Citat:
Ursprungligen postat av
SaveQuit
Är väldigt nära på att köpa en totalrenoverad tvåa på denna gata i Malmö. Den går för 900 000.
Det som gör mig lite osäker dock är att den är belägen precis mellan möllan och södra sofielund. Jag är ingen expert på malmö men det är ofta jag hör om södra sofielund i negativ mening.
Hur är det egentligen, någon som har några åsikter?
Låter som väldigt mycket pengar för det området. Jag skulle aldrig köpa en lägenhet där och jag tvivlar på att du kommer göra en vinst. Men jag har inte följt bostadsmarknaden i Malmö på ett par år så du får ta mina åsikter med en nypa salt.
Jag har bott på Sofielund för många år sedan. Flyttade pga alla problem. Något som inte förbättrats, vad jag hört från de som flyttade senare än mig. Jag älskar området men det förföll på sena 90-talet, tyvärr.
Till saken hör lite vad du är för typ av person och vilka områden du trivs i. Jag gissar att du inte bor i Malmö idag. Ett alternativ är att du först hyr en lägenhet för att då skaffa dig en uppfattning om området. Jag vet flera personer som bott i området och som blivit påhoppade av random människor. Det är alltså inget lugnt område, men du kanske trivs i den typen av områden. Ett tips är att kontrollera dörren om du bestämmer dig för att bo i området. Ett annat är att aldrig köpa en lägenhet på första eller översta våningen. Bäddat för objudna gäster.