2016-01-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Alltså de marockanska gatubarnen menade jag givetvis.

Orsaken är att de inte har spärrar, inget att förlora och drogar. Källan är polisen som i flera reportage mellan raderna är helt uppgivna. Socialtjänst likaså.

Jag tror att de afghanska killarna ändå kommer från familjehem och en struktur och social bakgrund. Risken är lägre för denna grupp för nåt sånt här.

Därför tror jag att han är marockanskt gatubarn som gjort det.

Även transan i Angered blev ju knivad av ett marockanskt gatubarn.

Marockanska gatubarn bor inte på HVB-HEM för ensamkommande, glöm det. Afghanska killar i den här ålder bor inte i familjehem, finns inga platser. Att tro att risken är LÄGRE är naivt. Dom kan, tro mig.
Citera
2016-01-26, 17:47
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quicksand
Hem för ensamkommande är verkligen Svarta Petter i flyktingspelet. Staten ger den till kommunen och kommunen ger den till privata aktörer.

Jag har en nära släkting som arbetade som chef för några HVB hem. När han sade till Attendo att det desperat behövdes fler anställda för att driva dem enligt lagen och på ett säkert sätt svarade Attendo med att skära ned ytterligare. Min släkting hade då gått in i väggen och var psykiskt bruten. Då sade han upp sig.

Detta hem drivs a HVB Living m.m. ägd av en som heter Karlzon. Anställer han fler då försvinner hans vinst. Helst anställer han dem i olika åtgärder. Jag har läst att den mördade kvinnan var i fas 3.

Om man försöker stoppa femton liter blod i en fem-liters hink blir det blött överallt.
Kan en 22-åring vara med i fas3?
Citera
2016-01-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Ja du, vad sägs om vilken jävla dagstidning som helst. Duger inte det så... "Väl beprövad erfarenhet"
http://vilkenjävladagstidningsomhelst.se eller?
Citera
2016-01-26, 17:54
Medlem
Tragiskt. Tjejen jobbar på ett hem för ensamkommande ihopp om att hjälpa dom och så blir det så här...Fy fan...Ännu flera som söker sig och vill hjä'lpa dessa människor nu eller?
Citera
2016-01-26, 17:56
Medlem
Citat:
Marockanska gatubarn bor inte på HVB-HEM för ensamkommande, glöm det. Afghanska killar i den här ålder bor inte i familjehem, finns inga platser. Att tro att risken är LÄGRE är naivt. Dom kan, tro mig.
Jo det gör dem. De får komma in nån natt här och där på just hvb för att äta och sova.
Citera
2016-01-26, 17:56
Medlem
panther1s avatar
Det är helt sjukt att en 22 år ung tjej fick sätta livet till. Hennes familj måste vara helt förstörda.
Det har ju gått helt över styr och det räcker inte med att Stefan står och säger att det är tragiskt, de flesta är nog överens om att det är tragiskt. Man läser nästan dagligen(eller hör på radion) om diverse missförhållanden, bråk eller andra problem på de här boendena. De styrande måste ha ett ansvar för helvete!
Hur kan det ens vara tillåtet att en tjej på 22 bast som saknar all form av utbildning gällande krissituationer, psykologi och våld ensam ska ha ansvar för ett sånt här boende under ett nattskift?? Det är helt mongo ju.
Hela tiden har man hört de säga att "vi kan lätte på denna regeln", "man kan hoppa över detta för att öka antal platser m.m."
När jag hörde det tänkte jag hela tiden, hur kommer de ansvariga reagera den dagen någon ballar ur och katastrofen är ett faktum?
Detta är mer eller mindre en katastrof, men jag hör ingenting från de styrande. Det här är riskabelt både för de unga i personalen som oftast invandrare med svårigheter att komma in på arbetsmarknaden och riskabelt för flyktingarna själva. Det räcker inte med att konstatera att det är en tragedi.
Senast redigerad av panther1 2016-01-26 kl. 17:59.
Citera
2016-01-26, 17:57
Medlem
Citat:
Jag menade att de kommer från sina ursprungliga familjehem i Afghanistan.
Citera
2016-01-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proxymania
http://vilkenjävladagstidningsomhelst.se eller?

Exakt.
Citera
2016-01-26, 18:12
Medlem
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html
Citera
2016-01-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Tragiskt. Tjejen jobbar på ett hem för ensamkommande ihopp om att hjälpa dom och så blir det så här...Fy fan...Ännu flera som söker sig och vill hjä'lpa dessa människor nu eller?

I just detta specifika brott
Så jobbade kvinnan ensam på natten.
Varför är det möjligt först och främst. Bara att få dit en ung tjej att jobba är snart väldigt svårt då våra regeringar gjort att populationen har ändrats bland våra tonåringar.
Idag är det 16% fler männ än kvinnor.
Så till nyanställd i mölndal hoppas jag att de hittar killa istället.
Sverige har inte råd med att de nyanlända dödar de få flickor som vi har här.
Senast redigerad av glyskolja 2016-01-26 kl. 18:23.
Citera
2016-01-26, 18:23
Medlem
pingvinens avatar
Vad säjs om andra meningen i artiklen? Sitter knallkorken och tycker synd om mördaren???

http://www.molndalsposten.se/marie-o...et-och-stottar

Hur djupt kan egentligen en människa sjunka undrar jag.

Edit: Har mejlat marie.osth@molndal.se och uttryckt mitt förakt för henne. Gör det du också.
Senast redigerad av pingvinen 2016-01-26 kl. 18:27.
Citera
2016-01-26, 18:31
Hur kan de utesluta efter ett fåtal timmar att det inte rör sig om "jihad", att han skickats hit av IS? En noggrann utredning brukar ju ta månader och ibland år.
SÄPO skulle väl helst sopa det under mattan med tanke på deras tidigare bravader.
Senast redigerad av Wal1berg 2016-01-26 kl. 18:33. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in