2016-01-25, 22:08
Medlem
Luness avatar
Hejsan, söker blykulor i 12mm, någon som vet var man kan köpa?
Citera
2016-01-26, 10:16
Medlem
Niggerbullens avatar
Finns en del att hitta på eBay, dock vet jag inte exakt hur man översätter 12mm till en vedertagen kaliber men det går säkert att lista ut.

Några snabba exempel på vad jag får fram:

Nej, de är inte exakt 12mm. Nej, de kanske inte skickar till Sverige. Men det var som sagt snabba exempel. Gräver man lite mer är jag övertygad om att det går att hitta. Om det inte måste vara bly kan man väl bara köpa kullager eller liknande?
Citera
2016-01-26, 11:39
Medlem
scoremaxs avatar
Lugn här nu.

När det gäller kulor, och dessa skall användas till ett vapen, så måste du "åtminstone" ha tiondelars noggrannhet.
(Alternativt patcha)

Det blir lättare då, och även om det skall vara en spetskula, minie, eller rundkula.

Detta finns att tillgå i Sverige utan problem.
Så för att det skall bli bra:

Vad är det till?
(Modell/typ/sänke)?
Citera
2016-01-26, 11:47
Medlem
Luness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Lugn här nu.

När det gäller kulor, och dessa skall användas till ett vapen, så måste du "åtminstone" ha tiondelars noggrannhet.
(Alternativt patcha)

Det blir lättare då, och även om det skall vara en spetskula, minie, eller rundkula.

Detta finns att tillgå i Sverige utan problem.
Så för att det skall bli bra:

Vad är det till?
(Modell/typ/sänke)?
Det är till denna! (FB) Billig, enkel men kraftfull pistol alla kan bygga (Slangbell-pistol med Magasin)
Citera
2016-01-26, 11:55
Medlem
scoremaxs avatar
Ahaaa.

Tja, då är det ju inte så noga.
Jag tror skytteservice i Ängelholm, eller vilken annan svartkrutsskyttebutik som helst kan fixa det.
Citera
2016-01-26, 12:53
Medlem
Luness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ahaaa.

Tja, då är det ju inte så noga.
Jag tror skytteservice i Ängelholm, eller vilken annan svartkrutsskyttebutik som helst kan fixa det.
Dessa borde ju funka http://www.kullagret.com/product/rb-12mm-10st-stalkula

Dock ej i bly.

Eftersom de matas upp genom magasin på varandra måste de vara i exakt rätt storlek..
Citera
2016-01-30, 17:21
Medlem
snurre-spratts avatar
En stålkula borde vara mycket bättre än en blykula i samband med hanteringen i magasinet och även vid själva skjutandet. En blykula ska vara så mjuk som möjligt för att täta mot kammare och pipa och riskerar snarare att fastna i magasinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in