• 1
  • 2
2005-11-13, 02:28
Medlem
David_Brents avatar
Tycka vad man vill om Peter Siepen (själv hatar jag karln), men ganska vältränad är han ju, dock. Såg nåt program på TV där han talade sig varm för ett sånt där hjul med handtag som man ska sitta på knä och rulla fram och tillbaka på golvet. Jävligt bra grejer, menade han, och såg nöjd ut. Någon som har erfarenhet av dylika redskap? Funkar det?
Citera
2005-11-13, 02:31
Medlem
WSEs avatar
Testade en gång. Fick ont i magen i en vecka.
Citera
2005-11-13, 02:33
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_Brent
Tycka vad man vill om Peter Siepen (själv hatar jag karln), men ganska vältränad är han ju, dock. Såg nåt program på TV där han talade sig varm för ett sånt där hjul med handtag som man ska sitta på knä och rulla fram och tillbaka på golvet. Jävligt bra grejer, menade han, och såg nöjd ut. Någon som har erfarenhet av dylika redskap? Funkar det?
1) Varför har du "Peter Siepen?" som rubrik när tråden handlar om maghjul?
2) Det finns typ tusen trådar om maghjul.
Citera
2005-11-13, 02:42
Medlem
David_Brents avatar
1) Jag kom inte på vad "maghjul" kallades, och av rädsla för att bli skriftligt utskrattad av alla garvade bodybuilders här inne vågade jag inte chansa på att kalla det, låt säga... maghjul.
2) Jag ber om ursäkt. Jag är så ny och oerfaren.
Citera
2005-11-13, 08:58
Medlem
Mr_Carlssons avatar
Citat:
1) av rädsla för att bli skriftligt utskrattad av alla garvade bodybuilders här inne vågade jag inte chansa
Så då tog du upp Siepen...

Men ok, själv tycker jag hjulet funkar riktigt bra även om jag inte använder det frekvent.

/Carlsson
Citera
2005-11-13, 09:38
Medlem
Eftersom de sålts på TV-shop har jag tagit för givet att allt bara är båg och prylen går sönder så fort man plockat upp den ur paketet. Det tror jag om allt som säljs där. Men säger Peter de är bra, är det kanske så... (eller så har han % på försäljningen).
Citera
2005-11-13, 10:36
Medlem
GNRfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Eftersom de sålts på TV-shop har jag tagit för givet att allt bara är båg och prylen går sönder så fort man plockat upp den ur paketet. Det tror jag om allt som säljs där. Men säger Peter de är bra, är det kanske så... (eller så har han % på försäljningen).
Det dom sålde på tv-shop var ju någon tantversion med fjädrar och sånt som skulle göra det lättare att använda. Om man inte vill köpa sig ett hjul så funkar det att ta en skolstång och sätta på små vikter och sen börja rulla. Tycker den funkar bra, men det känns som stora hopp mellan svårighetsgraderna. Att gå från knästående till att stå på fötterna och rulla är inte så enkelt.
Citera
2005-11-13, 10:40
Medlem
snuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNRfan
Det dom sålde på tv-shop var ju någon tantversion med fjädrar och sånt som skulle göra det lättare att använda. Om man inte vill köpa sig ett hjul så funkar det att ta en skolstång och sätta på små vikter och sen börja rulla. Tycker den funkar bra, men det känns som stora hopp mellan svårighetsgraderna. Att gå från knästående till att stå på fötterna och rulla är inte så enkelt.

Kanske "tantversionen" kan vara nåt då att ha, när du är i övergångsperioden.
Citera
2005-11-13, 11:22
Medlem
GNRfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snut
Kanske "tantversionen" kan vara nåt då att ha, när du är i övergångsperioden.
Nä, vi har en sådan liggandes på gymmet. Har testat den och det känns inte som att den skulle hålla. Sen kan fjädern bara sträckas en viss bit, sen tar det stopp.
Jag nöjer mig med hängande benlyft istället. Rullar med stång ibland när man vill ha variation på träningen.
Citera
2005-11-13, 11:59
Medlem
Hjulet ger en för j-vlig träningsvärk i början, så folk tror den är effektivare än den är. När man väl lärt sig "hålla emot" ger den inte så mycket längre, enligt min erfarenhet.

Själv tycker jag bäst om varianter av ropecrunches för magträning. Men sanning och säga behöver man inte träna mage särskilt mycket om man kör mycket basövningar med fria vikter.
Citera
2005-11-13, 12:07
Bannlyst
Håller med dom andra här. Hjulet är skitbra i början. Får träningsvärk som bara fan. Men när man har använt hjulet ett tag så blir det inget motstånd. Första gången jag testa hjulet hos farsan så hade jag träningvärk 1 vecka & då bestämde jag mig för att tjata till mig hans hjul

Läste nu om att någon som stod på fötterna & rulla. Ska testa det för det lär vara jobbigare än att stå på knä.
Har inte använt mitt hjul på ett tag pga. att det är för lätt. Kanske blir det lite jobbigare nu
Citera
2005-11-13, 12:12
Medlem
skinner1112s avatar
Citat:

peter sipens är liten som en mus! han väger säkert 60kg och tror att han är biff!! finns flera sådana på mitt gym jag blir så jävla lack dom ligger och pumpar på 90 i bänken. inget fel att vara liten och tanig men jag hatar när dom tror att dom är sjukt biffiga...

MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in