gaggen växt på sig lite nu tack vare alla pollys. Käkar ni mycket sötsaker? Finns det några godsaker som ni unnar er själva? själv var det kebabdrömmen och just nu pollys
Ett kak paket och 1,5-5L läsk slinker ner varje dag. Jag är läsk beroende och det vet jag. Men än så är bmi värdet bra(men sen tänker vi på alla vitaminer och mineraler jag blir av med).
Men det blir ett slut då min vän nästan pistolhotar mig att börja leva bättre. För just nu är mitt smeknamn "diabetus" av honom
Ett kak paket och 1,5-5L läsk slinker ner varje dag. Jag är läsk beroende och det vet jag. Men än så är bmi värdet bra(men sen tänker vi på alla vitaminer och mineraler jag blir av med).
Men det blir ett slut då min vän nästan pistolhotar mig att börja leva bättre. För just nu är mitt smeknamn "diabetus" av honom
Ta en jävla vattenspridaren och stoppa in den i käften så ska du se att ditt beroende minskar drastiskt. 5 liter läsk låter sjukt för en dag, är det verkligen så svårt att sluta?
Jag hade förbjudit mig själv att dricka läsk en vecka och sedan druckit en burk lite då och då.
Har sjukt lätt för att bli sockerberoende så försöker hålla det kontrollerat. Äter nästan aldrig godis eller sötsaker dagtid, men kvällen är akilleshälen hehe. Är inte speciellt kräsen men ungefär allt i chokladväg går ner.
äter några gånger i veckan och då blir det oftast något gott + läsk, annars äter jag för det mesta bra mat och frukt samt tränar mellan 3-5 ggr/vecka så för mig personligen är det inget jätteproblem men ja, man gillar ju sötsaker hehe
Frossar just nu i chips och cola, med inslag av lösgodis. Jag vet att det inte alls är bra och att det antagligen straffar sig senare, men det är ju gott så länge det varar.
Inmundigande av sötsaker sker 3-4 gånger i veckan, men det rör sig sällan om några större mängder vid de tillfällena. Försöker vara strikt i det avseendet, för jag har lätt för att lägga på mig kilon och vill hålla kroppen i trim.
Det blir oftast mörk choklad av hög kvalitet när jag unnar mig själv något gott, men jag gillar även hembakta bakverk som t.ex. kanelbullar, småkakor och äppelkaka. Glass är inte heller fel, men det är väldigt bökigt att hitta glass som är tillsatsfri, tyvärr. Läsk och saft dricker jag endast 1-3 gånger i månaden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!