamn "diabetus" av honom
Citera
2016-01-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Ett kak paket och 1,5-5L läsk slinker ner varje dag. Jag är läsk beroende och det vet jag. Men än så är bmi värdet bra(men sen tänker vi på alla vitaminer och mineraler jag blir av med).

Men det blir ett slut då min vän nästan pistolhotar mig att börja leva bättre. För just nu är mitt smeknamn "diabetus" av honom
Ta en jävla vattenspridaren och stoppa in den i käften så ska du se att ditt beroende minskar drastiskt. 5 liter läsk låter sjukt för en dag, är det verkligen så svårt att sluta?

Jag hade förbjudit mig själv att dricka läsk en vecka och sedan druckit en burk lite då och då.
Citera
2016-01-26, 12:18
Medlem
Har sjukt lätt för att bli sockerberoende så försöker hålla det kontrollerat. Äter nästan aldrig godis eller sötsaker dagtid, men kvällen är akilleshälen hehe. Är inte speciellt kräsen men ungefär allt i chokladväg går ner.
Citera
2016-01-26, 13:00
Medlem
Sebzors avatar
Äter bara godis vid speciella tillfällen, exempelvis om man är bortbjuden på kalas eller om jag ska på bio.
Citera
2016-01-26, 13:12
Medlem
brandbilsproffss avatar
Frossar gärna i apelsiner! Skämmer jag bort mig själv blir det ost med marmelad.
Citera
2016-01-30, 22:31
Medlem
m0gges avatar
äter några gånger i veckan och då blir det oftast något gott + läsk, annars äter jag för det mesta bra mat och frukt samt tränar mellan 3-5 ggr/vecka så för mig personligen är det inget jätteproblem men ja, man gillar ju sötsaker hehe
Citera
2016-01-30, 22:56
Medlem
ButtRodgerss avatar
Frossar just nu i chips och cola, med inslag av lösgodis. Jag vet att det inte alls är bra och att det antagligen straffar sig senare, men det är ju gott så länge det varar.
Citera
2016-01-31, 00:07
Medlem
Custom_mades avatar
Typ aldrig förutom när man röker en fet!

Chips är typ det äckligaste man kan äta. Riktigt low class.

Dricker aldrig läsk heller, tycker dock om det väldigt mycket men tillåter mig inte.

Gillar typ god ost, kanske något torkat kött. Ja riktigt
Senast redigerad av Custom_made 2016-01-31 kl. 00:11.
Citera
2016-01-31, 01:02
Medlem
flaess avatar
Inmundigande av sötsaker sker 3-4 gånger i veckan, men det rör sig sällan om några större mängder vid de tillfällena. Försöker vara strikt i det avseendet, för jag har lätt för att lägga på mig kilon och vill hålla kroppen i trim.

Det blir oftast mörk choklad av hög kvalitet när jag unnar mig själv något gott, men jag gillar även hembakta bakverk som t.ex. kanelbullar, småkakor och äppelkaka. Glass är inte heller fel, men det är väldigt bökigt att hitta glass som är tillsatsfri, tyvärr. Läsk och saft dricker jag endast 1-3 gånger i månaden.
Citera
2016-01-31, 22:05
Medlem
oyegies avatar
Brukar inte lägga så mycket stålar på sådant,varken godis,läsk,snacks,frukt,glass eller nåt annat,det kanske blir nån gång ibland men inte varje dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in