Jag la det i en plastburk o skakade om...
Då självantände skiten, men det var i en öppen plastskål, så det small aldrig, men det blev ett stort eldmoln. Brännskador orsakade av fosfor (även röd) är inte roliga!
Den absolut största bomb jag tillverkat, var av röd fosfor och kalium
permanganat. Även det är en helt vansinnig blandning, men hällde det i ett rör o tätade det. O sen en lång stubin. Brände av den i ett grönområde på vintern. Min mamma låg o sov hemma ca 400 m från detonationen, o hon vaknade av den. Ett område på runt 40 m i diameter av snön blev helt lilafärgat av kaliumpermanganatet.
En mindre bomb med samma blandning fyllde jag i en tom kulspetspenna, o jag vred o skruvade in ett tomtebloss som stubin (Friktion... Någon?), som brann av i handen...

Men jag hade blyhandskar på mig, såna som används vid hantering av radioaktiva saker, o de blev skadade o jag hade ingen känsel i fingrarna i ca 2 timmar.
O jag måste berätta en till sak. Jag hade en kompis, vi kan kalla honom Nisse. Jag var hemma hos Nisse o tagit med mina kemikalier (bl.a. röd fosfor), vi brukade vara hos han o spränga, eftersom han bodde runt flera åkrar. En gång glömde jag mina kemikalier hos Nisse, som inte var särskilt kunnig när det gäller kemi. Så jag ringde Nisse o sa; -Rör inte de där grejerna som jag glömde hos dig!
Några timmar senare ringer min mamma som jobbar på sjukhuset, att Nisse kommit in med brännskador i ansiktet o jag tänkte; -Fan, det här är mitt fel! Men han kom till skolan helt prickig o bortbrända ögonbryn dagen efter, o hans föräldrar var ju inte glada... Han hade en jävla tur som klarade ögonen, en läkare fick dock plocka kemikalierester ur ögonen!